Gå til innhold

Kingston øker frekvensene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 GB DDR2-1000 545 kr

3 GB DDR3-2000 ~2300 kr

Veldig enkelt valg for meg ;)

 

8 GB DDR2-1000 1090 kr

6 GB DDR3-2000 ~3600 kr

Veldig enkelt valg for meg ;)

 

Tenkte nesten at det måtte komme noe sånt ja. :!:

 

Du kan få 3Gb DDR3 til 950,- og 6Gb til 1600,- Ja vi vet alle at ny teknologi koster mere når det først kommer, men prisene er ikke så skyhøye nå lenger. Poenget er at DDR2 1066 = DDR3 1333 sånn ca. De 2000 du sammenligner med er i en klasse for seg selv og ikke noe "hvermannsen" kjøper, ikke sant? :) Du kan alltid gi eksempler med noen av de dyreste, men du også vet der finnes produkter til langt lavere pris.

 

Og ja DDR2 er vel ganske uaktis for folk som kjøper i7 ;)

Lenke til kommentar
4 GB DDR2-1000 545 kr

3 GB DDR3-2000 ~2300 kr

Veldig enkelt valg for meg ;)

 

8 GB DDR2-1000 1090 kr

6 GB DDR3-2000 ~3600 kr

Veldig enkelt valg for meg ;)

 

Och dina brickor fungerar hur bra på i7?

 

"Kingston slipper minnemoduler laget for Core i7."

 

The man has a point.

Blir også litt feil og sammenligne to forskjellige teknologier, spessielt når det er to forskjellige ender av skalaen på de respektive teknologiene.

Lenke til kommentar

De aller råeste DDR3 modulene koster selvfølgelig ganske mye, men som nevnt tidligere så er slike ment for de spesielt interreserte. Om man ikke skal ha et absolutt toppsystem så kan man få et S775 HK og DDR2 for ganske grei pris, det samme med AM2+ og DDR2.

 

Man gikk jo også fra DDR til DDR2 og da lønnet kanskje ikke DDR2 seg så mye i starten heller. Husker at man måtte ut med 1k for 1GB PC6400 RAM som var bra da, så 3GB for 2,3k og særlig 3,6k for 6GB gir bedre forhold enn 1kr/MB som var ikke så uvanlig å betale for high-end minne for noen år siden.

 

EDIT: skrev feil pris

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Hva skjedde med de gode gamle tider da man hevet øyebrynene fordi det i det hele tatt var kjøling på minnebrikkene?

 

Snart er det ikke plass til RAM i pcen lenger. Mange kabinetter som har plass til HDD rett ved siden av RAM-brikkene. (HDD stikker ut over RAM-slottene)

 

:)

Når vi kommer dit så kan du kjøpe deg en (eller fler) 2,5" eller 1,8" SSD i stedet for 3,5" HDD. SSD er veldig kjekt siden de gir lite varme, og for montering trenger man bare litt gaffa, eller kan eventuelt bare legge de i bunnen av kabinettet (eller sette oppå andre drev).

Lenke til kommentar

Joda greit nok det, men sånn som det er _idag_, så tar RAM-kjøling alt for mye plass, og alt av software som tar mye plass ligger på en 3.5" som tar mye plass. Jeg har et Chieftec Dragon kabinett, og når jeg skal sette inn HDDer må jeg presse den boksen som de sitter i utover, ellers bøyer jeg RAM-brikkene (som forøvrig er Corsair XMS3). Skal jeg ta ut den boksen, må all RAM ut først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...