Gå til innhold

AMD kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med så liten prisforskjell er det jo idioti å velge noe annet enn AMD Phenom II X4 940 Black Edition. 200-300 kroner er ikke mye å spare.

 

Så da regner jeg med at Intel sin direkte konkurrent til denne prosessoren koster 200-300,- mer enn X4 940 BE. Yter Intel sin konkurrerende prosessor bedre eller dårligere enn denne? Yter den bedre så vil jeg ikke akkurat si det er idiotisk å kjøpe et bedre produkt, og bare betale 200-300,- mer.

 

Har man i tillegg et hovedkort fra før som støtter Intel sine prosessorer så er jo valget også ganske enkelt. Det gjelder selvfølgelig begge veier. Har man hovedkort som støtter Phenom så blir jo det mer eller mindre automatisk det beste valget.

 

Har man ingen av delene og skal kjøpe hovedkort + prosessor nytt bør man vel heller se hva som yter best. Ikke hvem som lager produktet. Å si at man er idiot hvis man velger å betale 200,- mer for et bedre produkt er vel litt på kanten. Om enn marginalt bedre.

 

Men når det er sagt. Hvis denne prosessoren fra AMD yter bedre enn konkurrentene, og i tillegg er 200-300,- billigere så er det jo et godt kjøp.

 

EDIT: Du mente selvfølgelig å velge 940 istedenfor 920. For at prisforskjellen er bare 200-300,- mellom de to AMD prosessorene :)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
2000 spenn for en cpu er 1000 spenn for mye synes jeg da. Men hadde vært kjekt med en slik quad.

Kommer helt ann på hvordan man prioriterer ;) . Synes ikke 2000 er noe særlig mye, har du sett prisene for high end CPU'er for 5 år siden?

 

 

...og imens så har du jo Intel sin Intel Core 2 Extreme QX9770 til ca 12 500,-.

 

Varierer mye gitt.

Lenke til kommentar
2000 spenn for en cpu er 1000 spenn for mye synes jeg da. Men hadde vært kjekt med en slik quad.

Kommer helt ann på hvordan man prioriterer ;) . Synes ikke 2000 er noe særlig mye, har du sett prisene for high end CPU'er for 5 år siden?

 

 

...og imens så har du jo Intel sin Intel Core 2 Extreme QX9770 til ca 12 500,-.

 

Varierer mye gitt.

High end er ikke det samme som det beste på markedet ;) .

Lenke til kommentar

2500-3500,- for en prosessor er helt grei pris. Noe særlig over det så begynner det å bli litt spesielle behov. Man må huske på at en prosessor er i utgangspunktet noe man kan ha i mange år (men allikevel ha muligheten til å spille det meste nytt etc).

 

Det samme gjelder egentlig for veldig mye hardware. Skjermkort trenger man jo heller ikke bytte flere ganger i året. Med mindre man er ute etter å ha det beste, bare for å ha det beste. Eventuelt om man skal hevde seg med benchmarks.

 

AMD er i mitt hode et veldig sånn bang for buck firma (selv om dem den siste tiden har hatt litt problemer på prosessorfronten selv når det kommer til bang for buck markedet). Pengene ligger jo i hvermannsen markedet, ikke i high-end og superduper high-end markedet.

 

Akkurat disse prosessorene ligger vel i grunn litt over hvermannsen sine behov, i min mening. Og må derfor konkurrere mot Intel sine high-end prosessorer. Der er jeg redd for at dem kommer litt kort enda.

 

 

Dette er dog mine subjektive meninger, og langt fra noe fasit :)

Lenke til kommentar
Hadde du faktisk vært aktiv her på hw, eller bare tatt deg tid til å kjenne siden, så hadde du vist at de nye prisene vil du se til høyre, i den mørke-grå rammen ;) Dvs kr 2083,-

 

er ikke de prisene bare de nåværende laveste prisene i nettbutikker i norge?

er det noe garanti at med en gang nyheten er kommet så har alle nettbutikker satt ned prisen, synes nemlig de henger litt etter avogtil(ofte) jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...