Gå til innhold

Mediaportal 1.0 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel og bra at 1.0 endelig er lansert, men selv venter jeg på 2.0 og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Mediaportal fungerer fint til filmer og serier i Divx/Xvid, DVD og liknende, men mulighetene når det gjelder filmer i H.264/MPEG-4 AVC i HD i matroskakontaineren sliter jeg med å få til korrekt bytte av lydspor og undertitler gang på gang i nyeste mediaportal, selv med omfattende søking etter en løsning.

Lenke til kommentar
Jeg kjører 1.0 RC2 og har ikke opplevd problemer med subtitles eller bytte av lydspor i matroska-filer. Filene streames over vanlig windows fileshare.
Det var jo besynderlig. På mediaportal-forumet fikk jeg beskjed om at det var et problem med enkelte MKV-filer og at det foreløpig ikke var noe jeg kunne gjøre med det. :hmm:

Jeg får gjøre litt ekstra research for å være sikker på at det ikke er et lokalt problem.

Lenke til kommentar

Har prøvd dette på beta stadiet og det var ikke mye stabilt da dessverre for meg.Har selv ikke funnet noe bra programm som funker til det som jeg bruker ennå så da blir det dessverre og bruke windows utforsker :p

 

Ingen av de media program takler .img eller .iso osv. Noe som feks. VLC tygger glatt.

Lenke til kommentar
Har prøvd dette på beta stadiet og det var ikke mye stabilt da dessverre for meg.Har selv ikke funnet noe bra programm som funker til det som jeg bruker ennå så da blir det dessverre og bruke windows utforsker :p

 

Ingen av de media program takler .img eller .iso osv. Noe som feks. VLC tygger glatt.

Mediaportal takler både IMG og ISO-filer, men det må litt knoting til. Og knoting må man gjøre for stort sett hver eneste ting man ønsker å få opp å gå i Mediaportal. Slik sett gir det jo mange små og store nøtter å knekke, men jeg skulle ønske at mer fungerte rett ut av boksen slik at man slapp mye av det. Jeg håper at Mediaportal 2 vil bli styrket på dette området. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Det finnes flere alternativer for at mediaportal skal støtte img og iso filer, som f-eks. intstallere deamontools, vlc plugin, mplayer plugin. Dette er vel fordelen med mediaportal, muligheten til å tilpasse dette til ditt behov. Bakdelen er jo som følge av dette at man skal ha litt datakunnskaper for å få det til å virke.

 

Har brukt MP siden 2005, så har litt peiling på hvordan det funker nå, og det har kommet en lang vei siden den gang når det gjelder brukervennlighet. Før det brukte jeg Linux og Mythtv, kan ikke akkurat si at det var noe enklere :D

Lenke til kommentar

Jeg bruker MP og synes det er et fint program. Høy WAF.

 

Digg å kunne gjøre alt med fjernkontrollen.

 

Har tøtsjet innom xbmc flere ganger, men det virker som om det ikke er noe særlig glad i ATI skjermkort. Hverken på Windows eller linux for den sakens skyld. Men det virker som et bedre program når det kommer ut av betastadiet.

 

Mediacenter ser fint ut, men knoter det alltid til på et eller annet. Subs f.eks.

Lenke til kommentar
Mediaportal er helt ok, men har sine begrensninger som nevnt. Til mitt bruk har jeg funnet ut at XB mediacenter for PC fungerer best. Den ser pen ut, har et bra grensesnitt og spiller av filtyper som flac og mkv :grin2:

 

Det finnes mange skins til MP som ser veldig bra ut. Kule, rene, oversiktlige eller alt på en gang. FLAC og mkv er heller ikke noe problem.

 

De begrensningene mange prater om finnes ikke. Man må bare ta seg 10min til å confe det riktig.

 

-----------

 

Har selv brukt MP i 2-3år, og er storfornøyd. Litt knot tidligere, men det siste året har den fungert knirkefritt hos meg.

Lenke til kommentar

I senere tid har kun bugfixing stått i fopkus, og MP oppleves som veldig stabilt her.

 

tacomodo og andre: Håper man tar seg bryet med å lese kjapt i manualen før man klager (ellers er det jo meningsøst)

 

Kjapt:

HW min: DX9 skjermkort med 128 MB min. (helst 256). NB: x1250 (690G) har bugs som gjør at du må kjøre spesielle skin eller mod. for at det ikke skal kræsje.

SW: XP SP3 (ikke 64 bit), samt Vista SP1(alle) + codecker (!)

For musikk bør man virkelig bruke database (!). Krever self. at musikken er tagget.

Menyene er kjappe som bare det ... lukter bruker/hardware feil.

Og ja: TVSeries og MovingPictures er typiske "must have" plugins.

 

Samenlikningen med XBMC er for meg rar, da mye av utv. tiden er fokusert mot TV-biten - noe ikke XBMC har.

 

Så oppfordringen er: Lek litt, spør litt, les litt - og du VIL oppleve et stabilt og innholdsrikt program :)

 

 

- Spragleknas (Moderator, Team MediaPortal)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...