Gå til innhold

Windows 7 imponerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den skal være både raskere, mer stabil og enklere å bruke enn Windows XP og Vista.

Jeg hater når folk slenger dette uttrykket rundt seg. Vista skulle være enklere å bruke enn XP, men ho ho som de gikk på en smell der. Man kan ikke si "enklere å bruke" uten å spesifisere nærmere hvem det er enklere for, og under hvilke forutsetninger.

 

Forøvrig så ser jeg litt frem til Windows 7. Vista var aldri noe alternativ, men som Robin over trenger jeg også noe til å ta over for XP som begynner å trekke på årene (men som fortsatt klarer seg himla mye bedre enn Vista).

Lenke til kommentar

Enklere å bruke betyr dessverre ofte.

 

-Et brukergrensesnitt laget slik at enhver idiot skal forstå det, enkle funksjoner og et barnslig språk. Her er det fokusert på den enkle bruker som har problemer med å forstå forskjell på enkeltklikk og dobbelklikk.

 

Spørsmålet man bør stiller er: Enklere for hvem, enklere for de som har tonnevis med avanserte innstillinger og tilpasninger, eller enklere fordi som får sjokk bare de ser et vindu med 10 eller flere avkryssningsbokser i.

 

Er det enkelt når du får x antall advarsler og må trykke x antall ganger på diverse bekreftelser dersom du ønsker å gå inn i C:\Programfiler mappen ? Og når du først har kommet inn må du inn i diverse menyer for å kunne vise de filene du vil undersøke, da disse er skjulte, gjemte eller gudene vet hva.

Lenke til kommentar

Dette er jo en USERIØS "terning-kast" test hvor man bare "synser". Her er egentlig ingen reelle data som underbygger denne leke-testen fra en privatperson.

 

For noe useriøst tull. Harware.no burde være litt mer påpasselig med kildene sine og ikke bare kaste ut slike sensasjons agurk nyheter i hytt og pine. :(

Lenke til kommentar
Dog det blir litt for enkelt å bare gi 1, 2 og 3 plass, hadde vært mer interessant å se forskjellene.

 

Dette er visst nok fordi det står i EULA-en for Windows 7 beta at det ikke er lov å publisere ytelsestall, som forsåvidt er logisk med tanke på at det fortsatt er en beta.

 

Derfor er en "subjektiv synsing" det nærmeste han kan komme en benchmark med tall :)

Lenke til kommentar

Windows 7 ser ut til å bli det som Vista burde vært, altså en mer finpusset enn det Vista har vært.

 

Positivt at den horrible installasjonstiden omsider er forbedret.

 

 

 

Jeg skulle ønske at Microsoft hadde klargjort den nye kjernen, som ville gitt bedre sikkerhet, stabilitet og ytelse. Det meste rundt kjernen er ikke så galt, men det er kjernen som har blitt lappet på for lenge. En ny god kjerne ville kunne fått bukt med virus, og BSOD kunne blitt skjeldent. Dette mener jeg at Microsoft skylder kundene sine, i tillegg til å fjerne den store stygge bakdøren.

Lenke til kommentar

Håper w7 slippes på dvd da lesehastighet er en del høyere enn cd,

og dermed mindre tid på innstallering. Har selv testet ut dette

med XP og det tar betydelig mindre tid å loade fra dvd under

innstallasjon.

Er sikkert mulig å legge et image på dvd, men er vanskelig å vite

før den endelige versjonen kommer.

Lenke til kommentar

Håper at det blir i det minste mulig å få seg et "skin" slik at Win7 ligner litt mer på XP. Liker ikke helt Vista utseendet - blir for mye "jeg vil ha masse kule effekter og tastene man trykker på skal være runde, osv.", men å bruke WIN_2K utseendet hele tiden blir også litt slitsomt / ser litt stygt ut.

 

Om det virkelig blir "enklere" for dem som ikke har så mye peiling når det kommer til data så vil jeg vurdere OS'et bare for å slippe mor mi si: "Hvordan åpner jeg bildene fra kameraet mitt igjen?" :p

Lenke til kommentar
Takk for at Hardware.no også i 2009 har bestemt seg for ukritisk å gjengi alle "nyheter" og all propaganda om Microsoft® Windows®.

 

Det lover godt!

 

Og takk for at du, også i 2009, fortsetter å spre edder og galle i alle tråder som omhandler Microsoft.

Lenke til kommentar
Dette er jo en USERIØS "terning-kast" test hvor man bare "synser". Her er egentlig ingen reelle data som underbygger denne leke-testen fra en privatperson.

 

For noe useriøst tull. Harware.no burde være litt mer påpasselig med kildene sine og ikke bare kaste ut slike sensasjons agurk nyheter i hytt og pine. :(

Strengt tatt så må hw.no isåfall melde seg på betatestingen selv, noe som kanskje ikke hadde vært så dumt når en først har bestemt at det skal skrives en del om det nye 7-operativsystemet og heller komme med egne tester :)

Lenke til kommentar
Enklere å bruke betyr dessverre ofte.

 

-Et brukergrensesnitt laget slik at enhver idiot skal forstå det, enkle funksjoner og et barnslig språk. Her er det fokusert på den enkle bruker som har problemer med å forstå forskjell på enkeltklikk og dobbelklikk.

 

Er meget glad for at vi har gått vekk fra kommandolinje og lange og dype trestrukturer i menyer...at du og mange andre strider i mot denne forandringen er selvsagt ikke overraskende (change=pain), men gud så mye lettere det er for nybegynnere!

 

Selvsagt er det fokusert på den "enkle bruker" i Windows 7. De skal konkurrere med MAC! Har du behov for meget spesifikke custom-tailored løsninger burde man ikke kritisere løsninger som ikke har som mål å treffe det markedssegmentet... Kanskje en egenutviklet Linux-distro er noe for deg? Hvem vet.

 

Spørsmålet man bør stiller er: Enklere for hvem, enklere for de som har tonnevis med avanserte innstillinger og tilpasninger, eller enklere fordi som får sjokk bare de ser et vindu med 10 eller flere avkryssningsbokser i.

 

Tja. Når du kommer med slike krav, bør du selv innse at å "bruke" ikke er det samme som "administrere" eller "tilpasse".

 

Uansett så, hvis du har lest testen, så går den mer eller mindre ut på ytelse og ikke brukervennlighet. Han har vel noen kommentarer på at det var enklere å utføre (noe som var rotete fra hans del da han skulle teste ytelse utelukkende...), men les innholdet i testen så ser du hva han legger vekt på...og les overskriften.

 

mvh,

Tomas

Lenke til kommentar
OBS!! Hvis det er slik som digi.no antyder, kan betaversjonen av Windows 7 ødelegge MP3-filene du har på harddisken!! Jeg anbefaler alle aktuelle betabrukere å sjekke dette hurtigst mulig!

 

Det kan jeg avkrefte, iallfall i mitt tilfelle. Har testa build 7000 i 3 dager uten noe problemer. Å ingen av mine 53K mp3 filer har blitt skada etter det.. Veldig fornøyd med beta 1, til å med UAC har blitt mye lettere å ha med å gjøre. Eneste jeg har å utsette er startlinja, synes den er noe stor å klumpete. Også att hurtigstart ikonene til viss grad har blitt borte, iallfall som vi kjenner dem fra tidligere windows versoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...