Gå til innhold

Her er Palms nye "Pre"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er interessant at N97 får følgende ord

Det kan virke som om Nokia har et tykkelsesproblem med sine trykkskjermstelefoner.

mens Pre blir beskrevet slik

Samtidig har den et fullt tastatur som lar det skrive e-post raskt, selv om den bare er 1,7 centimeter tykk.

 

Forøvrig er dette en veldig spennende modell! Jeg ser ikke helt fordelen med oppover-slider i forhold til sidelengs, men så lenge det funker godt til skriving er det det viktigste.

 

Skjermoppløsningen var desverre også en skuffelse :(

 

Alt i alt helt grei. Grensesnittet er det som er mest interessant her. Med navnet "Pre" satser jeg på at det ikke er den siste mobilen deres med slikt grensesnitt :)

Lenke til kommentar

I mine øyne er dette den suverent mest interessante mobiltelefonen/OS-et som har blitt lansert siden iPhone (den originale). Men dessverre får jo dette null oppmerksomhet siden det ikke er Apple som har laget den. :(

 

For min del synes jeg skjermen er litt i minste laget for for å kunne utnytte touch skikkelig, men jeg regner med vi i fremtiden får se flere nye telefoner som bruker samme platform.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Gledelig at Palm endelig kommer med noe nytt, men ... OS'et er jo i realiteten så godt som et lukket Android (Java med Linux i bunnen). Sikkert bra, men vil hele tiden henge etter Android mht applikasjoner. Bakoverkompatibelt? som gammel palm-fan harn jeg GarnetVM på N800, og selv om Palm applikasjonene var gode i sin tid, ser de håpløst gammeldagse ut nå, så gammeldagse at de aldri blir brukt. Jeg er ivertfall ikke interessert i å betale for bakoverkompatibilitet.

 

Perfekt formfaktor, sikkert super-responsivt grensesnitt, men får liksom ikke den store WOW-følelsen. Blir sikkert rådyr også, og spiser batterier. Og kjenner jeg Palm rett, kommer det en ny versjon om et halvt år og all support og oppgradering til denne slutter over natten.

Lenke til kommentar
Ser spennende ut - bare så trist for Palm at de har forsvinnene liten markedsandel, og at de store guttene styrer forhandlerledd og distribusjon med jernhånd.

Ikke helt enig i at Palm har så forsvinnende liten markedsandel. Er vel heller det at de ikke bryr seg om forsvinnende små marked. Slik som det norske.

 

Palm Centro har forlengst passert 2 millioner solgte enheter og diverse målinger/rapporter viser at den er godt inne på topp 10-lista når det gjelder mobilt internettbruk. Av smarttelefoner er det nok bare en håndfull modeller som har solgt bedre siden Centro ble lansert.

Lenke til kommentar
Denne skal jeg ha.

 

Du må gjerne bare si at du skal ha den. men Sprint er en CDMA operatør slik at denne telefonen vil fungere like godt som en murstein. Så fremt NMT ikke åpner opp sitt eget nett, noe som virker tvilsomt for øyeblikket da de har mer en nok med å holde hodet over vannet.

Lenke til kommentar
For min del synes jeg skjermen er litt i minste laget for for å kunne utnytte touch skikkelig

nå vet jeg ikke hvor mye det hjelper, men dem har strukket sensorområdet ca 1cm nedenfor selve skjermen slik at en alltid bruker bevegelser for å gjøre ting, heller den trykker på knapper.

 

for eksempel så kan en dra fra hurtigstarten mens en er inne i ett program ved å sette fingeren på dette området å dra inn over skjermen.

 

det morsomme er at da vil hurtigstarten bli lettere fordreid, dynamisk, omtrent som om en tok tak i ett bånd og dro i det fra senter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...