Gå til innhold

Microsoft tror på PS3-kutt (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir på ein måte litt feil å samanlikne prisen på XBox 360 og PS3 direkte. PS3 har ein høgare utsalgspris, men har t.d. gratis nettenester. Ein kan seie at PS3 kan vere vesentleg dyrare dersom ein ikkje skal spele på nett. Om ein kan spele på nett, er eg ikkje sikker på korleis reknestykket blir. Kva kostar eit vanleg Live-abonnement? Uansett, med ein løpande kostnad, vil på eit eller anna tidspunkt XBox 360 ha blitt dyrare enn PS3.

 

Kva som eigentleg er dyrast av PS3 og XBox 360, er ikkje heilt rett fram. Det kjem an på kva du har bruk for, og då spesielt om du har bruk for Blu-ray, nettenester, eller om du skal oppgradere harddisken.

 

De som har hatt XBox 360 sidan lansering, kor mykje har de betalt for han til no?

 

Kay

Lenke til kommentar

Helt Riktig KayAU. Det er så sant som det er sagt. Playstation trenger ikke noen merkostnad annet enn spill etter innkjøp. Xbox360 Derimot trenger Live abbonement for å spille online(det i seg selv er jo ren og skjær kjeltringfaktor). Fikk høre at det var noe sånt som ca 700,- for 6mnd eller noe sånt. altså da 1400,- i året, og på 2 - 3 års bruk da, så vil du komme opp i 2800,- til 4200,- (og dette bare i løpende utgifter) + evnt. tilleggsutstyr og spill...... Bare med live i 3 år, så er du jo så og si opp i prisen for PS3.

 

(PS: XBOX fanboys må bare gjøre narr av skrivefeil og slike ting :D. Hvis de får det mye bedre i hverdagen av den grunn.

Finner dere ikke noe å sette fingeren på i tilfellet, så kan jeg jo lage denne å skyte på: Rost (mente Røst) :D

Lenke til kommentar
Xbox360 Derimot trenger Live abbonement for å spille online

Hendig å utelate at xbox live ifølge de fleste er en bedre tjeneste enn Sonys motstykke? Det som er høy kjeltringfaktor er å tvinge på deg bluray spør du meg :) (Helt realistisk, hvor mange trenger bluray? Pr. idag er det oppskrytt.

 

De som har hatt XBox 360 sidan lansering, kor mykje har de betalt for han til no?

 

Ca. 2000. Nettspilling tar jeg på pc ;)

 

OrrieKM: Akkurat derfor jeg ikke liker tanken bak ps3. At man skal få med alt mulig og betale for ting man kanskje ikke trenger. Eneste jeg trenger i en konsoll er harddisk og muligheten til å spille spill.

Om jeg en gang skal ha meg en bluray-spiller blir det nok en ps3 på meg tho (en kompis kjøpte en bluray-spiller til 2700kr i går faktisk, galskap spør du meg når du får en ps3 til litt over 3000)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Helt Riktig KayAU. Det er så sant som det er sagt. Playstation trenger ikke noen merkostnad annet enn spill etter innkjøp. Xbox360 Derimot trenger Live abbonement for å spille online(det i seg selv er jo ren og skjær kjeltringfaktor). Fikk høre at det var noe sånt som ca 700,- for 6mnd eller noe sånt. altså da 1400,- i året, og på 2 - 3 års bruk da, så vil du komme opp i 2800,- til 4200,- (og dette bare i løpende utgifter) + evnt. tilleggsutstyr og spill...... Bare med live i 3 år, så er du jo så og si opp i prisen for PS3.

 

(PS: XBOX fanboys må bare gjøre narr av skrivefeil og slike ting :D. Hvis de får det mye bedre i hverdagen av den grunn.

Finner dere ikke noe å sette fingeren på i tilfellet, så kan jeg jo lage denne å skyte på: Rost (mente Røst) :D

Det koster 500 for et år, så tallene dine er helt på vidda. Det er også mulig å halvere kostanden om man handler på ebay og lignende.

Lenke til kommentar
Helt Riktig KayAU. Det er så sant som det er sagt. Playstation trenger ikke noen merkostnad annet enn spill etter innkjøp. Xbox360 Derimot trenger Live abbonement for å spille online(det i seg selv er jo ren og skjær kjeltringfaktor). Fikk høre at det var noe sånt som ca 700,- for 6mnd eller noe sånt. altså da 1400,- i året, og på 2 - 3 års bruk da, så vil du komme opp i 2800,- til 4200,- (og dette bare i løpende utgifter) + evnt. tilleggsutstyr og spill...... Bare med live i 3 år, så er du jo så og si opp i prisen for PS3.

 

(PS: XBOX fanboys må bare gjøre narr av skrivefeil og slike ting :D. Hvis de får det mye bedre i hverdagen av den grunn.

Finner dere ikke noe å sette fingeren på i tilfellet, så kan jeg jo lage denne å skyte på: Rost (mente Røst) :D

 

Nå bommer du kraftig da Xbox live koster rundt 450kr for 12 måneder, og man betaler for en tjeneste som er mye bedre enn dritten til PS3.

Lenke til kommentar
Helt Riktig KayAU. Det er så sant som det er sagt. Playstation trenger ikke noen merkostnad annet enn spill etter innkjøp. Xbox360 Derimot trenger Live abbonement for å spille online(det i seg selv er jo ren og skjær kjeltringfaktor). Fikk høre at det var noe sånt som ca 700,- for 6mnd eller noe sånt. altså da 1400,- i året, og på 2 - 3 års bruk da, så vil du komme opp i 2800,- til 4200,- (og dette bare i løpende utgifter) + evnt. tilleggsutstyr og spill...... Bare med live i 3 år, så er du jo så og si opp i prisen for PS3.

 

(PS: XBOX fanboys må bare gjøre narr av skrivefeil og slike ting :D. Hvis de får det mye bedre i hverdagen av den grunn.

Finner dere ikke noe å sette fingeren på i tilfellet, så kan jeg jo lage denne å skyte på: Rost (mente Røst) :D

 

Skal ikke påpeke eventuelle skrivefeil, men prisen på Xbox LIVE har du vel bommet litt på. Jeg kjøpte nettopp 13 mnd. abonnement for kr 380,- og det er det absolutt verdt. Hvor har du hørt at det er 700,- for 6 måneder?

 

Jeg betaler gladelig for en så bra tjeneste som LIVE. Jeg er ikke like fornøyd med PSN, så om den hadde kostet penger så hadde jeg klaget.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...