Gå til innhold

Android får stor fiks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, MS fikser bugger og sikkerheten. Ikke nye funksjoner, da må du vente til neste windows. Jeg snakker om en oppdatering av alle programmer (ikke bare kjernen og OS'et) og dette er linux overlegen på. Jeg ser for med høyere temp i utviklingen av android enn windows. (også etter at alle de opplagte funksjonere er på plass) Fordelen med open source. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser for med høyere temp i utviklingen av android enn windows. (også etter at alle de opplagte funksjonere er på plass) Fordelen med open source. :)

En av mange fordeler med Open Source! :)

 

Ellers savner jeg fremdeles (A)GPS, gjerne med integrering til Google Maps, og 802.11 n-nettverk. Dessuten håper jeg Google benytter anledningen til å samarbeide med bransjen om å innføre noen standarder i nytteapplikasjoner, enten det gjelder applikasjoner for å bruke mobilen som lommebok, døråpner, eID, eller andre ting. Vi trenger globale løsninger - ikke at hvert enkelt land finner på sine egne ting. Google er i posisjon til å kunne lede dette arbeidet.

Lenke til kommentar

Vet noen om Android har støtte for Near Field Communication (NFC)?

 

Jeg tror NFC blir et paradigmeskifte for mobiltelefonen, og den viktigste teknologien på området siden SMS. Hvis noen kan legge inn NFC raskt, må det vel være et Open Source-OS som Android? Siden NFC kan bruke blåtann som fysisk bærer, vil vel vil vel alle Android-telefoner få NFC-støtte bare ved en oppdatering av programvaren når/hvis Android får dette?

Lenke til kommentar
Vet noen om Android har støtte for Near Field Communication (NFC)?

 

Jeg tror NFC blir et paradigmeskifte for mobiltelefonen, og den viktigste teknologien på området siden SMS. Hvis noen kan legge inn NFC raskt, må det vel være et Open Source-OS som Android? Siden NFC kan bruke blåtann som fysisk bærer, vil vel vil vel alle Android-telefoner få NFC-støtte bare ved en oppdatering av programvaren når/hvis Android får dette?

Jeg kjenner lite til teknologien, men tviler på at der er så lett. Nokia har i hvert fall en egen konkret modell med NFC, http://www.gsmarena.com/nokia_6212_classic-2345.php.

 

Mulig det er lisenskostnader og ikke tekniske utfordringer som hindrer dette i å bli spredd på flere modeller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...