Gå til innhold

Anmeldelse: Casebook: Episode 1 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein ting eg ikkje forventa å sjå på Gamer.no i dag: eit splitter nytt FMV-spel. :wow:

 

Det var ikkje ein overstrøymande positiv omtale, og er ikkje ein sjanger som har eit altfor godt rykte...men i dagens marknad er dette so spesielt at eg vart litt nyskjerrig. Kanskje det er verdt $15 å få gjenoppleve ein liten bit av nittitalet?

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

I sånne tilfeller som dette synes jeg absolutt prisen spiller inn, og derfor er det konvensjonelle ratingsystemet ganske ubrukelig i min mening.

 

Husker godt disse spillene fra 90 tallet. Det var noen ganske morsomme mordspill og CIA lignende greier også husker jeg. Men det var det å huske navnene da. Kanskje dette er noe man bør titte borti om det kommer et par til.

Lenke til kommentar
Husker godt disse spillene fra 90 tallet. Det var noen ganske morsomme mordspill og CIA lignende greier også husker jeg. Men det var det å huske navnene da. Kanskje dette er noe man bør titte borti om det kommer et par til.

 

Kan blant annet nevne "Tex Murphy: Under A Killing Moon" også vår alles favoritt: "Gabriel Knight 2":D Kanon spill... Tror noen av de andre Tex Murphy spillene var laget med film også, men har ikke spilt dem så kan ikke si sikkert.

Lenke til kommentar
Kan blant annet nevne "Tex Murphy: Under A Killing Moon" også vår alles favoritt: "Gabriel Knight 2":D Kanon spill... Tror noen av de andre Tex Murphy spillene var laget med film også, men har ikke spilt dem så kan ikke si sikkert.

 

Det var noen enda mer diffuse enn de faktisk. Det ene var en slags CIA konspirasjonsgreie hvor du måtte sjekke blant annet fotografier for klu, bilnummer osv. Den gang synes jeg det var litt innvikla :)

 

Gabriel Knight 2 var vel ikke FMV? Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Gabriel Knight 2 var vel ikke FMV? Eller husker jeg feil?

 

Vel er ikke sikker på om det kan kalles fmv, men det var jo ekte skuespillere på som var filmet, og så tror jeg de gikk rundt i et miljø som var laget på data. Skal ikke si hvilken teknikk de brukte, det vet jeg ikke helt sikkert. Kan jo demonstrere med å linke til en youtube video.

 

 

Angående det spillet du tenkte på: Kan det ha vert "Voyeur"?

http://www.cdinteractive.co.uk/resource/Ad...ents/voyeur.jpg

De lagde visstnok en oppfølger også.

 

Edit:

By the way så var visst GK2 FMV like vel...

http://en.wikipedia.org/wiki/Full_motion_video

Endret av josteinhs
Lenke til kommentar

Husker noen andre spill fra 90 tallet som også brukte kun video klipp, det ene var In the 1st Degree og det andre var ombord på en ubåt hvor du skulle finne en annen russisk ubåt før den senket deg (minnet litt om Hunt for the red october). Var ganske enkle i oppbyggning da det ble spilt av en video, så fikk du noen dialog alternativer som spilte av en ny video osv. Du du hadde litt flere valg muligheter i "In the 1st Degree" med hvem du ville snakke med osv. Tror også at Spycraft: The Great Game benyttet en del video, og oppslag på internett (det kom i 96, så internett var ganske "nytt" den gang).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...