Gå til innhold

GT212 er Nvidias kommende flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JAJA!

 

så kommer kanskje GT212 ut, som er 5FPS bedre enn GTX295, og hva ska vi gjøre da? Kjøpe nytt skjermkort? Kjøpe neste etter der igjen, og der igjen?

 

Hvorfor kan man ikke innse at så lenge man får ett kort man vet holder stabil framerate på ønsket oppløsning, så trenger man IKKE nytt skjermkort.. Jeg som bygger gaming rig:

 

ASUS P6T

HD4870x2 eller GTX 295 (ikke bestemmt)

OCZ 1600mhz 7-7-7-24 1.65v

Intel i7 920

 

Jeg vet at jeg får over 30 fps i de flest krevende spill.

Hvorfor leser jeg i det hele tatt dette?

Lenke til kommentar

Ser jo ut som GTX295 blir 9800GX2 om igjen?

9800GX2 kom, kostet relativt mye og noen få måneder senere ble der erstattet av GTX260 / GTX280 som er langt mer stabile løsninger da du slipper hele multi-GPU styret?

 

Kanskje jeg skal sitte på mitt 9800GTX frem til GT212? :)

Dog ser det jo ikke ut som GT212 vil bli stort kraftigere enn GTX295 akkurat?

 

Hvordan vil den fremme multi-GPU egentlig? :hmm:

Tipper det blir August, som det stort sett alltid blir ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig si meg enig med Plizket over her.

Så lenge du vet at skjermkortet holder en stabil høy nokk FPS i de spillene du spiller så er det ikke vits i å oppgradere hver gang du kan få 5 fps mer.

Jeg gikk fra 8600GT-M til 4870x2 i høst (fikk meg stasjonær), og jeg planlegger ikke noe nytt kort på et par år, så lenge radeon kortet mitt klarer å holde unnå så jeg ikke får lagg. Ultra high instillinger på 1920x1280 er ikke et must, men det er veldig koselig at kortet mitt klarer det :D

Lenke til kommentar
Synd at nvidia lager skjermkort som er som mursteiner..

 

Men lov å håpe at de gir ut en som ikke er så enormt stor!

 

Det er litt av greia med å gå over til 40nm produksjonsteknikk.

 

Man får pakket ganske mange flere transistorer inn i samme område. Noe som bør si mindre chips, høyere ytelse/W og lavere pris (mindre brikker).

Lenke til kommentar
Spennende, men så ikke akkurat ut som noe øko-kort. :(

Kraftig skjermkort og øko passer ikke sammen.

 

Joda, Ati greide fint dette med 4870 og 4850, kraftige skjermkort til en relativ grei pris.

4830 er jo enda et kort med lavere pris og ok ytelse.

 

Ser derimot ut som Nvidia satser på samme mantra som før, større , kraftigere , bedre. Dog på bekostning av et par tusen selvsagt, men å ta ytelsetronen tipper jeg de greier fint med mindre de fucker opp fullstendig med bugs og driverproblemer.

Lenke til kommentar

Savner tida der det ytelsen hoppet kraftig imellom de nye seriene med kort F.eks 5 serien til 6 serien. 6800gt kortene var jo helt overlegent samenlignet med de eldre 5900 kortene. Nå for tiden er det nesten ingen forskjell i det hele tatt. Fins ikke spennende med nye "flaggskip" lenger, da de bare yter 5-10% bedre enn det forige "flaggskipet".

 

Samme gjelder cpu. Da Amd kom med sin x2 cpu hoppet også ytelsen kraftig, samme med Intel sine core2 duo cpu`er. Lenge siden jeg har blitt imponert :hmm:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vel, med 48xx-serien har AMD klart både å tilby god ytelse for en rimelig pris og ta ytelsetronen. Og ytelsetronen har gått frem og tilbake mellom nVidia og AMD de siste fire-fem årene, så det blir litt feil å si at den satser på ytelsetronen mens den andre ikke. Begge ønsker selvsagt både å ha ytelsetronen og tilby best mulig til de ulike prisklassene, men det varierer hvem som lykkes best.

 

Forøvrig er jeg enig i at det har blitt litt for lite forskjell på de nye "generasjonene" skjermkort. Men hvem er det som har en slik lommebok at de bytter til hvert nye toppkort som kommer? Jeg bytter som regel etter 2-3 generasjoner, det må være såpass forskjell at det er merkbart.

Lenke til kommentar

10-20% er nok alt man får og kan forvente, i det ytters skjelnde

det har kommet et kort som har vært raskere en det av neste

version.

 

når man snakker om 5900 serien, så har man 5950 Ultra..

det vs det dårligste 6xxx serien som kom etterpå.. heh. ja

samme som alltid dette.

 

Eneste jeg kan komme på er fra TNT2 ultra til GeForce 256

 

Geforce 256 til geforce 2 hadde vel muligens en 30-40% forbedring

i VISSE tilfeller. Men ikke i forhold til MX versionen som var

billigCRAP versionen. Så man må ta det med en klype salt.

8800GTS 320MB versionen VS 9800Gx2 .. ja der ser man et hopp, men

..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...