Gå til innhold

– Edge og 3G er ikke bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg har faktisk et 512kbit abonnement fra Nextgentel, det selges ikke lenger, men jeg tegnet det da Firstmile eksisterte og siden det bare er 195,- i måneden har jeg velgt å beholde det! Det er nå faktisk ikke bredbånd, tror dere jeg kan klage til telefonselgeren som solgte meg det?

 

Synes det høres rart ut om ikke den linja har blitt oppgradert. Å betale 200 i mnd for 512 er blodpris sammenlignet med hva du kan få for en hundrelapp eller to ekstra i måneden..

Lenke til kommentar
Men jeg har faktisk et 512kbit abonnement fra Nextgentel, det selges ikke lenger, men jeg tegnet det da Firstmile eksisterte og siden det bare er 195,- i måneden har jeg velgt å beholde det! Det er nå faktisk ikke bredbånd, tror dere jeg kan klage til telefonselgeren som solgte meg det?

 

Synes det høres rart ut om ikke den linja har blitt oppgradert. Å betale 200 i mnd for 512 er blodpris sammenlignet med hva du kan få for en hundrelapp eller to ekstra i måneden..

Den har ikke blitt oppgradert nei.

 

Det blir litt feil å sammenligne priser i kbit per krone, for meg er grenseverdien ved noen ekstra kilobit ikke så stor.

Lenke til kommentar
Men jeg har faktisk et 512kbit abonnement fra Nextgentel, det selges ikke lenger, men jeg tegnet det da Firstmile eksisterte og siden det bare er 195,- i måneden har jeg velgt å beholde det! Det er nå faktisk ikke bredbånd, tror dere jeg kan klage til telefonselgeren som solgte meg det?

 

Synes det høres rart ut om ikke den linja har blitt oppgradert. Å betale 200 i mnd for 512 er blodpris sammenlignet med hva du kan få for en hundrelapp eller to ekstra i måneden..

Den har ikke blitt oppgradert nei.

 

Det blir litt feil å sammenligne priser i kbit per krone, for meg er grenseverdien ved noen ekstra kilobit ikke så stor.

 

Så vidt jeg vet tar vel telenor 200 kr for mini-linja si, den er vel på 1 mb eller noe. Jeg tror du har noe å hente på å sjekke ut alternativene dine.

Lenke til kommentar

Ja, 1 millibit er jammen ikke mye. Betaler du 200,- for én millibit blir det ganske dyrt om du skal ha en del av de per sekund. :tease:

 

Fra spøk til revolver; De "bredbånds"-abonnementene til mobiloperatørene har vel aldri vært noe å skryte av. Jeg synes nå det er rimelig seigt de gangene jeg bruker mobilen som gateway. Mobilt internett burde de heller kalt dem.

Lenke til kommentar

Hmm...

Jeg har telehor mobilt brebånd, og opplever gode hastigheter så lenge jeg holder meg innefor super 3g land... har ofte opplved og holde 1,5Mbit stabil linje... Og det klager ikke jeg på... Og er jo en fordel md mobilt brebånd når man er på reise og, selv om det er mange død soner på ruta Sandnes- Drammen:P

Lenke til kommentar
Istedenfor at de reklamerer med mobilt bredbånd burde de skrive den eksakte hastigheten, kanskje ikke like sexy, men langt lettere for meg iallfall å forholde meg til!

 

Det hadde nok vært flott, men det er umulig. Mobiloperatørene kan rett og slett ikke oppgi eksakt hastighet, siden hastigheten varierer VELDIG ut fra type dekning, kapasitet på basestasjon og avstand fra basestasjon. Det man KAN oppgi er teoretisk makshastighet, men med så mange variasjoner å ta hensyn til, så er det mye bedre å bruke mobilt bredbånd som et fellesbegrep for å gjøre det enkelt for oss forbrukere.

 

For øvrig så bruker jeg Connect fra NetCom, og opplever stabile nedhastigheter på rundt 2,2 Mbit/s rundt omkring i Trondheim. Opp har jeg egentlig aldri sjekket, siden jeg er en kjempelovlydig borger og såklart ikke holder på med sånn ulovlig fildeling. :innocent:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...