Gå til innhold

Lanserer "bærbar" til 150 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et fint initiativ med disse billige linux maskinene (OLPC etc.) til stakkarsane i fattige land. De er har ingen krav til HW og OS og samtidig får linux noen prosent markedsandeler. Vinn/vinn. Når/hvis de fattige begynner å tjene penger kjøper de seg selvfølgelig en ordentlig maskin med et ordentlig og markedsrettet OS fra MS. Da vil de endelig slippe dårlige open source kopier av MS produkter og mangel på spill.

Lenke til kommentar

@Uberbox

Jeg kan ikke helt se hvorfor en som er vokst opp med linux, skulle bytte til MS? Det er velkent at det først OSet man lærer seg, er det beste, oftest. Og med mindere MS kan utføre mirakler, tror du ikke at en indisk førstgangsbruker av internett vil trykka på alt som bliker, og få masse virus? Da er det vel bedere med linux, som per dags dato ikke har virus?

Lenke til kommentar
Når/hvis de fattige begynner å tjene penger kjøper de seg selvfølgelig en ordentlig maskin med et ordentlig og markedsrettet OS fra MS. Da vil de endelig slippe dårlige open source kopier av MS produkter og mangel på spill.

:ohmy:

 

Som daglig bruker av Windows og Linux i jobbsammenheng kan jeg trygt påstå at det eneste Linux mangler faktisk er spill. Å hvem tar egentlig hensyn til at de ansatte i bedriften sin skal kunne spille spill på datamaskinen de sitter med?

 

Dessuten er det er fantastisk krass kommentar du kommer med uten noen som helst begrunnelse. Jeg har også veldig lyst å se de "dårlige open source" kopiene som du omtaler så flott. Husk at ikke alt i Linux verdenen er Open Source

Lenke til kommentar
Der er ikke bare spill som mangler på Linux, for jeg skulle gjerne konvertert fulltid til Linux hadde de bare hatt støtte for Adobeprogrammer som Photoshop ol.. som jeg bruker daglig, så det endre med at jeg bare bruker Windows.

 

Linux er ikke problemet her. Linux støtter hva det skal være av applikasjoner, så lenge applikasjonene blir laget for Linux! Å anklage Linux for å ikke støtte Photoshop for Windows, blir som å prøve å installere et windowsprogram på en Mac og klage over at det ikke funker, eller å fylle bensin på tanken til en dieselbil og bli sur for at det ikke funker.. Programmet må porteres til operativsystemet først. Det er det da altså Adobe som har ansvaret for å gjøre. Autodesk har ansvaret for å porte 3Dstudio Max. Linux er klart, koden ligger åpen og venter. Ingen lisenser må betales, det er bare å forsyne seg..

 

Og som nevnt i et annet innlegg: Takket være Wine får du brukt en rekke windows-programmer under Linux, men det fungerer selvfølgelig ikke alltid 100%.. Så hvis du vil bruke PS native i Linux, send en mail til Adobe og klag, ikke klag på Linux!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...