Gå til innhold

Utfordrer Macbook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge Engadget er den mindre enn 2,5 cm tykk. Andre kilder fastslår vekten til i underkant av 1,8 kg. Den vil bli tilgjengelig både i hvit/sølv og svart.

Den sammenlignes med MacBook Air, som er 1,94 cm på det tykkeste og veier 1,36 kg.

MacBook (13,3" med DVD-brennerstasjon) er 2,41 cm tykk og veier 2,1 kg.

MacBook Pro 17" (toppmodellen) er 2,5 cm tykk og veier 2,99 kg.

Velkommen diltende etter, Dell.

Lenke til kommentar
"Bulben" bak med skjermen ødelag litt for designen (imo).

Ser for meg at det blir ett bruksproblem også. Mange maskiner med sånn "bulk" bakpå klarer ikke å vippe skjermen nok bakover når man f.eks sitter med maskinen i fanget og skal se ned på den.

 

Såh, da venter vi vel på v2. 2010!

 

Pesimist? Neida :p

Lenke til kommentar
Ser for meg at det blir ett bruksproblem også. Mange maskiner med sånn "bulk" bakpå klarer ikke å vippe skjermen nok bakover når man f.eks sitter med maskinen i fanget og skal se ned på den.

 

Veldig godt poeng faktisk. Det er ofte jeg bretter skjermen helt ned på min XPS M1210, f.eks når jeg kobler den opp mot ekstern skjerm men fortsatt skal bruke det integrerte tastaturet.

 

Også er jeg ikke så begeistret for USB-tilkoblinger på baksiden.

 

Men meget pen maskin var det jo, blir interessant og se prisen nå.

Lenke til kommentar

FY F**** Så lekker den var. Det er better meg på tide at folk lage fine pc, som har ett standerd som sier luxsus og nice. Men det som trekker litt ned på denne er at den kanskje ikke har baklys på tastaturet.

 

Men ikke som en apple mac fan her, men om den koster mere enn en macbook eller er dårligere i specs, så ser jeg nesten ikke grunn til å kjøpe denne, men heller en macbook og installere Windows 7 >.< men ja den var grise fet!

Lenke til kommentar

Veldig "friskt" gjort av Dell, men Designmessig så har den ikke nubb-sjans til å slå Mac Air, dessverre. Merkelig løsning på lokket av PC'n ( Baksiden av Skjermen) med en todelt løsning (børstet alu og lakk). Dessuten så ser den svære "Stripa" som deler lokket utrolig dum ut. Jeg liker heller ikke at diverse porter er bakpå laptopen.

Lenke til kommentar
Veldig "friskt" gjort av Dell, men Designmessig så har den ikke nubb-sjans til å slå Mac Air, dessverre. Merkelig løsning på lokket av PC'n ( Baksiden av Skjermen) med en todelt løsning (børstet alu og lakk). Dessuten så ser den svære "Stripa" som deler lokket utrolig dum ut. Jeg liker heller ikke at diverse porter er bakpå laptopen.

 

Ikke enig. Meget praktisk å ha både ethernet(noe ikke engang MBA har..), usb, e-sata, strøm på baksiden. Da slipper de å stå i veien på siden. Har du noen gang følt fravær av porter på sidene av din stasjonære PC/ MAC? Ikke jeg heller.

 

Spesielt skjerm og strøm ser jeg som veldig hensiktsmessig å ha på baksiden i for eksempel et møterom setting. Derimot skulle jeg gjerne sett 1 USB port på en av sidene, for å enkelt plugge inn og ut en minnepinne.

 

Uansett fall, så vil jeg påstå at en 13 tommer med 3 USB porter (1 kombo/ e-sata) stiller sterkere enn de fleste av sine konkurrenter. To usb porter er rett og slett for lite, med mindre du har enten docking eller portreplikator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...