Gå til innhold

Sony blør penger (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må jo være administrative årsaker og dette går dårlig...

 

Det er jo uten tvil en genial spill og multimedia platform..

 

Kanskje de skulle ha redusert prisene litt for å møte prisdumpingen til Xbox?

 

Når de Xbox har salgsboom uten like så går det jo utover noen andre..

Lenke til kommentar

Sony har da flere underliggende selskap/avdelinger under seg, SCE er et av dem. Om Sony som selskap går dårlig kan dette få innvirkning på spilldelen og, den har jo ikke akkurat blomstret penger siden lanseringen av PS3, det lille de om mulig har tjent på tilbehør og spill er slukt av kostnadene til PS3.

 

Hadde det vært i andre tider hadde jeg ikke tenkt mye på det, men med tanke på den finansielle situasjonen i verden forøvrig så kan dette være grunn til ettertanke og det kan gå utover den avdelingen som har tjent minst penger i dette finansåret og der tror jeg SCE står rimelig svakt etter alt de har spyttet inn i PS3 uten å få noe utbytte av det.

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke Sony går konkurs :cry: Har kost meg mye med min PS3 og Sony Bravia TV, hadde håpet jeg kunne fortsette å gjøre det i årene som kommer også.

 

Ærlig talt, tror du Sony, et av verdens største selskaper på sitt område, går konkurs etter et dårlig år? De har nok så mye penger på bank at de kan klare ti slike år til, eller mer.

 

Si det til General Motors :!: Er jo klart at om dette fortsetter så vil det kunne bli dramatisk. Så stor som denne krisen har blitt så er det nok veeeldig mange som kutter ned på forbruk og kjøp av "luksusvarer" som elektronikk, med andre ord rammes Sony og andre nisje veldig hardt.

Lenke til kommentar
Så lenge det er penger å tjene på konsoller blir ikke konsollen å være i nærheten av døden.

Hvis du leser artikkelen så ser du at det er akkurat der problemet ligger. Sony sliter med økonomien til PS. Microsoft sliter med økonomien til Xbox. Nintento aner jeg ikke, men jeg tipper det ikke er særlig innbringende for dem heller.

Lenke til kommentar

MS og Sony har tapt grovt på konsollsatsningen så langt denne generasjonen med sine high-end konsoller, mens Nintendo tjener penger som gress pga. godt salg av billig/svak hardware samt egenproduserte spill.

 

Nå ønsker imidlertid MS og Sony å oppnå langsiktige resultater på visse andre områder utenom spill. MS vil etablere Xbox som en multimedieplatform i stua, mens Sony vil gjøre sitt eget blu-ray format til en suksess takket være PS3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...