Gå til innhold

De første Windows 7-reaksjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Å tro at det ikke er noe som helst galt med en beta, er utrolig naivt. Bruker selv Win7 og benytter enhver anledning til å gi feedback. Det kommer nok til å kræsja utallige ganger, men noe annet er ikke å forvente. Foreløpig er dette eneste problemene jeg har hatt:

- Ville ikke restarte seg etter å ha installert mp3-fiksen. Fikk logga ut, men sto i evigheter og stanga på "Windows shutting down" eller noe sånt.

- Lyden forsvant plutselig da jeg spilte.

Lenke til kommentar

Jeg var meget imponert av dette operativsystemet. AVG antivirus virker hvis du laster ned demoversjonen ikke gratisversjonen.

Min USB nettverksdongle var det bare å plugge inn i USB porten, så virket den med en gang.

Etter å ha lagt inn koden konfigurerte nettverket seg selv. Var på nett på et øyeblikk.

 

Oppstår det problemer får du varsling ved hjelp av et lite flagg på nederste linje.

Klikker du på dette, får du opp diverse feilsøkingsverktøy og operativsystemet mer eller mindre reparerer seg selv.

 

Ctrl+alt+delete finnes visstnok ikke lengre...

 

Jeg bruker 64 bits versjonen. Alle driverne kom på plass uten problemer, Fikk til og med beta driver fra Nvidia til 8800GT kortet via Windows update. :D

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
Har brukt windows 7 i tre dager nå, og er storfornøyd! Mye raskere enn windows vista også. Eneste som irriterer vettet av meg er Internet Explorer 8, utrolig ofte kræsj!

 

Last ned Flashplayer, Java og Silverlight 2 så krasjer det ikke så ofte. Har ikke hengt seg en eneste gang etter at jeg fikk disse på plass.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
Jeg var meget imponert av dette operativsystemet. AVG antivirus virker hvis du laster ned demoversjonen ikke gratisversjonen.

Min USB nettverksdongle var det bare å plugge inn i USB porten, så virket den med en gang.

Etter å ha lagt inn koden konfigurerte nettverket seg selv. Var på nett på et øyeblikk.

 

Oppstår det problemer får du varsling ved hjelp av et lite flagg på nederste linje.

Klikker du på dette, får du opp diverse feilsøkingsverktøy og operativsystemet mer eller mindre reparerer seg selv.

 

Ctrl+alt+delete fungsjonen finnes visstnok ikke lengre...

 

Jeg bruker 64 bits versjonen. Alle driverne kom på plass uten problemer, Fikk til og med beta driver fra Nvidia til 8800GT kortet via Windows update. :D

Hvorfor ikke? :cry: Dette er da en veldig nyttig funksjon, som man egentlig har mye brukt for?!

Lenke til kommentar

Windows 7 virker lovende men jeg fjernet det da ATI driverene gjør at maskinen låser seg og jeg får bluescreen hver gang jeg er ferdig å spille av en video. Har prøvd både Vista driveren og Windows 7 Beta driveren med samme resultat. Hvem som har skylden er ikke godt å si men får prøve det igjen når ATI kommer med nye drivere.

Lenke til kommentar

har brukt W7 i ca en dag nå og jeg er egentlig imponert. W7 føles mye raskere og har enn del ting som er bra. eks: nettverks programet, klikk på ikonet og velg nettverk uten å åpne noen viduer.

 

heldighvis bruker ikke noen av MS programene, bruker firefox, amsn og gratis alternativet clamwin som antivirus program.

 

annet som er vært å nevne er at jeg føler at startetiden er lengre fra jeg trykker på påknappen til jeg velger OS'et i grub til jeg er inne i W7

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
1Jeg var meget imponert av dette operativsystemet. AVG antivirus virker hvis du laster ned demoversjonen ikke gratisversjonen.

 

2Ctrl+alt+delete finnes visstnok ikke lengre...

 

1 - Fullversjonen av AVG antivirus fungerer også fint. Slipper å gjøre noen unntak ;)

2 - Ctrl+alt+delete har jeg brukt flere ganger og fungerer litt bedre enn i vista.

Lenke til kommentar
Ctrl+alt+del fungerer likt som i Vista, man får en meny i stedet for å komme direkte til Task Manager.

Ctrl+Shift+Esc = rett i Task Manager

 

Noen som har problemer med at msn kommer på hovedtaskbar ikke borte ved klokka? Liker ikke å det store ikonet midt på taskbaren

 

http://i54.photobucket.com/albums/g88/Kopi22/msntoolbar.jpg

Trykk på pilen som er der.

 

Du kan groupe de btw, jeg syns det er best.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...