Gå til innhold

SSD får 1 terabyte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er.

 

AtW

Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt.
Lenke til kommentar

Vel og bra med store disker, men jeg foretrekker helst at de fokuserer mer på å få prisen ned og ytelsen opp på de mindre typene =<60Gb. Jeg trenger SSD til OS-disk og kan leve i årevis enda med platebaserte til lagring av musikk og film. Det bør vere levelig pris på en SSD i 'min' størrelse når W7 kommer..

Lenke til kommentar
Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er.

 

AtW

Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt.

 

Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er.

 

AtW

Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt.

 

Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag.

 

AtW

Kanskje, kankje ikke. Tendensene for harddisker den siste tiden har ikke akkurat vært lovende, men det er uansett fremdeles snakk om flere år før SSD går forbi disker i kapasitet i forhold til pris.
Lenke til kommentar
Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er.

 

AtW

Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt.

 

Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag.

 

AtW

Kanskje, kankje ikke. Tendensene for harddisker den siste tiden har ikke akkurat vært lovende, men det er uansett fremdeles snakk om flere år før SSD går forbi disker i kapasitet i forhold til pris.

 

Hva mener du? Tendensene har jo vært knallbra for magnetbaserte harddisker i det siste, med perpendikulær lagring (som har ført til større disker med færre antall plater), stadig tettere pakket data på mindre flate. Eller har man møtt på en eller annen slags vegg jeg ikke vet om?

 

Jeg vil si at magnetisk lagring helt klart har en fremtid, men kanskje lengre unna enhetene som man faktisk sitter ved. Nettlagring f.eks.

 

For min egen del, så planlegger jeg filserver som skal stå for seg selv et eller annet sted. Da SSD blir billig nok, raskt nok og stort nok vil det kun være det i min PC, og kun stort nok til det jeg trenger ytelse til der og da. Permanent lagring på en PC tror jeg ikke vil eksistere om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...