Gå til innhold

Test: Toshiba Qosmio X300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst takk for en test av en svært interressant desktop-erstatter. Jeg er dog slettes ikke enig i følgende:

 

Det er synd at en såpass kraftig og stor maskin ikke kan levere høyere oppløsning til skjermen, for det ville i mange spill gitt en enda bedre opplevelse.

Brukeropplevelsen med høyere skjermoppløsning hadde tvert imot blitt dårligere i de nyeste spillene på grunn av dårlig frame rate. En titt på Crysis-resultatene underbygger denne påstanden. Til det denne maskinen er god på og antagelig ment til, så er skjermoppløsningen perfekt!

 

I tillegg så synes jeg det dere sier om skjermens kvalitet ikke holder mål i en god test av en bærbar high end-PC i dag. Dere burde si noe om konstrastforhold og sterke kontra utvaskede farger. Dette er et problem på kanskje de fleste spill-bærbare i dag. Dere kunne kanskje bruke HPs monster-bærbar som referanse. Her er kontrasten og fargene de beste jeg har sett på en bærbar PC.

Lenke til kommentar

Finfin test detta, men det er litt artig å sitte her med den aller kraftigste versjonen av denne pcen (Qosmio X300-11W), som har enda høyere spesifikasjoner enn den testen sier er den kraftigste :p

 

Har hatt denne kraftkassa siden september, men det ser ikke ut som de selger den lenger...

 

Her har prosessoren en Intel Core 2 Extreme X9100 som yter 3,06GHz og en skjerm med en oppløsning på 1680 x 1050.

 

 

Jeg er iallefall storfornøyd med maskinen, og anbefaler alle som vurderer en slik maskin til å anskaffe seg en;)

 

Her er en link til Qosmio X300-11W på Komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=35703...led#ProductTabs

Lenke til kommentar

OMG ... min Quismio G40 som er 1 år gammel har jo en mye bedre oppløsning enn denne her ... G40 min har jo FULL-HD ( 1920 x 1200 ) mens denne her må skilte med noe mer pinglete ... WTF!

 

Likte heller ikke hvordan dem nå hadde plassert 2 av høyttalerne helt framme der man nesten forventer at man hviler hendene på barbaren. Fargen var jo selvsagt alt for intens, å dermed så virker den kanskje ikke så forlokkende for alle, og gjerne dem med fet lommebok ( vel dem med fet lommebok kjøper da Macbook Pro uannset :p ) Skulle jeg gå for denne fremfor min G40 så føler jeg nesten at det blir som en slags nedgradering.

 

At artikkelforfatter omtaler denne nesten som en "ikke" bærbar er jo litt typisk da :p ... bare fordi den er så tung. Jeg har null problem med å ta med min G40 på skolen, er virkelig dagens nerder som suger etter en ny bærbar så svake i skuldrene nå at dem nå kun klarer å løfte en ussel melkekartong ? ... må være derfor Asus Eee og Acer One har fått sin glastid nå :p

 

Min G40 har vært helt super i mitt bruk på skolen med alle tunge oppgaver som Photoshop og Indesign. Kan ikke si at di andre i klassen som sitter å pusser på Macèn sin har noe bedre "data". Tvert i mot.

Lenke til kommentar
Brukeropplevelsen med høyere skjermoppløsning hadde tvert imot blitt dårligere i de nyeste spillene på grunn av dårlig frame rate. En titt på Crysis-resultatene underbygger denne påstanden. Til det denne maskinen er god på og antagelig ment til, så er skjermoppløsningen perfekt!

Nå har det seg også slik at PC-en ikke kun er ment for spill. Den har maskinvare som gjør at den ville fungert ypperlig også til de som jobber mye med bilde- og videoredigering. Å ikke kjøre i nativ oppløsning i spill er ikke verdens undergang, særlig med litt antialisering. Så ser ingen ulempe med at skjermen har litt høyere oppløsning som standard.

 

I tillegg så synes jeg det dere sier om skjermens kvalitet ikke holder mål i en god test av en bærbar high end-PC i dag. Dere burde si noe om konstrastforhold og sterke kontra utvaskede farger. Dette er et problem på kanskje de fleste spill-bærbare i dag. Dere kunne kanskje bruke HPs monster-bærbar som referanse. Her er kontrasten og fargene de beste jeg har sett på en bærbar PC.

Hvis du snakker om HP HDX-serien, og da særlig HDX 18 sin fantastiske skjerm, er jeg helt enig. Har sett HDX 18 og X300 ved siden av hverandre, og fargene på X300 er oversaturerte, og blir utvaskede og forvrengte når man ikke ser rett på skjermen.

Lenke til kommentar
Tja, synes tastaturet er mye bedre enn mange andre bærbare.

Da har du ikke prøvd bærbare Apple datamaskiner.

 

 

Dessuten, den her var fryktelig stygg, klumpete og stor. Ville sikkert vært knalltøff for en 7 åring som springer rundt med sko som det står "Racing" på med gule og røde flammer illustrert på skoene.

 

Oppløsningenen var skuffende.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...