Gå til innhold

Fotokonkurransen - på tide med noen endringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer forresten snart en offisiell fotokonkurranse i Akam-regi, med premier. Tema, frister (ja, flertall) og struktur er klart, men vi jobber ennå med å få fatt i premiene. Mer info kommer selvsagt senere.

 

Dette hørest veldig bra ut Are! Gleder meg til å høre mer om dette!

Lenke til kommentar

Mye bra forslag her, men jeg er i mot forslaget om en fast jury. La oss beholde pollen. Kan eventuelt heller begynne å bruke flervalgspoll/avkryssningspoll i stedet for slik det er nå. Sånn at man kan gi stemmer til mer enn et alternativ.

 

Forøvrig også i mot at fritt tema skal være "normalen"

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

1. Ja. Det spørs egentlig, er det snakk om en måned som inkluderer innsending av bidrag og avstemming?

2. Kunne godt vært slik som det er nå, men siden det kanskje er flere uerfarne folk der ute så kanskje det burde vært en fast gruppe folk som kan arrangere. Men da skal selvfølgelig vinneren fortsatt få lov til å bestemme tema.

3. Dette kan jeg si ja til, så lenge det ikke blir for ofte. Synes det holder med to slike runder i året. Det blir "for lett" når man kan tolke tema fritt. Folk kan liksom sende inn hva som helst. Det blir på en måte mer utfordring når man får et tema man må tolke på sin måte.

5. Nei til jury. Fortsette med poll. Leste et sted her hvor det var forslag at man ikke kan se hva som har blitt stemt på før konkuransen er ferdig, det forslaget likte jeg.

Lenke til kommentar

premie forslag :

hva om en gjør det slik at det er en Skikkelig premeie som en kan vinne, men kunn 1.gang i året.

 

vinneren av hver enkelt mnd, får med seg det bidraget til en hoved avstemmning på slutten av året.

da er det den som har vunnet flest mnd, som har størst sjangs, for den har flest bilder..

avhenger jo av at alle vinnere er annonyme frem til siste stemme er levert

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet når og hvem som startet denne konkuransen på dette forumet?

I 05 startet jeg en slik konkuranse på conceptart.org/ beskylder ingen for plagiat her altså! :)

Bare gøy å se at dere har det samme konseptet her! :thumbup:

 

enig i å ha en jury! men da må det være noen nøytrale folk.

eller at man ikke kan se hva som er stemt på.

 

Det er fint mulig å be en faghandel om å gjøre den jobben!

Endret av Barret_wallace
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min mening er at det fortsatt skal være en poll, i og med at det er nok kompetente folk her på Akam. Derimot støtter jeg virkelig forslaget om at resultatet skal holdes skjult til avstemmningen er over.

 

Er også for en månedlig intervall, da jeg tror dette ville skapt en bedre struktur og mer oversiktlig konkurranse.

 

Premier, om sponsorer er oppdrivlige, vil dette nærmest garantert øke deltagertallet, om antallet stemmer øker er en annen sak, og da kan det fort bli veldig gjevnt.

 

Om det skal kåres "Årets bilde/årets fotograf" synes jeg en jury skal få velge blant årets 12 førsteplasser evt. årets 24 første og andreplasser.

 

Årets fotograf mener jeg burde kåres utifra jevnt over gode prestasjoner. Feks. ved at de fem bildene med flest stemmer hver måned får et visst antall poeng (eks. 10, 5, 3, 2,& 1)

Også evt dobbelt med poeng de siste tre månedene (slik det blir brukt andre plasser) for at de som tar fatt på utfordringen seinere på året har en mulighet for premier.

 

K

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er mange bilder i månedbildetrådene som hadde gått rett inn i toppen i fotokonkene.

 

Fotokonk er bare virkelig gøy hvis antall deltagere når kritisk masse.

Hadde også vært gøy med motivasjon - premie eller et eller annet. Vant selv sammenlagt-seier i forrige runde. Fikk ikke en*) gratulasjon på forumet en gang. Whoop-de-doo. :w00t:

 

 

Å sette faste måneder ville vært en god idé - det er alltid knot med datoer.

 

Hadde også vært gøy om vi kunne koblet bidrag opp til brukernavn, så man ikke kan stemme på sitt eget bidrag.

 

 

 

*) Jo - fikk forresten en gratulasjon i PM - som svar på en annen PM. Takk, k.n.b :)

Lenke til kommentar

Er enig i at det burde vært endringer.

Jeg er enig med de to siste her angående at det burde vært fritt tema, knyttet til måneder og kanskje litt motivasjon.

Som Trondster skriver er det mange bilder i månedstrådene som holder høyt nivå. Det samme gjelder utfordringstrådene og bildekritikken.

Hva om vi kutter ut kravet om at bildet ikke skal være postet før? Da kunne brukerne brukt bilder de tidligere i måneden har postet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...