Gå til innhold

Sniktitt: Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan fortelle min erfaring da,

 

Alt gikk installasjonen gikk helt bra.

 

Win 7 sa at det var et problem med trådløse drivere.

Jeg satte inn driver CD-en for å installere drivere men så opptaget jeg at win 7 ikke fant DVD stasjonen min og heller ikke min externe hardisk, det hvor jeg hadde drivere.

 

Så det mangler litt . . . . . :thumbdown::innocent:

 

likte grensesnittet da :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er et raskere OS enn Vista, med en god del nye og smarte løsninger. Likte spesielt den nye oppgavelinjen, UAC (bruker det faktisk nå) og det at du kan dra vinduer til toppen for å maksimere dem, eller til kanten for å fylle halve skjermen.

Gikk enkelt å installere, men på min Inspiron 1525 måtte jeg installere via CD touchpad driver for å kunne scrolle på siden.

Alt som virker i Vista virket på W7 også.

Når det gjelder batteri så var det virkelig på tide at de skaffet seg en brightness dimmer for å spare batteriet. Hvor vansklig var det å implementere?

Lenke til kommentar

Heisann, skribent! Må ordne på artikkelen din.

 

Oppgavelinjen kunne hatt mer beskrivende ikoner.

 

Dette kan gjøres ved å høyreklikke i oppgavelinjen og ta en titt innom Egenskaper. Jeg anbefaler deg/dere om å gjøre dette. Man kan velge om å ha vanlig oppgavelinje (små ikoner med tekst) eller slik den er, bare med tekst, og da med valg om å bare ha tekst inntil oppgavelinjen er full.

 

Ellers en ypperlig liten test! Har selv brukt Win7 i en stund nå og mener det er en stor overgang fra både Vista og XP, og jeg mener Win7 er en større oppgradering enn hva Vista var da det kom ut, da den inkluderer mer funksjonalitet og brukervennlighet enn noensinne. Jeg får vel nevne at jeg er bruker av Mac hardvare, men nå blir Win7 installert på alle Mac i huset. Stolt over dette finpussede operativsystemet og har brukt Win7 mer enn selveste Leopard de siste ukene.

 

Mvh,

Carl R.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Testa det selv litt. Creative X-Fi lydkortet fant det ikke, selv om Win7 burde ha gjort det mener jeg. Har jo vært ute en stund. Vista driverene funka, men måtte velge å installere dem i kompabilitets modus.

 

Outpost Security Suite PRO 2009 fikk systemet til å bluescreene, og ikke komme inn i Windows igjen. Men det er vel kanskje ikke Microsoft sin skyld.

 

Venter til final av Win7 kommer jeg. Da er slike ting som jeg beskrev løst tenker jeg.

Lenke til kommentar

Har testet det nå i ca 1 uke. Må si jeg er meget imponert, virker veldig gjennomført til å være en Beta. Fant alle unntatt en driver nemlig Asus Xonar. Har ikke hatt noe bluescreens eller kommer over andre irriterende feil.

 

Kjørte Vista 64bit før og kjører nå W7 64bit, eneste som jeg har merket hittil som funket i Vista og ikke i W7 er Daemon Tools, men fant et fint og like så bra alternativ Virtual CloneDrive. :)

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne Betaen.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Vista har miniatyrvisning av programmer som ligger på oppgavelinje de óg.

 

Flere funksjoner som er i vista fikk jeg følelsen av at dere beskrev som nye i W7, som Lil sier her.

 

Det med miniatyrvisning er ikke nytt. Men måten det blir forhåndsvist er nytt. For det første er det nå mulig å vise flere vinduer i en gruppe, det er mulig å lukke hvert vindu via miniatyrvisningen, du kan bytte til vinduet ved å holde musen over miniatyrbildet uten egentlig å bytte, som er meget kjekt dersom du f.eks. skriver inn noe fra ett vindu til et annet (serialer, verdier, data, kode). Så jo, det er mest nytt.

Lenke til kommentar
Eneste som jeg er spesielt fornøyd med i Windows 7 er hastigheten over det lokale nettverket. I Vista ligger det på omlag 40-50 MB/sek og i Windows 7 90ish MB/sek.

 

Meget bra, la oss håpe de har fått vekk at det går som sirup når man spiller musikk/film også.

 

Ellers så liker eg ikke så godt den OSX-dock-aktige oppgavelinja, det ser fint ut, men er tungvindt å bruke. Men om de beholder muligheten til å vise tekst istedet, og ordentlig skille mellom kjørende programmer og snarveier, så er det bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Min 5 år gamle laptop brukt 22 minutter på hele installasjonen :) Og jeg må nesten klype meg i armen når jeg bruker laptopen, den har fått nytt liv selv fra XP som lå der før. Selv ved oppvåkning fra dvalemodus er grensesnittet og programmene hyperresponisve selv når harddisken jobber som fy med å få alt på plass som det var.

 

Minne og cachehåndterig er helt klart vesentlig bedre enn Vista.

 

Der hvor jeg manglet drivere fungerte Vista drivere ypperlig. Akkurat som Zakkariasen fra MS Norge har sagt.

Lenke til kommentar
Ellers så liker eg ikke så godt den OSX-dock-aktige oppgavelinja, det ser fint ut, men er tungvindt å bruke. Men om de beholder muligheten til å vise tekst istedet, og ordentlig skille mellom kjørende programmer og snarveier, så er det bra.

 

AtW

Hvis du ikke vet det, så kan du forandre på hvordan oppgavelinja funker. Man kan få tekst på programmer og vinduer som er åpne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...