Gå til innhold

Retrotest: Ericsson GH688


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, minner :) Dette var min andre telefon (etter GA628), og kanskje den telefonen jeg har brukt lengst. Magnesiumrammen gjorde at den tålte alt. Min har vært med på en del seriøse knall og fall opp gjennom årene, uten å ha tatt skade av det (bortsett fra at antenna brukte å bli litt bøyd). Kan ikke huske at jeg savnet noe på denne telefonen. Rett og slett en knalltelefon.

 

Slim-batteriet hadde forresten ikke særlig dårligere kapasitet enn det normale (jeg tror det brukte celler av bedre kapasitet i forhold til størrelsen, noe som gjorde det en del dyrere). Jeg hadde både vanlig, slim og et mega-batteri på 1000 mAh (da ble telefonen virkelig en svær kloss, selv etter datidens standard).

Lenke til kommentar

Syns godt dere kunne ha testet om antenna klarer å konkurrere med dagens mobiltelefoner på mottakelse og dekning, men ellers en veldig morsom og interessant test :) Jeg var bare 7 år da denne telefonen kom ut, så jeg er vel en liten generasjon bak denne. Min første var en 3310 :)

Lenke til kommentar

Husker da avdelinga til pappa rundt år 2000 bytta ut de stasjonære PCene med bærbare. Det var Fujitsu Simens LifeBook B112. Den hadde 10" eller 12" touch-skjerm og port for infrarød overføring. Sammen med PCen fikk de en Ericsson SH888. Etter som jeg kan huske var den helt lik Ericsson GH688, bare med infrarødport i tillegg. Det var utrolig tøft at de kunne være på internett hvor som helst.

 

Hastigheten på mobilt internett var den gangen så treig at de fleste benyttet seg av jobbens interne nettverk. Tror til og med at mobilt internett var tregere enn det 56K modemet vi hadde hjemme.

Lenke til kommentar

Har både GA og GH liggende jeg også, artige telefoner, må prøve dem en dag jeg er i skikkelig nostalgihumør. Har både slim-batteri og det vanlige til begge to. Den ene begynte å pipe her for et års tid siden, sa i fra at den hadde lite batteri :ph34r: . Hadde vel kommet borti den så den skrudde seg på.

Lenke til kommentar

Skal ha min GH688 liggende et sted jeg også (tror jeg, i hvert fall). Men sist jeg testet den (2-3 år siden) var det umulig å få liv i den, siden spenningen på batteriet var 0V, så den ville ikke engang lade...

 

NoModE: Holder du til i Trondheim/omegn er det mulig at det kan la seg gjøre å spore opp en lader :)

 

Panzers: Standard hastighet på mobilt internett var vel 9,6 kb/s i den tiden

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Ja dette var tider da man lagde telefoner som holdt.Var vel en av de siste som hadde magnesiumramme.Min "retro" Ericsson var en ytterligere tidligere modell GH 388 fra 1994,er i fullgod stand med original komplett emballasje.Tastene på disse telefonene var nok ikke verdens raskeste å taste SMS med,men du verden for en kvalitetsfølelse du fikk når du fikk en slik en i hånden.

Dagens teknologi er et resultat av gårsdagen,den var ikke helt dum den ! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...