Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er irritert på at du sklir langt **** i vold bortover om du brekker. Det er rett og slett idiotisk. Er også irritert over at køyringa har blitt optimalisert for konsoll-kontroller kor du kan bestemme kor mykje gass og brems du vil slenge inn. Slik som det er no så er du begrensa til å hakke på knappene for å nogenlunde optimaliserte svinger i full fart, om du i det heile tatt får det til pga dei sinnsvake bremselengdene ... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Dette spillet trenger en patch. Det er en av de dårligere kodet portene jeg har hatt med å gjøre, spillet føles så utrolig uoptimisert. Og det er ikke fordi jeg har en dårlig PC, de fleste rundt om på div. forum har problemer med dette spillet.

Lenke til kommentar

Må si at jeg ble rimelig frustrert av spillet, ingen AA :S og det ser elendig ut uten men det er utrolig gøy og jeg elsker spillet. Men desverre har jeg bare 768 mb minnet på skjermkortet i XP :S

 

I vista har jeg 2048mb detikert skjermkortminnet dere som har vista, blir dette tatt med sånn at det står at jeg har 3 gb skjermkortminnet i spillet når jeg kjører spillet på vista?

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Fortjener hvert fall ikke 10 / 10 av flere årsaker..

Først og fremst syntes jeg spillet skuffer sammenlignet med sine forgjengere, mye på grunn av at ting er på ingen måte like åpent og fritt som før, Rockstar har valgt en mye mer lineær linje denne gangen hvor historien i spillet er mye mer dyptgående og knyttet til spilleren, men dette fører også til at den overlegne friheten som var i San Andreas og Vice City er kraftig redusert.

 

For det andre må det være historiens dårligste portering av et spill?!

Dette er jo verre enn Assassin's Creed (og ja, det var også en ELENDIG portering) og Crysis tilsammen :roll:

Multi-GPU støtten er totalt fraværende? Ingen AA / AF? Og generelt sluker det noe helt sinnssykt med systemressurser uten at jeg egentlig helt ser noen logisk forklaring på de høye kravene?

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Må man kopiere musikken til en egen mappe for å få den i spillet? Kan vi ikke bruke Min Musikk-mappen?

I de tidligere spillene kunne man lage snarveier til filer og mapper for musikk. Vet ikke om det er det samme i IV, men vil tro det (får ikke kjørt det).

Husk også på at du må ha kodeker installert for at den skal spille av musikk. OOB støtter den bare ogg. VLC f.eks. funker fint til dette.

Lenke til kommentar

lurer på om maskinen min kan håndtere dette spillet?

 

jeg har amd phenom 8750, 4gb ram, geforce 6800 ultra 256mb. og sist men ikke minst, jeg har sånn fyfy windows som ikke skal diskuteres hvor man får fra. lurer på hvordan spillet vil fungere med datan, og hvordan instalasjonen vil gå i forhold til fyfy windows

Lenke til kommentar

Syns det er litt merkelig at anmeldelsen ikke nevner noe om de tusenvis av problemene dette spillet har. Alt fra problemer med installasjonen, Games for Windows, SecuROm og rare grafikkfeil er noe man sannsynligvis blir å møte på.

 

Videre syns jeg det er veldig merkelig at avsnittet om kontrollere ikke nevner noe om at man ikke kan endre på disse selv, samt at spillet er optimalisert for Xbox 360-stikken. Det er for eks. umulig å finne ut hvilke knapper som gjør hva, uten å prøve seg fram.

 

Som nevnes over, er dette resultatet av en elendig portering som ikke hører hjemme i dette århundret. PC-utgaven stinker av "kjappe penger", og det virker som Rockstar er fornøyd med å ha lansert det - med tanke på mangelen av respons på de tusenvis av forumtrådene som finnes.

 

I alt syns jeg denne anmeldelsen manglet det kritiske blikket man vanligvis finner i Gamer.no sine anmeldelser.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Grafikkmotoren er noe av det mest ræva jeg har vært borti. Frame-raten er elendig, det er ikke støtte for AA, og skyggene/shaderne er ser mildt sagt helt jævlig ut.

 

GPU: Geforce 8800 GTS 640MB @650/2000, 1680x1050 oppløsning

CPU: Athlon 64 X2 3800+ @2,6GHz

Minne: 2 GB ram

OS: Windows xp

Endret av bonne89
Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med det folk sier om dårlig porting.

Jeg er bare glad det i det heletatt virker hos meg, men for å få det til å holde seg på 15-20 fps med nogenlunde brukbare settings krevde veldig mye søking osv.

De som i det heletatt får det til å kjøre sliter somregel med ting som popper opp midt i veien, teksturer som ikke vises før etter du er nær de eller ingen teksturer i det heletatt, og for å få en brukbar fps må du ofte endre på spillfiler og ha mye lavere settings enn du burde kunne klare.

Skyggene ser helt forferdelige ut, pluss blader på trær o.l., de er alt for kantete, alt for pikselerte. Rockstar's "fix" er å trykke "P" ingame, som gir deg en liten blur, men istedenfor å bare ha det på skyggene osv blurer det alt sammen, så ting nær deg ser dårlig ut.

 

Gameplay, story og lyd er bra da. Noe av det bedre jeg har sett i spill, selv om det som sagt før er mindre frihet enn i SA og VC for eksempel. Eldre GTA spill har ofte hatt juksekoder med artige saker som du kunne more deg med om du plutselig ble lei av spillhistorien også, men i IV har de valgt å ikke ha med slike koder for å holde alt mer realistisk virker det som, som kan bli litt kjedelig om du er lei av/ferdig med historiedelen av spillet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...