Gå til innhold

Test: Livescribe Pulse Smartpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Etter mine erfaringer som student så er digitale hjelpemidler for notater helt ubrukelig.. Etter å ha notert flittig på pcen, lagret tegningene på tegnebrett etc, så kom jeg vel frem til at det eneste jeg fikk bruk for var god gammeldags notat med penn og papir..

Lenke til kommentar

Tja. Det er i mange tilfeller bedre å ha notatene på PC istedet for i ringperm. Dette blir smak å behag.

 

Hadde den hatt c-pen funksjonalitet i tillegg, dvs kunne scannet og OCR tolket tekst fra bøker og artikler hadde det vært et super genialt verktøy. Bruker C-pen endel selv, men må inn på pc for å bearbeide dette.

 

Savner et referansesystem/database hvor man kan legge inn eks tittel på bok, deretter linke inn notater, henvisninger med mer slik at man kan bygge seg om gode referanser til eks rapporter eller oppgaveskriving.

Lenke til kommentar

Teit at du må bruke spesielt papir, men dette er vel bare en ekstra ting de har laget for at du skal måtte kjøpe slikt papir. Mer penger i kassa slik. C-Pen som sagt kan allerede skanne tekst så de kunne fint lagt inn en skanner uten å bruke spesialpapir.

 

Ser ut som at slike duppedingser forelpig er best laget i Sci-FI filmer en stund til.

 

Så dere det elektroniske parpirkartet som Vin Diser lekte seg med i Babylon A.D? Elektronisk papir er fremtiden. Da får man følelsen av vanlig ark og kan bruke en penn å skrive på. Du kan ha flere sider med elektronisk papir slik at du kjapt kan bla mellom sider. De har allerede teknikken på plass, men istedet introduserer de noe som gir mer penger i kassa. Penger går forann utvikling igjen! Det er en litt ond sirkel. De trenger penger til utvikling og må så lage teknologi for å tjene inn mer penger igjen.

 

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe dette produktet.

Lenke til kommentar
Savner et referansesystem/database hvor man kan legge inn eks tittel på bok, deretter linke inn notater, henvisninger med mer slik at man kan bygge seg om gode referanser til eks rapporter eller oppgaveskriving.

 

Jeg bruker EndNote til dette. Sparer meg for mye tid og etterarbeid. Tar deg noen timer å lære funksjonaliteten, deretter er det bare fryd og gammen.

 

 

-Tet

Lenke til kommentar
Teit at du må bruke spesielt papir, men dette er vel bare en ekstra ting de har laget for at du skal måtte kjøpe slikt papir. Mer penger i kassa slik. C-Pen som sagt kan allerede skanne tekst så de kunne fint lagt inn en skanner uten å bruke spesialpapir.

 

Når du trenger nye skriveblokker kan du bestille disse på produsentens nettsider, eller du kan rett og slett printe de ut. På nettsidene finne du nemlig en mal med alle prikkene på arket i de rette posisjonene, og med virtuelle taster nederst og det hele.

:)

Lenke til kommentar

Har hatt denne i en liten stud nå og elsker den. Veldig praktisk. Tar opp alle forelesningene mine på skolen, samtidig som jeg får alt av tekst og lyd digitalt på PCen. Tenker jeg kan bruke det når jeg skal repetere under eksamensperioden, eller før om jeg har gått glipp av noe. Har en notatblokk for hvert fag, så alt blir inndelt i fag i programmet. Blir sikkert enda bedre etterhvert når oppdateringer kommer og en fullverdig oversetter kommer eller lignende.

Lenke til kommentar

Tøff sak, og virker nesten fristende, som matte og økonomi student er alt for mye av notatene grafer og lignende til at pc kan effektivt brukes, samtidig som kalkulatoren kan være sjekk, selv om jeg tviler den er noe imot en skikkelig kalkulator når du skal holde orden på mange stykker.

 

Men skriver egentlig for stygt, og leser sjeldent gjennom notatene mine, så tror nok bruken ville blitt minimal. Og siden linux ikke er kompatibel, står vertfall ikke det, og linux er det jeg bruker på arbeidsmaskin, tror jeg det ville vært sløsing.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne i 2 uker nå. Studerer finans, og kan med hånden på hjerte si at å ta notater på pc i de fagene vi har er det bare å glemme.

 

Med denne kan jeg ha med med ALLE notatbøkene mine på PC, dvs. jeg kan jobbe med flere fag samme dag uten at jeg må pakke sekken full, man må selvfølgelig ha med riktig notatblokk til forelesning. Det er svært praktisk å ha lydopptak linket til notatene da det ofte kan være lange tankerekker som man må høre 2 ganger for å få med seg. Er det slik at en kamerat må på jobb el. kan han høre på resten ev forelesningen seinere og få notater til det.

 

Det ar notatene er søkbare når de blir lagt inn på PC er veldig kjekt, har man flink til å skrive tydelig opp navnene på formler også videre, finner man de i svært raskt med denne funksjonen.

 

Selve verdien av å ha en digitalkopi av notatene kan diskuteres, men alltid greit med reserve i tilfelle. det er selve opptaksfunksjon og linkingen til notatene som er svært praktisk.

 

Jeg er iallfall veldig fornøyd, flere av mine medstudenter har allerede bestilt på Ebay.

 

Man kjøper selvfølgelig ikke sånt i Norge, da vi nordmenn er flinke til å ta blodpris på det meste!

Lenke til kommentar
Digitalpenn.no tar i hvert fall noen SINNSSYKE priser for tilbehør.

 

699 kr + mva for 4 A4 notatblokker som hos livescribe.com koster $19.95!

 

Helt enig! Vanvittige priser. Bedre å bruke en av konkurentenes penner, hvor du IKKE må bruke spesialpapir. Det eneste du må gjøre er å feste et lite klips øverst på siden. Husker ikke hva denne modellen heter. Anyone?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...