Gå til innhold

Hasteoppdatering for IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette kritisk nok til at MS bestemmer meg for å reboote PCen min selv om jeg aldri bruker IE? Sånt gjør meg ganske forbanna.

Ja det er helt forferdelig du. :!:

 

 

Du kan jo bare vente litt med å reboote maskinen da, må ikke gjøre det med en gang 'reboot nå' boksen dukker opp. Du kan gjøre noe nyttig mens den booter, rydde i sokkeskuffen feks. ;)

Lenke til kommentar
Er dette kritisk nok til at MS bestemmer meg for å reboote PCen min selv om jeg aldri bruker IE? Sånt gjør meg ganske forbanna.

Ja det er helt forferdelig du. :!:

 

 

Du kan jo bare vente litt med å reboote maskinen da, må ikke gjøre det med en gang 'reboot nå' boksen dukker opp. Du kan gjøre noe nyttig mens den booter, rydde i sokkeskuffen feks. ;)

 

Jeg snakker om reboots uten at jeg samtykker.. Det er kjipt når PCen står og gjør arbeid som tar dagesvis og avbrytes ved reboot.

Lenke til kommentar

Reboot uten samtykke? Admin på maskin/nett kan jo starte sånt hvis han vil men jeg har vel ennå til gode å se MS *tvinge* meg til å ta en reboot.

 

 

Edit: Sjekk hva slags instillinger du har på automatic update. Hvis den står på 'automatic' *kan* det hende en reboot blir tvunget fram ved valgt klokkeslett, selv foretrekker jeg 'download and notify'.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
"download and notify" Bruker selv den insillingen, men det hender likevel i blant at pc'en har restartet seg og jeg har fått en melding om at pcen er oppdatert når jeg kommer hjem.

 

Nettopp! Virker som om MS har muligheten til å gjøre dette på "special super duper critical" oppdateringer. Jeg har opplevd det på både XP og Vista.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Er dette kritisk nok til at MS bestemmer meg for å reboote PCen min selv om jeg aldri bruker IE? Sånt gjør meg ganske forbanna.

Ja det er helt forferdelig du. :!:

 

 

Du kan jo bare vente litt med å reboote maskinen da, må ikke gjøre det med en gang 'reboot nå' boksen dukker opp. Du kan gjøre noe nyttig mens den booter, rydde i sokkeskuffen feks. ;)

Vel, det er faktisk ganske drøyt at man skal behøve å reboote en maskin pga en browser-oppdatering :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er dette kritisk nok til at MS bestemmer meg for å reboote PCen min selv om jeg aldri bruker IE? Sånt gjør meg ganske forbanna.

Ja det er helt forferdelig du. :!:

 

 

Du kan jo bare vente litt med å reboote maskinen da, må ikke gjøre det med en gang 'reboot nå' boksen dukker opp. Du kan gjøre noe nyttig mens den booter, rydde i sokkeskuffen feks. ;)

 

Jeg snakker om reboots uten at jeg samtykker.. Det er kjipt når PCen står og gjør arbeid som tar dagesvis og avbrytes ved reboot.

 

 

Helt enig. har selv mistet mye arbeid på grunn av dette.. kommer inn på kontoret om morgenen for å sjekke tilstanden på en video-reendring.. som viste seg å være stoppet samtidig som jeg får beskjed om at den har blitt startet om for å fullføre en oppdatering.. Arghhhh... Win har ca 4 timer igjen som "hoved OS" på Pc-en...

Lenke til kommentar
Er dette kritisk nok til at MS bestemmer meg for å reboote PCen min selv om jeg aldri bruker IE? Sånt gjør meg ganske forbanna.

Ja det er helt forferdelig du. :!:

 

 

Du kan jo bare vente litt med å reboote maskinen da, må ikke gjøre det med en gang 'reboot nå' boksen dukker opp. Du kan gjøre noe nyttig mens den booter, rydde i sokkeskuffen feks. ;)

Vel, det er faktisk ganske drøyt at man skal behøve å reboote en maskin pga en browser-oppdatering :thumbdown:

Nå vet vi ikke nøyaktig hvor denne feilen ligger da, selv om browseren er angrepsvektor er det ikke sikkert feilen ligger der. Vi vet ikke engang om denne fixen krever en reboot ennå(om 2 timer får vi vite det, skal jeg gjette vil jeg si 90% sjangs for reboot selv om du ikke bruker IE ;) )

 

Det er uansett mye slapp programmering ute og går. Mange slenger på en reboot for sikkerhets skyld når noe skal oppdateres/installeres selv om det strengt tatt ikke burde være nødvendig (noe særegent MS fenomen er det ikke, har sett det på maange tredjepartsprodukter til windows og også under linux)

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Helt enig. har selv mistet mye arbeid på grunn av dette.. kommer inn på kontoret om morgenen for å sjekke tilstanden på en video-reendring.. som viste seg å være stoppet samtidig som jeg får beskjed om at den har blitt startet om for å fullføre en oppdatering.. Arghhhh... Win har ca 4 timer igjen som "hoved OS" på Pc-en...

 

Synes fortsatt dette høres rart ut, du burde sjekke settingene til automatic update.

Lenke til kommentar

"I cannot recommend people switch due to this one flaw," said John Curran, head of Microsoft UK's Windows group. ^kilde

 

@Kahuna: Hva er det som krever restart på linux, kjerne og skjermkortdrivere? Det er et særegent windowsfenomen at det skal restartes for alt. Er man riktig heldig må man kanskje logge ut på linux, bortsett fra nevnte er det vorboten med reboits på en del operativsystem.

 

Grunnen til at dette er en hasteoppdatering er at sikkerhetsselkapet som oppdaget denne sårbarheten publiserte den ved en glipp, *før* de varslet MS. Ikke særlig proft gjort.

Hvor står dette? I den artikkelen jeg har lenket til står det bare:

 

"In this case, hackers found the hole before Microsoft did," said Rick Ferguson, senior security advisor at Trend Micro. "This is never a good thing."

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Mange mener mye tull her, og legger ut sine meninger om andres valg av nettleser uten at det er faktabasert.

Jeg skal vokte meg vel for å "bestemme" hvorfor andre har valgt I.E, men jeg har valgt den fordi den er best til mitt bruk.

 

FF og Opera kommer hele tiden med "nye versjoner" istedenfor å kalle en spade for en spade.

De kommer også lenge etter at det er lagt ut sikkerhetsfix for I.E.

Jeg skulle til å si - bare vent å se - og så har de jo allerede kommet ! De var raske denne gangen - nesten like raske som M.S.

Lenke til kommentar
Mange mener mye tull her, og legger ut sine meninger om andres valg av nettleser uten at det er faktabasert.

Jeg skal vokte meg vel for å "bestemme" hvorfor andre har valgt I.E, men jeg har valgt den fordi den er best til mitt bruk.

 

FF og Opera kommer hele tiden med "nye versjoner" istedenfor å kalle en spade for en spade.

De kommer også lenge etter at det er lagt ut sikkerhetsfix for I.E.

Jeg skulle til å si - bare vent å se - og så har de jo allerede kommet ! De var raske denne gangen - nesten like raske som M.S.

 

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mener.

 

Har Opera og Ff samme feil som IE?

 

Mener du at Opera 9.0 egentlig er det samme som Opera 9.63? Det er bare gjort noen feilfikser?

 

Forskjellen på IE og andre nettlesere er, såvidt jeg har forstått, at IE er en del av operativsystemet, mens FF og Opera kjører på "toppen" av operativsystemet. Som jeg forstår det, kan en feil i IE, gjøre det lettere å få kontroll over operativsystemet, en enn feil i andre nettlesere.

Lenke til kommentar

Er ikke helt riktig oppfattet Gaute55.

I.E. er en selvstendig programvare som M.S. har valgt å "integrere" i sine operativsystemer.

For å overvinne handelspolitiske restriksjoner kaller de det integrering, men den er ikke mer integrert enn annen programmvare som også følger med.

Og den kjører ikke anderledes enn andre nettlesere man velger å bruke.

 

FF har samme status i Ubuntu, og den er klart mye sikkrere her, enn når den brukes i windows.

Derfor er det slik at et hull i I.E. somregel også er et hull i andre nettlesere brukt på samme platform.

 

Velger man å bruke windows, må man vel anerkjenne at M.S. kjenner sitt eget system best og har heller ikke ansvar for at andre nettlesere opererer tilfredsstillende.

 

Det er noe patetisk å se ar så mange klager over sikkerheten i et system de selv har valgt den nest beste løsningen av.

Hvorfor velger ikke en som synes at FF er best å kløre denne i Ubuntu ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...