Gå til innhold

Dell med to nye bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, design er og blir en smaksak da. Jeg synes de nye modellene er vel så pene som de gamle. Men nå er jo jeg også en av de som synes Lenovo Thinkpad er noe av det stiligste på markedet, så jeg har kanskje ikke stemmerett :D

 

Nye ser litt tykkere ut enn den gamle da, og det faller ikke helt i smak.

 

@Aquabat: Takk,nå ble jeg lettet

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Skjermen er av WXGA-typen, noe som i 16:9-formatet vil si at den takler 720p.

Det gjør da skjermer i 16:10-formatet og alle andre format også, så fremst resten av maskina er kraftig nok.

 

Maskinen er ustyrt med 2 USB-porter, hvorav den ene er kombinert med en E-SATA-kontakt.

Hvordan ser kombiporten ut?

 

Skjermen er enten en WXGA (1366x768) med LED-baklys, eventuelt en Full HD (1920x1080) med RGB-LED-baklys.

RGB-LED-baklys skal gi ekstremt bra farger ved at det utvider det fargerommet til LCD-panelet ved å styre fargene på baklyset i tillegg til den vanlige styringen av fargen til hver pixel i panelet. Kjekt for de som skal jobbe med foto på et litt profesjonelt nivå.

 

Ellers så er både 1366x768 og 1920x1080 ganske ugunstige til 720p HD-film siden det krever at filmen skaleres.

 

Ellers så synes jeg 16:9-formatet er ganske ubehagelig til alt annet enn film fordi det gir for lite høyde å jobbe på.

Lenke til kommentar

Jeg angrer i hvert fall ikke på at jeg kjøpte M1530 for 3 måneder siden. Har 16:10 skjerm med 1440x900 oppløsning, noe som passer meg utmerket. Grafikkortet i 1640 er marginalt bedre, man kan forvente rundt 5000 poeng i 3dmark06. Selv får jeg rundt 4900 poeng med M1530 i XP. Centrino 2 er selvfølgelig en fordel for 1640, men det er ikke en revolusjon. Litt bedre batteritid og støtte for DDR3-ram. :)

 

1340 ser forresten veldig bra ut, både mtp design og innmat.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk lyst på 1340. Eller så kan jeg jo håpe på at det snart vil komme noen billige M1330-er på nettet snart. :D

 

Btw, PC-ene er ute på Dell sine sider i Norge også. Ser ut til at de får bakgrunnsbelysning på tatasturet og pekeflatene og detaljer i skinn og aluminium. Med andre ord, ganske eksklusive PC-er.

Endret av Kong _Kake
Lenke til kommentar

Jøssenavn...

 

Her spilte Dell seg rett ut av min ønskeliste med 16:9 og 1366x768. Videre synes jeg de burde gjøre plass til flere USB porter istedet for å foreta for mange merkverdige spissinger i designet. Burde også holdt med HDMI+VGA men heller hatt HDMI + DVI slik at man kunne kjørt overgang til VGA om nødvendig.

 

Beklager Dell, dere gikk fra meget fristende med forrige modell til helt uinteressant med denne.

 

EDIT:

Hvem er det som sitter og tar disse merkverdige beslutningene som ikke ligner grisen? 16:9 på en minibærbar... herremin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...