Gå til innhold

WDC harddisk på 2 TB offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er godt å se at hver GB ligger enda på ca 1kr. Må koste skjorta å utvikle en harddisk som har stor lagringskapasitet.

 

Hvor ligger ankepunktet til en slik harddisk? Kan jeg for eksempel putte en slik sak i min netbook? (Lite mulig størrelses messig) Hvordan blir det av back up? Hva skjer ved en eventuell disk krasj? Jeg klarer ikke å tenke meg hvor ille det blir; 2TB til helv*tte på engang. *ouch*

Lenke til kommentar
Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm)

 

.. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..?

 

Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser :wow:

Du kan nok regne med at det er 7200RPM.

 

Hvorfor? Samtlige andre Greenpower-disker er 5400 rpm, jeg finner det derfor sannsynlig at denne også er det.

 

AtW

 

Er godt å se at hver GB ligger enda på ca 1kr. Må koste skjorta å utvikle en harddisk som har stor lagringskapasitet.

 

Hvor ligger ankepunktet til en slik harddisk? Kan jeg for eksempel putte en slik sak i min netbook? (Lite mulig størrelses messig) Hvordan blir det av back up? Hva skjer ved en eventuell disk krasj? Jeg klarer ikke å tenke meg hvor ille det blir; 2TB til helv*tte på engang. *ouch*

 

Har du 2 TB med viktig data så er det like ille å miste det som to stk 1 TB-disker, som å miste det som 1 stk 2TB. Du mister like mye data i snitt per tid uansett. (forutsatt samme feilrate på disktypene)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor står det ingen steder hvor raskt disken snurrer? (rpm)

 

.. eller er jeg bare for trøtt om morgenen til å se det..?

 

Edit: ordet Omdreiningshastighet: står inni "7200rpm" i min nettleser :wow:

Du kan nok regne med at det er 7200RPM.

 

Hvorfor? Samtlige andre Greenpower-disker er 5400 rpm, jeg finner det derfor sannsynlig at denne også er det.

 

AtW

 

 

Nei - de er 7200rpm, men senker hastigheten dersom det er mindre aktivitet. Ved større aktivitet på disken er det som en normal 7200rpm-disk (nesten).

Lenke til kommentar
Nei - de er 7200rpm, men senker hastigheten dersom det er mindre aktivitet. Ved større aktivitet på disken er det som en normal 7200rpm-disk (nesten).

 

Det er ikke riktig, de går på 5400 rpm hele tiden, variabel spinn hadde vært vanskelig å få til, og målinger av tonen harddisken har og søketid utligere underbyger at de gamle modellene er 5400 rpm. Det er mao ingenting som tyder på at de er oppe på 7200 rpm, og ihvertfall ikke at de varierer hastighet. Det er såklart ikke utelukket at denne modellen kjører fast å 7200 i motsetning til andre GP-modeller, men de andre modellene kjører på 5400 rpm.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg en disk på 640GB :p regner med en holder ut TG i allefall.

2 TB er for mye å miste av data uansett hvor viktig det er, flere "små" disker FTW!

 

EDIT: Da lå hentelappen på harddisken i postkassa :D Får vel ta meg en sykkel tur ute på snøføret da..

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...