Gå til innhold

Det blir ingen GTX 265


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, kanskje forskjellen for en vanlig person er lik null, men jeg tror da ikke "vanlige" personer går for slike kort heller... Litt teit for de av oss som vet hva de vil ha og da får muligheten til å "gamble" om den riktige GPUen (good ol' diablo II...).

Vil 55nm da ha innvirkning for SLI med 65nm? Er jo ikke samme revisjonen.

Lenke til kommentar
så nvidia vil a 3 stk GTX 260? og alle har samme navn?

Det er vel to :hmm:

 

Vel, kanskje forskjellen for en vanlig person er lik null, men jeg tror da ikke "vanlige" personer går for slike kort heller...

Med "vanlige" menes uvitende gamere som er ute etter ytelsen, ikke stillhet eller overklokkingsegenskaper.

 

Vil 55nm da ha innvirkning for SLI med 65nm? Er jo ikke samme revisjonen.

55 nm og 65 nm-revisjonene vil kunne kjøres sammen i SLi

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Herregud!

 

Når nVIDIA renamer ett produkt fra 8000 til 9000 så er det et sytekor uten like her, og når de bestemmer seg ikke for å gjøre det så blir det pokker meg et sytekor også.

 

Endrer Intel og AMD navn på prosessorer når de endrer stepping?

 

65nm og 55nm GT200 er helt identiske i spesifikasjoner for sluttbrukere, eneste forskjellen er at 55nm produserer mindre varme.

 

Akkurat samme skjer ofte når en CPU får ny stepping (overklokker bedre, lavere temperatur etc.

Lenke til kommentar

Man ser jo enkelt trenden. Det er markedsavdelingen og nytteverdien der ift. salg i markedet som bestemmer navnepolitikken til Nvidia.

 

Hvis de mener det er hensikstmessig ift. salg å endre navn så gjør de det, hvis det ikke er det så beholder de navnet. Jeg liker det ikke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Å i alle dager. Jeg som syns det er vanskelig nok å skille alle kortene. Hva betyr egentlig nm?

nm er et lengdemål.

m = meter

mm = millimeter = 0,001 meter

µm = mikrometer = 0,000 001 meter

nm = nanometer = 0,000 000 001 meter

 

I denne sammenhengen beskriver 65nm og 55nm et typisk lengdemål på detaljer i de elektriske kretsene på GPU-kjernen. Altså hvor "fin" produksjonsprosess som brukes. Veldig forenklet (altså med en rekke unntak) er lavere tall = bedre fordi det ofte gir lavere produksjonskostnader, lavere utsalgspriser, mindre varmeutvikling og bedre overklokkingsegenskaper. Merk, dette er en grov forenkling med en rekke unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...