Gå til innhold

Ekstern lagring fra Verbatim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så altfor gal pris om man tenker over at det er snakk om 2 monterte TB disker.. hvis man trekker fra 900-1000kr for diskene, så koster kabinettet og alt bare ca 1000kr. Ikke så altfor avskrekkende.

 

edit: okei, lignende kabinetter jeg har sett har hatt NAS mulighet for å rettferdiggjøre prisen... ok det var kanskje litt dyrt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvorfor siterer de egentlig teoretisk båndbredde på SATA og USB? Hvorfor ikke si hva diskene klarer å levere på USB og SATA?

På USB klarer de MAKS 30-35MB/s, og på SATA vil de sansynligvis starte på ca 100MB/s og dette til omtrent 50MB/s på slutten av lagringsmediet. Det er mulig denne blir høyere for SATA når raid-0 er valgt, men for USB vil ikke raid nivået ha noe å si på hastigheten.

 

Jeg er generelt skeptisk til verbatim etter en del dårlige erfaringer med både CD og DVD, og diverse andre elektriske saker jeg har vært borti. Min tillit går til WD, samsung, og seagate, men seagate ligger dårlig ann etter masse firmwareproblemer i det siste.

Lenke til kommentar

@GullLars

[sitat]

(...)

Jeg er generelt skeptisk til verbatim etter en del dårlige erfaringer med både CD og DVD, og diverse andre elektriske saker jeg har vært borti. Min tillit går til WD, samsung, og seagate, men seagate ligger dårlig ann etter masse firmwareproblemer i det siste.

[/sitat]

 

Jeg bruker ikke lenger optisk lagring i noen særlig grad, men gjorde det mye før, og da kun med Verbatims CD'er. De har aldri sviktet, og har fortsatt en solid bunkte med deres CD'er og DVD'er. Jeg har dog også kun gode erfaringer med WD- og Samsung-disker, men ikke Seagate, selv om jeg har en ekstern Seagate-disk per idag (FreeAgent). Men; Verbatim = :love:

Lenke til kommentar

Dårlige erfaringer med verbatim inkluderer:

*CD-plater fikk lett hakk i forhold til andre merker når jeg spilte høyt på 18" (var DJ noen år).

*CD-plater jeg tok backup på var plutselig ikke lesbare etter 4 år (var 10 plater, der 4 ikke virket), heldigvis hadde jeg en annen backup også.

*Et par DVD-plater med data fikk korrupte filer etter et par år i en CD-mappe.

 

Det skal derimot sies at jeg hadde ingen feilbrendte verbatim plater.

 

Det kan selvfølgelig hende at jeg har vært ekstremt uheldig med verbatim. Har ikke brukt mer enn ca 20-30 plater fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...