Gå til innhold

Clevo lager ny monster-maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...] Garantert fakeRAID men allikavell noe uvanlig. [...]

 

Hvis chipsetbasert raid er "fakeRAID" hva er da softwarebasert raid?

 

Skal ikke si det for sikkert, men jeg mener at chipsett raid og software raid er det samme, siden alt blir håndtert av CPU på hovedkortet via software, ekte RAID er med en kontroller med CPU og minne som tar seg av fordelingen. Correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Ingenting om batterilevetid? Ikke at det betyr så veldig mye men hadde vært morsomt å vite.

Hva skal man med batteri i en sånn? Det er jo praktisk talt en desktop-maskin med et noe kompakt/flatt design.

Batteriet fungerer kun som en UPS light funksjon... når strømmen går rekker du akkurat å slå av maskinen kontrollert :p

 

 

[...] Garantert fakeRAID men allikavell noe uvanlig. [...]

 

Hvis chipsetbasert raid er "fakeRAID" hva er da softwarebasert raid?

 

Skal ikke si det for sikkert, men jeg mener at chipsett raid og software raid er det samme, siden alt blir håndtert av CPU på hovedkortet via software, ekte RAID er med en kontroller med CPU og minne som tar seg av fordelingen. Correct me if i'm wrong

 

Hardware basert "fakeRaid" gir deg ofte muligheten for boot, det gjør ikke alltid software basert eller OS definert Raid. Selve Raid utregningen etc. blir utført i CPU i begge tilfeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Batteriet fungerer kun som en UPS light funksjon... når strømmen går rekker du akkurat å slå av maskinen kontrollert :p

 

Haha, akkurat det jeg tenkte på! Den skal holde lenge nok slik at du kan ta maskinen fra rommet ditt og gå med den til stua og rekke å koble den til strømnettet igjen :!:

Lenke til kommentar

Og her forsvant begrepet "bærbar".

 

Burde ikke denne egentlig være billigere enn dagens dyrere spillbærbare? En stasjonær med samme innmat koster jo ikke allverdens.. Den er like tynn(tjukk) som Asus W90, 5,1cm, 300g tyngre og, men det er jo ikke store forskjellen når grisen allerede er på 5kg..

Lenke til kommentar

Slepbar ja d^_^b

Litt overrasket over at jeg ikke så SSD nevnt engang. Tenk på ytelse fra 3x Titan (eller vertex) for eksempel i RAID-0. 128 eller 256GB x 3 og 600MB/s maks overføringshastighet. DA hadde man hatt noe å skryte av på lan :p

Hoste mange samtidige live streams av HD video over (hvorfor ikke dual?) Gbit lan og wifi mens man spiller selv uten at maskinen anstrenger seg.

 

Eventuelt vil jo denne gå fint med 1x SSD til OS og programmer, og så 2x HDD til media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...