Gå til innhold

Pandemona, del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er imponert!

 

Har jo hørt historier som har flydd rundt, rykter om folk som har for eksempel integrert PC innmat inn i et bord av tre, og hvor stille dette ble. Hvor dempende effekt et tre-kabinett hadde i forhold til standard metall/aluminium.

 

Stemmer dette i praksis, at tre-veggene vil virke støydempende? Det må jo være genialt :D

Lenke til kommentar
Hvorfor er den dobbel?

 

"For å gjøre mitt plagiat av Sverres Mahogny Magic komplett, bestemte jeg meg for å dele opp kassen i 2 hoveddeler - en for PC, en for PSU/kjøling/kontrollpanel/kabelrot. I tillegg ville jeg dele PC-delen i to for å få plassert kompressoren på en vettug plass."

 

Derfor.

 

:)

 

Kaptein_S

Lenke til kommentar

...som anbefaling vil jeg foreslå furu om du skal prøve noe lignende.

 

Jeg har j0bba en del med furu og vil ikke anbefale det til bruk i kabinetter eller møbler. Dette er pga. hvor skjørt treverket er - det er alt for mykt. Du kan med letthet lage sygge hakk med en liten negel! Ellers så er det jo mest brukt og lett å få tak i uten at det koster en skjorta. Pent er det også. Problemet er som sagt at treverket ikke vil tåle noe særlig før det blir ganske så stygt, og en vil jo at kabinettet skal være fint, ikke sant?

 

Eller så er prosjektet meget fint og godt planlagt og gjennomførst (selv om jeg ikke har helt sansen for slike store klosser).

Lenke til kommentar

...som anbefaling vil jeg foreslå furu om du skal prøve noe lignende.

 

Jeg har j0bba en del med furu og vil ikke anbefale det til bruk i kabinetter eller møbler. Dette er pga. hvor skjørt treverket er - det er alt for mykt. Du kan med letthet lage sygge hakk med en liten negel! Ellers så er det jo mest brukt og lett å få tak i uten at det koster en skjorta. Pent er det også. Problemet er som sagt at treverket ikke vil tåle noe særlig før det blir ganske så stygt, og en vil jo at kabinettet skal være fint, ikke sant?

 

Eller så er prosjektet meget fint og godt planlagt og gjennomførst (selv om jeg ikke har helt sansen for slike store klosser).

 

Sant som det er sagt - det var et par regndråper i lufta når jeg flytta "prosjekt woldswærk" fra verkstedet, og det ser man faktisk på det den dag i dag. Veldig mye pussing og ofte involvert hvis det skal være slækt. Kan berge mye med lakk også.

Men for min del skal hele kassa kles i plexi, som jeg da spraymaler på innsiden, for å få den "hardblank"-looken som er så fin (synes jeg). Noen som har erfaring med den løsninga forresten?

 

Ellers en veldig inspirerende artikkel! :yes:

 

sta|emate

Lenke til kommentar

Holder på med et lignende kabinett selv, men bare det at jeg bygger mmitt for så å si fjerner støyen... :wink: På innsiden skal jeg kle den med 30 mm lyddempingsplater fra Biltema, og med "lydlås" slipper jeg den værste støyen fra vifter (PSU) og HDD, den er bygd opp etter nesten samme prinsippet som med en vannlås!! Totalvekta regner jeg med blir på ca. 30 kg :) (Har hjul som tåler 500 kg++ )

 

Målene er:

50 cm høyt (+ hjul, 10cm)

59 cm dypt

25 cm bredt

 

Skal jeg slenge opp bilder?? 8)

 

Eneste problemet er at jeg ikke har noe til å feste HK på... Noen som vet hvor jeg kan få tak i en plate til H.K?

Lenke til kommentar
Holder på med et lignende kabinett selv, men bare det at jeg bygger mmitt for så å si fjerner støyen...  :wink:  På innsiden skal jeg kle den med 30 mm lyddempingsplater fra Biltema, og med "lydlås" slipper jeg den værste støyen fra vifter (PSU) og HDD, den er bygd opp etter nesten samme prinsippet som med en vannlås!! Totalvekta regner jeg med blir på ca. 30 kg :) (Har hjul som tåler 500 kg++ )

 

Målene er:

 50 cm høyt (+ hjul, 10cm)

 59 cm dypt

 25 cm bredt

 

Skal jeg slenge opp bilder??  8)  

 

Eneste problemet er at jeg ikke har noe til å feste HK på... Noen som vet hvor jeg kan få tak i en plate til H.K?

 

Litt spam å poste 3 gange!!! :grumpy:

Ser at du skreiv om vi ville se bilder i den andre og tredje posten, det kunne du bare ha redigert inn i den første posten! :x

...og, JA, vi vil se bilder!!! :yes:

 

Jeg gjenntar: unødvendig spam! :evil:

slørveri! :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...