Gå til innhold

The Pirate Bay i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.
Fylles i papirformer ca halvfulle.
Stek 10-15 minutter på nederste rille ved 200 grader.
Ha på glasur når de er kjølnet ned.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det er Pirate Bay som får peppern? De er jo ikke de eneste akkurat. Da må de jo trekke torrentz og mininova til retten også da? De gjør jo nøyaktig det samme. Eneste forskjellen er at Pirate Bay har fått mye blest i media, akkurat som om folk ikke forstår at Pirate Bay ikke er de eneste. Det er jo ofte akkurat de samme torrentene som er ute og går. Og Pirate Bay distribuerer jo ingenting! Det er folkene som deler som gjør det. Lykke til sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Søksmålet fra warner og de kommer de nok ingen vei med, de har jo ikke distribuert noe som helst. Men den rettsaken kan de slite noe med, for de HAR jo faktisk tilrettelagt for deling.

 

Igjen

Eierne er tiltalt for å ha tilrettelagt distribusjon

Ikke for å ha distribuert

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det er Pirate Bay som får peppern? De er jo ikke de eneste akkurat. Da må de jo trekke torrentz og mininova til retten også da? De gjør jo nøyaktig det samme. Eneste forskjellen er at Pirate Bay har fått mye blest i media, akkurat som om folk ikke forstår at Pirate Bay ikke er de eneste. Det er jo ofte akkurat de samme torrentene som er ute og går. Og Pirate Bay distribuerer jo ingenting! Det er folkene som deler som gjør det. Lykke til sier nå jeg.

 

Det argumentet kan du jo dra om enhver rettsak, det er alltid en morder, tyv, eller råkjører som slipper unna, det betyr ikke at det er meningsløst å straffe en morder, tyv, råkjører eller annen lovbryter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis det blir dom her så må en vel ta ned alle søkemotorer som f.eks Google også?

 

http://www.google.com/search?hl=en&lr=...amp;btnG=Search

 

Tror ikke "alle andre gjør det"-argumentet fungerer i denne sammenhengen. Hadde ikke google hatt penger til svinaktig gode advokater og en rettssak lenger enn et vondt år hadde de nok stått i fare for å bli saksøkt de og.

 

Grunnen til at piratebay blir tatt er nok likevel at man er 100% klar over hvem bakmennene er, de bor i et vestlig land med mer eller mindre fungerende rettsapparat, samt at de har fått utrolig mye PR slik at selv bestemor vet hvor hun skal gå for å finne den nyeste plata til Sølvguttene.

Lenke til kommentar

Det som slo meg var at filmselskapene vil ha 250,- for vær film...det er noe annet enn riaa som gjerne vil ha x antall 1000 av privat personer som har en sang lastet ned. 250,- er jo en realistisk sum faktisk

 

I søksmålet trekker aktor frem det faktum at The Pirate Bay er drevet kommersielt, dvs eierne tjener penger på å distribuere piratkopierte filmer.

 

Er det ikke slik at de tjener nøyaktig samme sum penger om man søker på winrar, nero eller harry potter? De tjener jo ikke brått mere bare fordi man søker på en film?

 

Uansett synes jeg ikke kravene var så voldsomme i forhold til hva riaa krever av privat personer. Tror ikke dette blir pirate bay sin undergang om de må betale

Lenke til kommentar
Det som slo meg var at filmselskapene vil ha 250,- for vær film...det er noe annet enn riaa som gjerne vil ha x antall 1000 av privat personer som har en sang lastet ned. 250,- er jo en realistisk sum faktisk

 

I søksmålet trekker aktor frem det faktum at The Pirate Bay er drevet kommersielt, dvs eierne tjener penger på å distribuere piratkopierte filmer.

 

Er det ikke slik at de tjener nøyaktig samme sum penger om man søker på winrar, nero eller harry potter? De tjener jo ikke brått mere bare fordi man søker på en film?

 

Uansett synes jeg ikke kravene var så voldsomme i forhold til hva riaa krever av privat personer. Tror ikke dette blir pirate bay sin undergang om de må betale

 

250kr realistisk?

Platekompaniet selger i disse dagene filmer i fysisk medium til 59kr stykket, da regner jeg med at de har en liten fortjeneste på disse.

 

Summen er langt mer for å statuere et eksempel og for at det skal "svi" enn noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Den første tiltalen som gjelder tilretteleggelse for distribusjon av kopibeskyttet materiale, er som sagt noe de faktisk er skyldig i.

På lik linje med google og alle andre søkemotorer. De viser hvor du kan finne data.

 

"Logisk sett" er hele rettsaken bare sprøyt siden "tilrettelagt" er et lite konkret begrep.

 

I USA selger de våpen. Dette vil prinsippielt tilrettelegge for drap. Burde ikke ofre/pårørende da kunne saksøke denne industrien ?

Lenke til kommentar

Problemet for dem om de blir kjennet skyldige i dette er jo at det åpner dørene og senker terskler for andre saksøkere.

 

Dette er faktisk første gang de blir annklaget for noe de har gjort (så langt jeg kan se), saken er om anklagen er spesifik nokk, og om de har gode bevis. Slik jeg ser det kan de forsvare seg med at de tilrettelegger for åpen deling av brukeres lovlige private filer, og den privatpersonen som legger opp innholdet tar juridisk ansvar for.

 

Pirate bay har gjort seg til en målskive for saksøkere for å bli statuert som et eksempel fordi de har blitt allment kjente, og de gjør narr av folk som saksøker eller truer dem ved å poste annklagene på siden sin med et utrolig frekt svar under (som de også sender som svar til avsenderne).

 

Det blir spennende å se hvordan dette går. Spørsmålet blir vell om de kan bevise at piratebay har tilrettelagt spesielt for kopibeskyttet materiale, og om de har harde bevis på dette. Det kan også bli morsomt siden statistisk vil det være noen pirater i jurien :p

Lenke til kommentar

Blir feil å sammenligne Piratebay med våpenselgere. Piratebay oppfordrer til piratkopiering, det er det siden er for, for å distribuere piratkopiert materiale. Folk som selger våpen oppfordrer ikke til drap, i og med at våpen kan brukes til ens egen beskyttelse.

 

Håper de får en straff, piratkopiering ødelegger spillbransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...