Gå til innhold

Kommentar: Hva venter oss i 2009?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående programvaredelen må vi ikke glemme at det er to store operativsystemer som blir lansert, OS X Snow Leopard kommer også i 2009. I tillegg kommer vel et par hundre Linuxdistrubisjoner i 2009 også :p

 

Windows 7 klar i 2009? Dæven, fått fart på utviklinga ser jeg...

Når var den første utgivelsesdatoen for Vista egentlig :roll:

 

Tror nok MS holder det de lover med denne utgivelsen (også at den kommer i 2009), etter Vista må de virkelig levere. Det ser ut til at de har skiftet litt taktikk også, i steden for å love nye funksjoner så virker det heller som at ting blir annonsert etterhvert som de blir implementert.

 

Skal bli intressant å følge med på Windows 7, Snow Leopard og nye utgaver at de store Linux-distrubisjonene, virker som om det kommer mye lovende fra alle hold :)

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som reagerte på at de refererer til 2009 som "neste år" ca halvparten av gangene i artikkelen?

 

2009 blir året der SSD går mainstream ja. Vi kommer til å se SSD snike seg inn som et alternativ eller standard i de fleste laptopper, og som et alternativ for de fleste stasjonære til over 7000-8000kr.

Mer spesifikt vil vi se at FusionIO kommer ut med ioXtreme på PCIe og forhåpentligvis lager en trend der, de fleste SSD vil få i stand en god intern caching ordning som fikser det som er av random write problemer, og pris/gb vil synke til et nivå (for MLC) som går under smertegrensen for de fleste ca rundt sommerferien.

For high-end SLC vil disse sansynligvis makse SATA-2 i løpet av året, og PCI-e vil begynne å vise seg som et bra alternativ. Vi vil også sansynligvis se egne raid kontrollere for SATA SSD (har sett kommentarer fra produseter på storagesearch.com i høst).

 

Sånn stort sett var dette en veldig overfladisk og kjapp artikkel som bærer preg av "klipp og lim".

Lenke til kommentar

AMD: 2009 kommer til å bli et tøft år for AMD. Om de klarer å lansere Fusion før 2010 gjenstår å se... Ellers tror jeg at grafikkortene demmes kommer til å kunne konkurere bra hvis man ser på pris/ytelse, og det samme kommer nok til å gjelde Phenom II og socket AM3. Utfordringene for AMD kommer til å være i servermarkedet. Der har de vært best i flere år nå, og har fått en stor markedsandel av et lukrativt marked. Xeon-baserte Nehalem prosessorer kommer til å gjøre en slutt på dette i febraur/mars.

 

Intel: Kommer iallefall ikke til å slippe noe Larrabee i sommer, det tidligeste vi ser det er helt i slutten av året, kanskje ikke før i 2010. Kommer ikke til å bli et gamer kort i det heletatt, men mer et kort beregnet for GPGPU-markedet. I motsetning til det Hardware.no sier på andre side så er Larrabee ikke i første omgang en erstatter for CPU.

 

Edit: Denne artikkelen er jo full av feil! Er det ingen som sjekker fakta i ferien? Eller ingen som kvalitetssikrer skribenten?

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som reagerte på at de refererer til 2009 som "neste år" ca halvparten av gangene i artikkelen?

 

Artikler i Tek-nettverket går igjennom kvalitetssikring før de blir publisert. Det kan godt hende artikkelen er skrevet 30. eller 31. Desember og ikke ble publisert av redaksjonen før idag... Min Linux 2008-2009 artikkel kan godt inneholde preg av det samme når og hvis den publiseres.

 

EDIT: typo

Endret av Skinney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...