Gå til innhold

HP tar i bruk AMD Neo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg som ikke er så into CPU-er hvorfor denne er kraftigere enn Atom, og dermed "dekker segmentet mellom de tradisjonelle bærbare og nett-PC-ene."? Klokkefrekvensen er i hvert fall lik.

 

Fint med 1080P, men skjermoppløsningen er jo skuffende lav, mtp. at jeg har nesten like høy oppløsning på min 9"..

Lenke til kommentar

Den ser absoluttt ikke så dum ut. Kan nok bli et innkjøp av denne, forutsatt at utsalgsprisen her i Norge lander på maks 6000 inkludert moms.

 

Ut i fra bildene jeg har sett har den 4:3-skjerm. Den har også HDMI-utgang! Noe jeg har savnet på flere bærbare tidligere.

 

Noen bilder:

post-122675-1231325325_thumb.jpg

post-122675-1231325333_thumb.jpg

post-122675-1231325342_thumb.jpg

post-122675-1231325419_thumb.jpg

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Denne prosessoren har jeg aldri hørt om før. Og jeg som trodde jeg hadde peiling :(

 

Skuffende med 65nm og 512kB cache.

 

AMD neo er da en platform?:S

 

<a href="http://products.amd.com/en-us/NotebookCPUDetail.aspx?id=513" target="_blank" rel="nofollow">http://products.amd.com/en-us/NotebookCPUDetail.aspx?id=513</a>

AMD Neo er nok en prosessor.

Endret av Tormeh
Lenke til kommentar

Oioi så fristende, men 1024x768 ødelegger moroa. :(

 

Ah.. Da er dagen reddet likevel :D Denne maskina virker som den nesten perfekte kandidat som ny bærbar til meg.

 

Hvis jeg graver litt så finner jeg bare noen småting å pirke på:

- Det er tungvint å få refundert prisen for Vista når jeg avslår lisensavtalen

- Stakkarene som ikke vet bedre blir prakket på Norton IS, MS Works, MS Vista og mer crapware

- Bare 100 Mbit/s kablet nettverk

- Glossy skjerm

- Vifte

 

Men dette er etter min mening langt mindre ulemper enn Atom-maskinene har.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

gleder meg. om økonomien strekker til så skal jeg kjøpe en =)

 

var en som lurte på hvorfor denne skulle være sprekere en atom.

atom er "in order design" og alt annet moderne til pc'r er(noen eks. core, core2, k8, k10) "out of order design" og det vill si at atom MÅ gjøre seg ferdig med en oppgave før den kan gjøre en annen. mens en annen kan gjøre mange samtidig, men bytter på å gjøre dem.

noen atom cpu'er har HT som gjør at den kan gjøre 2 oppgaver samtidig, men oppgavene trenger å bruke forsellige instruksjoner.

Lenke til kommentar
var en som lurte på hvorfor denne skulle være sprekere en atom.

atom er "in order design" og alt annet moderne til pc'r er(noen eks. core, core2, k8, k10) "out of order design" og det vill si at atom MÅ gjøre seg ferdig med en oppgave før den kan gjøre en annen. mens en annen kan gjøre mange samtidig, men bytter på å gjøre dem.

noen atom cpu'er har HT som gjør at den kan gjøre 2 oppgaver samtidig, men oppgavene trenger å bruke forsellige instruksjoner.

Spennende.. har du en kilde / side som forklarer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...