Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W302


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den koster jo ikke mer enn 999 på Telebutikken

Så vidt jeg vet kjører både Elkjøp, Expert og Telehuset kampanjer på Nokia 3120 Classic til 699 kr med Telenorlås. Her får man større skjerm, langt høyere oppløsning, bedre taster og 3G.

 

Direkte sammenligning:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...p;idPhone1=2240

 

edit: Skal nevnes at W302i sannsynligvis har bedre batteritid ved musikkavspilling og bedre lyd, samt A2DP, så et klart valg om musikk er det eneste viktige.

Endret av genser
Lenke til kommentar

I gjengeld ser Nokiaen helt forferdelig ut, noe de fleste Nokia telefoner gjør. Æsj. Nå får det nevnes at Amobil må slutte å mene at en telefon til 1100kr skal ha 3G, et hav av nyttefunskjoner etc. Hallo, Amobil, det er ikke en telefon til 4000kr. Dere må slutte å sammenligne med mobiler i en helt annen prisklasse. De som først velger denne vil bare ha en enkel telefon med en god musikkspiller, hvorfor skal dere absolutt kreve så mye av en billig telefon?

Endret av CybahDuckx3
Lenke til kommentar

Skal gå med på at 3120 Classic ikke er en lekkerbisken.

 

Jeg er også helt enig i at 3G i utgangspunktet ikke er nødvendig i denne prisklassen, men da kunne de i hvert fall brukt pengene spart på konkurransedyktig skjerm. Eller er det ikke positivt med bra skjerm i den prisklassen?

 

Nokia 6300 er omtrent lik mobil som 3120 Classic, men med et langt mer klassisk design, metalldeksel og ingen 3G.

Lenke til kommentar

Enda en av telefonene i rekken av typen "kjip og kjedelig". Men Amobil, dere kan da ærlig talt ikke mene denne typen telefon skal ha 3G? Håpløst. Og epostleser er vel heller for syns skyld på musikktelefoner.

 

Men ellers synes jeg kanskje telefonen har fått en riktig karakter. Grunnleggende funksjoner som sms skal rett og slett fungere smertfritt. For min del er alle telefoner som feiler på grunnleggende områder ubrukelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne telefonen er en enorm skuffelse. Greit nok at den er tynn og er billig, og ser helt ok ut, men makan til manglende brukervennlighet!

Av det absolutt verste er at den kan miste dekning sånn helt plutselig mens du skriver melding, og da forsvinner alt du skrev. Ganske irriterende. Klunkete snarveier på den er det også. Ergrer meg over at jeg kjøpte dette mølet.

Lenke til kommentar

Jeg har den, og syns den er helt ok. men jeg irriterer meg grønn over hvor lav meldings-lyden er. volumet står på fullt å den lage høy lyd når det ringer, men når det detter inn en melding behøver jeg ikke sitte mer en 5m unna for å ikke høre den. :no:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har hatt denne i etpar dager nå. Klart en skulle lest litt først. Greia er at jeg skal ha den som telefon nr2 utenom jobbtelefonen. Liten og grei. Knappene er greie om man vender seg til de. Men kommer et par ting.

 

SMS lyden er helt håpløs. Til dette har jeg funnet ut at en meldingslyd/mp3 lyd på minimum 6 sekunder er nødvendig, for virker som den har økende lyd og trenger derfor noen sekunder for å oppnå en passe høyde så vi kan høre den. Klart her har SE laget en SMS lyd for hunder og andre høythørende dyr.

 

SMS så er det noe forskjell og uvant forhold til K810. En ting som irriterer meg er den forslaglisten da du bruker ordboken at jeg vil helst IKKE ha den men slår jeg den av og avslutter meldingen så kommer den tilbake, så den har jeg gitt opp.

Eneste som er noe slitsomt er denne: Vil du sende sms over 2 deler? Den synes jeg kunne gått an å skrudd av.

 

Snareveiknappen plassert på feil sted synes jeg. Og ikke minst at venstre knappen øverst ikke kan brukes som en OK knapp.

Denne da brukes til "musikk" den åpner musikkmappen bare i browser mode. Helt unyttig synes jeg.

 

MP3 messig er denne fin, den klassiske Walkman menyen og god lyd. Eneste EQ liseren kan du faktisk ikke egendefinere manuelt så du må bruke de profilene som er der.

 

Men er vel begrenset hva man får for 1195kr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...