Gå til innhold

Test: Wines spillgalleri - Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med de første(og beste) Age of Empires spillene? miligens det orginale Empire Earth også

 

Vil tro at de funker knall! Men hvis du vil kan jeg ta en titt på dem i Wines Spillgalleri 5? Bulder's Gate 2 er utvalgt for Wines Spillgalleri 4. og tre andre mer moderne spill. (blir nok ikke å se før i Mars er jeg redd)

 

Ikke glem Worms World Party :p

 

Finnes så mange Worms lignende spill lagd for Linux (f.eks. Wormux) så syntes ikke det var noe vits med Worms World Party...

Lenke til kommentar

Det finnes en rekke open source varianter av gamle klassikere. Dette er altså ikke de gamle spillene, men tilsvarende spill kodet fra bunnen av. De fleste av disse fungerer på de fleste platformer, og mange kan installeres med apt i unbuntu (og sikkert lignende i andre distroer)

 

Disse har jeg prøvd:

 

freeciv - civilization

freecol - colonization

pingus - lemmings

 

Her er masse andre open source spill, både varianter av gamle spill og andre ting. Tipper mange her kan installeres lett i ubuntu/fedora/etc og kjøres på en netbook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alphabetical_...en_source_games

Lenke til kommentar

Fyrte akkurat opp frecell for å sjekke at wine fungerte som det skal på min eeepc 701 med xandros, og det gjorde det. :new_woot:

 

 

 

Med tanke på hvor mange kabaler som finnes til linux har vel freecell kun verdi som testobjekt...

 

 

Edit: Litt få spill i artikkelen kanskje men det er vel derfor vi har kommentarfeltet?

 

Nuvel, civ1 går som ei kule under dosbox. :D

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

BAH! Alvion slo meg med 20 minutter :p

OpenTTD ruler.

 

Var på LAN nå i juleferien, og vi spilte en del gode gamle spill, blandt annet starcraft og age of empires 2. Det er fortstatt mye god underholdning i de gamle spillene, og de ble jo nettop laget for gameplay og ikke foto-realisme :p

 

Forslag til spill som burde testes (jeg har ikke netbook selv, så jeg får ikke testet):

-Age of Empires 2

-Empire Earth

-cossacks (european wars)

-Heroes of Might and Magic 2+3

-Counterstrike 1.6

-Warcraft 3 (DOTA? :p)

-Red Alert

-C&C Generals?

-Ghost Recon

Lenke til kommentar

Age of Empires 2 hakket veldig sist jeg prøvde 0.9.5x-serien.

Warcraft III er stort sett spillbart.

Red Alert og andre C&C-spill virker på enkelte versjoner.

 

Forøvrig anbefales et spill som kjøres native: OpenTTD.

 

Andre forslag til test:

- Monkey Island 4

- Locomotion

 

Edit: Hvor kjøpte du Tuxen din Robin? (ThinkGeek?)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
-Heroes of Might and Magic 2+3

-Counterstrike 1.6

-Warcraft 3 (DOTA? :p)

-Red Alert

-C&C Generals?

 

Alle dei her veit eg skal fungere, virker på min gentoo distro. Kan hende Generals blir litt for hard for Eee, Wind osv.

 

Baldurs gate I / II + Exp

Isewind dale I / II + Exp

 

Skal også virke, dog litt problem med nettverk, noko som kanskje virker etter wine 1.10

 

Ellers er http://appdb.winehq.org/ ein über ressurs.

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på ca 10 år gamle spill; Grim Fandango fungerte bra i Wine.

Faktisk måtte jeg spille Grim Fandango i Wine fordi jeg ikke fikk det til å fungere bra i winXP :)

 

Grim Fandango skulle egentlig være med i denne testen. Dessverre hakker Grim noe sinnsykt på MSI Wind under Wine :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...