Gå til innhold

Satser mer på mediaspillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er nok et marked for mediastreamere.

Fikk selv tak i Popcorn Hour A110 for 2 uker siden, men returnerte den på angrefristen like etterpå og skaffet meg DViCO TViX HD M-7000.

 

Popcorn Hour A110 er sykt treg, fryktelig ustabil, og dårlig på streaming (spoling ect.). Tror faktisk ikke den hadde støtte for å legge til egne tekstfiler til filmen heller. Ikke som jeg så i alle fall.

 

DViCO TViX HD M-7000 kostet litt mer, men den er lynkjapp, stabil, flere formatstøtter (bl.a. ISO), rask på streaming og spoling i filmen, samt at du har god mulighet for å legge til egne filer for teksting i filmen.

 

Det eneste Popcorn Hour hadde som TViX ikke hadde, var web-tv.

Men WEB-TVen på Popcorn Hour var uansett ubrukelig treg, samt at verken NRK eller TV2 nett-tv fungerer på denne.

Lenke til kommentar
Må si jeg ble skuffet da jeg fant ut at alle de senere Plextor DVD / BluRay brennerne er re-brandet Lite-On enheter :(

 

Ja, plextor har ikek kommet med nye ting på flere år. Så at de slutter med DVD/CD-brennere er ett fett, de har ikke lagd noe fornuftig de siste råene i alle tifeller. Heldigvis har jeg tre drev liggende fra deres gullalder.

 

AtW

Lenke til kommentar
hm.. jeg ser ikke helt poenget med de der.. det må da være bedre med en HTPC enn et sånt halvveis-produkt?

Vurderte HTPC selv, men en mediastreamer funker da like godt, om ikke bedre.

Du har en liten lydløs boks, som lager lite varme, og lar deg spille av filmer fra hvilken som helst PC\ filserver der du skulle ha filmene.

I tillegg til at den er mye billigere enn om du skal bygge en HTPC.

Du har også HDMI 1.3 som overfører lyden ukomprimert til forsterkeren.

 

Er evig fornøyd med min mediastreamer i alle fall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...