Gå til innhold

Slutt på fri surfing?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med deg raude, bla bla 10% av brukerne står for 80%

– Tunge nedlastere bør ha fastlinje

"Overbelastning får Ice.net til å vurdere bremsene på fastpris. – Tull, sier Netcom, som mener mobilen vil erstatte ordinært bredbånd."

 

OT: ordinært bredbånd er vanlig adsl home shit?

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

Utbedre og utbedre ... De fleste har full anledning til å skaffe seg fastlinje hjemme. Skal HSDPA-nettet opp i en hastighet på 7,2 mbit i f.eks. Oslo, må Netcom og Telenor enten sette grenser eller sette opp prisen. Prisen må i alle fall saftig opp hvis de skal oppgradere utstyret til å tåle det samme som fastlinjer. Til 99 kr/mnd tipper jeg nemlig at litt for mange tunge nedlastere blir fristet til å droppe fastlinjen. Vil påstå det er mye bedre at de som vil surfe, lese e-post og lytte til Internettradio på mobil og laptop får gjøre dette raskt og billig, enn at prisene skal opp fordi et lite mindretall vil voldta mobilnettet med torrents når de like greit kan gjøre dette på en fastlinje som tåler det allerede.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg aldri droppet fastlinje til fordel for mobilt bredbånd, men jeg skjønner at mange gjør det når prisen er såpass lav.

 

Kunne de ikke laget en ordning som gjør at de som laster ned, la oss si, mer enn 2gb får en fastpris på 149kr,- og laster en ned mer enn 5gb så får man en fastpris på 199kr,- eller noe. Det blir på en måte at en betaler for det man laster ned, men blir samtidig ikke helt som dial-up hvor en betalte for "teleskrittene". Nei, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at de ikke kan levere ubegrenset internett-tilgang til kundene, men da bør de heller ikke markedsføre det som fri bruk.

 

Håper det kommer flere typer pakke abonnement snart. De abonnementene med fri bruk på kveld og helg har OK pris, men man blir ganske begrenset på dagtid. Virker egentlig som om dette er mer rettet som en bredbåndserstatter istedenfor noe man bruker med mobilen. Ikke rart de sliter med kapasitetsproblemer da :roll:

 

Det må da ligge mer penger i å selge abonnementer ment for bruk på mobilen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...