Gå til innhold

Test: Kan jeg bruke Spotify i bilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Før du i det hele tatt tenker på å bruke Spotify via mobilnettet må du passe på at du har et abonnement med et pristak.

 

Det er det bare Netcom og Telenor som tilbyr.

 

Har ikke din operatør et slikt tilbud, må du skaffe deg et mobilt bredbåndsabonnement. Gjør du ikke det vil du garantert få svi.

Nåja, jeg har "datapakke fri bruk" hos One Call for 399 kr/mnd.

 

Håpet at denne testen skulle være en Spotify-mobilklient + FM-sender, å farte rundt med PCen er ikke veldig aktuelt for min del. Gleder meg til en mobilklient kommer på plass, jeg har nesten alltid HSDPA-dekning i områdene jeg er.

Lenke til kommentar

Denne testen satte meg faktisk på en idè.. Det har jo lenge vært aktuelt å bygge seg "carputer" fra gammle laptops og en eller annen touch skjerm (Sikle sikle), Men nå ser jeg jo at løsningen er klar: netbooks! Disse små, billige leketøyene kan da godt brukes! Og siden de fleste kommer med SSD disk er det plutselig ingen bevegelige deler lenger.. Lukter jeg montering unner bilsetet? ;)

Men for å komme litt on topic igjen, før dette landet får en skikkelig utbygging av mobilnettet, hastighetene blir høyere og ikke minst PRISENE blir bedre, tror jeg nok streaming av lyd over mobilnettet kan være litt ønsketenkning.. Jeg kommer nordfra, og her oppe trenger man ikke bevege seg langt bort fra byene før man plutselig står der uten 3G dektning, ja faktisk uten Edge også...

Lenke til kommentar

Har tenkt på dette med tanke på russebil selv.

 

Da med en netbook (acer aspire one a150)

3G fra netcom, fire mnd fri bruk, (ut mai om man kjøper på slutten av mnd) Link Totalt: 793,-

og noe musikk på netbooken for når man er på steder uten dekning...

Endret av Bowman
Lenke til kommentar

Det er en ting som jeg lurer på, har ikke så veldig mye med testen å gjøre, men det er det at dere bruker ?????Windows??????VISTA????? på en så nydelig maskin som en MacBook Pro. Er ikke dette litt sånn, ja, på kanten? Hehe!

Håper det er et rimelig spørsmål dere kan svare på :whistle:

Lenke til kommentar
Det er en ting som jeg lurer på, har ikke så veldig mye med testen å gjøre, men det er det at dere bruker ?????Windows??????VISTA????? på en så nydelig maskin som en MacBook Pro. Er ikke dette litt sånn, ja, på kanten? Hehe!

Håper det er et rimelig spørsmål dere kan svare på :whistle:

 

For å svare på spørsmålene:

Ja, det er Windows Vista.

Nei, det er ikke på kanten.

 

;)

Lenke til kommentar

incredifred: Jeg ville ikke turt å satse på ICE, de er jo på konkursens rand, og vell så det. Men nå er det vel håp for det mobile bredbåndsnettet i deg ganske land etter hvert, så jeg vil tro at forholdene for en slik løsning i alle fall ikke blir noe værre enn den er i dag. :)

 

MEN. Denne tjenesten, og måten å bruke den på har STORT potensiale. Når API'et kommer ut, burde det lett være mulig å lage en versjon som er tilpasset små touch-skjermer.

 

 

AAAAAoz00eIAAAAAAR0Qnw.jpg?v=1216218792000

Hvis man ser for seg en snerten sak som denne mot en netbook, da begynner man å snakke. Dette forutsetter mer eller mindre at man har en noe oppegående bilstereo fra før slik at man har en ekstern forsterker man kan koble laptopen rett mot. Har man god plass i midtkonsollen slik at man ka mer enn 1 DIN-enhet montert, kan man selvfølgelig kjøre signalet inn på aux-inngang på cd-spiller.

 

For de litt mer audiofile med påkostet bilstereo fra før, kan man jo legge til et usb-lydkort eller usb-DAC (hørte jeg DIY?) i samme slengen! :)

 

Men vil man jo gjøre det enda mer gjennomført så kan man jo gå for en Lilliput TC-2000 1DIN Carputer ! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
interessant artikkel, for all del.

 

MEN. om man uansett må ha med pcen, hva med å heller kopiere over musikken på denne? om et par år når slikt er innebygd i bilstereoen blir det fort mer interessant.

Du får jo ikke plass til all den musikken Spotify har på en Pc.. (:

 

Plutselig får du lyst til å høre en sang, eller kanskje du har passasjerer som vil høre en bestemt sang?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...