Gå til innhold

Windows 7 lanseres i seks utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det sånn at oppgraderinga for xp/vista kommer til redusert pris ifht. å kjøpe helt ny lisens med win7? Blir mellomlegget i så fall større hvis man sitter med xp, kontra vista?

 

Lurer på om jeg får samme oppgraderingstilbud, når jeg sitter på en helt gyldig student version.

Lenke til kommentar

Business blir erstattet med Professional. Støtter Windows 7 Professional domeneinnlogging, på lik linje som Business i Vista mon tro?

 

Etter min mening er Vista et veldig bra OS, der Business versjonen er den beste. Ulitmate versjonen er rett og slett for dyr, for lite igjen.(ekstra funksjoner) Eneste bra Ultimate gir tilbake, er muligheten å laste ned flere stråkpakker, noe som burde inkludert i alle versjoner spør du meg.

Lenke til kommentar

Kan man oppdatere fra Vista OEM til Windows 7 for en billigere penge, eller må man ha en fullversjon av Vista?

 

Koster det det samme å oppdatere fra en OEM-utgave til Ultimate som fra en fullversjon av samme versjon til Ultimate (tatt i betraktning at man må ha OEM-utgaven for å kunne installere å oppgradere senere så vil denne da også være en OEM-utgave).

 

Hvilken versjon bør man gå for om man skal bruke den til spill og mer krevende oppgaver, vil det da gå greit med en Starter Edition så lenge man ikke trenger flere funksjoner?

 

Noen som vet noe om hvor jeg kan lese om hvilke funksjoner og andre forskjeller det er mellom disse utgavene?

Lenke til kommentar

Jeg trodde Microsoft hadde lært av flausen med Vista-versjonene. Jeg syns det er forvirrende og unødvendig å ha så mange versjoner. Blir det vanskelig å få tak i OEM-lisens av Windows 7 genrelt?

 

Jeg begynner å bli grundig lei av slike oversatte artikler som bare virker som korte oppsummeringer med minimalt med innhold.

Lenke til kommentar

Fra en artikkel linket til i Hw.no sin artikkel.

 

Hele artikkelen:

http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus.asp

 

 

Windows 7 Starter

 

Market: Worldwide availability this time but with new PCs only

Key features: Enhanced taskbar, Jump Lists, Windows Media Player, Backup and Restore, Action Center, Device Stage, Play To, Fax and Scan, basic games

What's missing: Aero Glass, many Aero desktop enhancements, Windows Touch, Media Center, Live thumbnail previews, Home Group creation

 

This version will only be sold through PC makers to users, but unlike with Vista, it will be sold worldwide. This suggests that netbook makers will choose this version, even in the US. As with previous Windows Starter Edition products, it is limited in some ways: You can run only three applications at once, don't get Windows 7's full mobility capabilities, and can participate in but not create a Home Group. Also, there's no Aero Glass.

 

Windows 7 Home Premium

 

Market: Mainstream retail market

Key features: Aero Glass, Aero Background, Windows Touch, Home Group creation, Media Center, DVD playback and authoring, premium games, Mobility Center

What's missing: Domain join, Remote Desktop host, advanced backup, EFS, Offline Folders

 

The volume Windows 7 offering for consumers builds on Starter and includes Mobility Center, Aero Glass, advanced windows navigation features like Aero Snap and Aero Peek, and multi-touch, as well as the ability to both create and participate in Home Groups. Home Premium will be sold at retail and be included with new computers.

 

Windows 7 Professional

 

Market: Mainstream retail market

Key features: Domain join, Remote Desktop host, location aware printing, EFS, Mobility Center, Presentation Mode, Offline Folders

What's missing: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD

 

This volume Windows 7 version builds on Home Premium and adds features like domain join, Group Policy (GP) controls, location aware printing, advanced backup, EFS, and offline folders. Pro will be sold at retail and be included with new computers

 

Windows 7 Enterprise

 

Market: Volume-license business customers only

Key features: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD

What's missing: Retail licensing

 

As before, Enterprise is aimed at Microsoft's Software Assurance (SA) volume license customers. This time, however, Enterprise is a superset of Professional and adds much-heralded Windows 7 features like Direct Access, Branch Cache, BitLocker, and BitLocker To Go.

 

Windows 7 Ultimate

 

Market: Retail market, limited availability

Key features: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD

What's missing: Volume licensing

Lenke til kommentar
Business blir erstattet med Professional. Støtter Windows 7 Professional domeneinnlogging, på lik linje som Business i Vista mon tro?

 

Etter min mening er Vista et veldig bra OS, der Business versjonen er den beste. Ulitmate versjonen er rett og slett for dyr, for lite igjen.(ekstra funksjoner) Eneste bra Ultimate gir tilbake, er muligheten å laste ned flere stråkpakker, noe som burde inkludert i alle versjoner spør du meg.

 

Vil nå også si at Vista Ultimate er en fordel pga bitlocker funksjonen man ikke har i de andre distroene. Dette er kanskje ikke så viktig privat sett.. men i bedrifter hvor sikkerhet teller en del opp er dette en fin ting. Men ja.. jeg er enig i at Ultimate koster for mye for lite ekstra funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor bra kvalitet det kan bli på denne oppgraderingen fra 32-bit Vista til 32-bit Windows 7? Også lurer jeg på hvor stor hensikt det måtte ha å gjøre oppgraderingen. Blir systemet raskere, og mer forseggjort enn Vista? Til slutt går det jo an å håpe på at Microsoft får kvalitet innbakt i produktet.. At de gjør noe med framgansmåten som brukes hos programmererstaben sin. Litt skeptisk til akkurat det. (Jeg har ikke testet noen beta av Windows 7)

Lenke til kommentar
You can run only three applications at once

Herlighet. Jeg som trodde vi hadde sett toppen av kunstig forkjiping med bagasjeavgift på fly. Hva med en versjon som bare lar deg bruke 70% av prosessorkraften, eller en som restarter av seg selv av og til? Windows 7 cheap-o-edition kommer med en arbeidsløs eskimo som sitter på skjermen og slår deg i hodet med en gummihøne mens han tramper på tastaturet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

:nei: Utrolig... Trodde lissom MS hadde lært.. Hva er problemet med EN utgave av os'et sitt? To hvis man teller server utgave. Begynner faktisk å tvile litt på Windows 7 nå. Har brukt det ganske aktivt siden public betaen kom, og er generelt veldig fornøyd. Men det ligger litt i det at jeg trodde det skulle bli Windows 7 ikke en av mange. :hmm:

 

Begynner å ligne mer og mer på Vista dette her. Bare vent, i tiden som kommer før de lanserer Windows 7 så kommer det mer og mer nyheter om rare ting som MS enten må fjerne fordi de ikke klarer å bli ferdig med den tingen. Og/eller legger til nye ting de tror brukerene vil ha. Og garantert nye ting de ikke har fortalt enda som de ikke vil fortelle for å holde på entusiasmen rundt Windows 7 betaen.

Lenke til kommentar
You can run only three applications at once

 

Den stussa jeg og på. Kan godt tenke med W7 starter fordi jeg er allergisk mot medfølgende programmvare. Men viss det her vil si at jeg ikke kan kjøre msn,steam og spotify mens jeg kjører et annet program lurer jeg på hva i alle dager den er til..

Lenke til kommentar
Den stussa jeg og på. Kan godt tenke med W7 starter fordi jeg er allergisk mot medfølgende programmvare. Men viss det her vil si at jeg ikke kan kjøre msn,steam og spotify mens jeg kjører et annet program lurer jeg på hva i alle dager den er til..

Det er en ganske drøy begrensning. Jeg kjenner ikke helt begrunnelsen til MS, men de mener kanskje fattige negerbarn ikke trenger å kjøre mer enn 3 programmer. Hvorfor ikke slenge på en 640kB grense også, bare for å være på den sikre siden? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...