Gå til innhold

Slik blir teknologiåret 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med mulighet for rundt 15 000 sanger på mobilen er det ikke lenger noe stort poeng i å ha en klumpete MP3-spiller ved siden av. Det vil selvsagt avhenge av at produsentene klarer å lage en brukervennlig telefon med skikkelig god lydkvalitet på musikken.

Klumpete? Unnskyld meg, men har forfattaren her peiling på kva han skriv om?

 

Og vis meg gjerne musikktelefonen som tilbyr betre lydkvalitet, formatstøtte, menysystem og batterilevetid enn ein mp3-spelar.

Lenke til kommentar

iPhone har bedre lyd enn noen av iPodene.... Uten at det er noe å juble over, for musikkfunksjonen er det eneste som fungerer upåklagelig i den...

 

Dessuten, iPhone bør ikke kalles smarttelefon så lenge man ikke kan redigere officedokumenter, copy/paste o.l. iBeer og lignende programvare har lite med produktivitet å gjøre.

 

Safari kan også fint kræsje hele telefonen, og gjør det gjerne ofte..

 

Men for all del, iPhone er en fin dings, jeg har jo hatt den i over et år, men noen smarttelefon, det er den ikke. I tillegg er samtalekvaliteten skikkelig dårlig. :nei:

Lenke til kommentar

Mobilen kommer aldri til å ta over for PMP'ene og mp3spillerne. Det kommer til å ta flere i så fall, da telefonene er ganske så mye dårligere enn dem på nettopp hva som er viktig for lydavspilling, og det er kvalitet.

Og det med at man har så stort minne i telefonen har man jo i mp3'en også, og vanligvis litt mer minne eller mye.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Makan, til tross for at iPhone kanskje er brukervennlig trenger du ikke ødelegge for en fantastisk telefon som Touch HD med å lime på brukergrensesnittet til iPhone. :hm:

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Altså...

 

Jeg har en Nokai N82 med 8Gb minnkort...

Dette holder til mange YouTube videoer, bilder og ikke minst

mer enn nok med musikk for meg!!!

 

Jeg har faktisk ikke en mp3 spiller og ser ikke behov for det i nærmeste framtid heller. Lyden på min n82 er meget god, jeg trenger bare å drasse med meg en dings, og med fjernkontroll kan jeg styre musikken når mobilen ligger i lomma

:new_woot:

Lenke til kommentar

ang. redigering av Office-dokumenter på iPhone, så er det flere som jobber med saken. f.eks. http://www.dataviz.com/products/documentst...tify/index.html

og ellers så finnes det web-teknologi-baserte løsninger som kan brukes til det, til nød.

 

Det er lov å drømme, men en ting som kan sette en stopper for en del av det som står i artikkelen er patenter. Man vil ikke få telefoner som kombinerer det beste av alle konkurrentenes hardwareteknologi i en enhet pga patenter -- særlig rundt touch/trykk/mulitouch.

Lenke til kommentar

Trykkskjermer: Mulig

 

Brukervennlige smarttelefoner: Mulig, men praktisk?

 

Nådestøtet for MP3-spilleren: Direkte usannsynelig.

Hvorfor? Hvor stor er en USB pen? Den blir kanskje 2mm større? Og i værstefall kommer noen til å lage mini-SD eller SD mp3'r.

Gi meg en som har en nål eller lignende så jeg kan feste den hvor innenfor jakka jeg vil så går det fremover :p

 

Spis så mye du vil: Vis bransen går in for det, ellers fortsetter vi som vanelig?

 

Super-Bluetooth: Sent på året? Men gleder meg.

 

Teknobomber til lav pris: Halveis spekulativt, og hvor lenge det var hvet ingen.

 

Superraskt internett: Mulig

 

Du betaler med mobilen: Noen gjør det allerede, andre har sverget til kontant

 

Megapiksler i fleng: ................FAEN! En skam de ikke stanset når de nådde 5 i stede. Har en mobil med 3 megapixeler selv, noe mer for størrelsen blir idiotisk.

Lenke til kommentar

Mye rart her.

Jeg tror derimot at MP3spillerene vil fortsette å leve i beste velgående. MP3spillere har fremdeles bedre lydkvalitet, og større lagring til en billigere penge, og mange av dem er mye mindre enn mobiler, samt at mobilen og musikkspilleren ikke bruker samme batteri. Når du får mobiltelefoner på størrelse med en fyrstikkeske, med 3x batteritid og 64 gb innebygget lagring til rundt 1000lappen, så kan det hende det kommer. Men det blir jo jaggu noen upraktiske mobiltelefoner.

 

Tror heller ikke at betaling med mobil vil bli vanlig på en del år heller. Det er upraktisk å bruke mobilen til betaling. "Oi, der gikk telefonen tom for strøm, tilfeldigvis rett før jeg skulle betale. Da får jeg visst ikke betalt". Og telefoner kan jo enkelt hackes, så det er store sikkerhetshull i dette patentet.

 

Nei, analytikere tar stort sett alltid feil, og det gjelder nok denne gangen også. Tror 2009 vil bli ganske likt 2008 akkurat som 2008 var ganske likt 2007 :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...