Gå til innhold

Få terminalen nærmere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstod ikke helt hva som er så bra utfra artikkelen. :ermm: xfce4-terminal, gnome-terminal eller terminalen til KDE? Alle har fanesystem og du legger bare inn en hurtigtast f.eks F12 eller noe mer passende i skrivebordmiljøet/vindushåndtereren din for at terminalen skal starte. Var enklere å forstå forskjellen fra hjemmesiden dog:

 

In a nutshell, Guake is a drop-down terminal for Gnome Desktop Environment, so you just need to press a key to invoke him, and press again to hide.

Får teste det ut. :yes:

 

Ellers kan det også anbefales å putte ei lita kommandolinje i panelet ditt, slik en kan i XFCE4 med verve-plugin

Lenke til kommentar

Yakuake er rett og slett gud, på jobb bruker jeg den hele dagen med en rekke tabs til forskjellige servere.

 

jorgis: Fordi det er tregt, og dersom du har stor nok skjerm kan du ha terminalen ved siden av andre vinduer. Du kan også ha fem, seks, syv navngitte tabs du lett kan bytte mellom. Du trenger heller ikke logge inn i terminalen først.

Lenke til kommentar

Funderer litt på om jeg skal kjøre trippelboot med Vista, Windows7, og en ubuntu distro... Er det vanskelig å sette seg inn i consollen (guake)? Jeg har brukt DOS for mange år siden, og har laget mange scrips selv i consollen i CS:S.

Grunnen til at jeg egentlig aldri har vurdert å bruke linux tidligere har vært at jeg ikke har behov for det, men nå er jeg nyskjerrig og har lyst til å utforske, og det fører som regel til 20-30 timer i uka i 4-5 månder med intensiv læring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...