Gå til innhold

Her er Google-nyhetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe ... push mail

 

Det finnes en skare tech-freeks, og de liker ting som "push mail". Høres jo så fint ut. Mail på skravleboksen.

 

Faktum er at push mail er en tjeneste som de fleste går sinnsykt fort lei av. Antagelig fordi det å SVARE på en mail på mobil er et herk. En mail er mer formell enn en sms. Du kan ikke skrive "u2 ok snx". Du må tenke språk, tekst, utforming etc etc. Kanskje rote med vedlegg.

Lenke til kommentar
Faktum er at push mail er en tjeneste som de fleste går sinnsykt fort lei av. Antagelig fordi det å SVARE på en mail på mobil er et herk. En mail er mer formell enn en sms. Du kan ikke skrive "u2 ok snx". Du må tenke språk, tekst, utforming etc etc. Kanskje rote med vedlegg.

 

ingen som tvinger deg til og bruke mail på mobilen. Men selv om du synes det er teit så finnes det folk som bruker mail på mobilen og push mail er praktisk. Personlig så har jeg aldri brukt det såkallte "sms språket". Synes det egentlig er plagsom og lese (men nok om det).

 

Hvorfor er mail mer formelt? Om du elsker og bruke "sms språket" er det vel ingen som tvinger deg til og la vær. Heller ingen som tvinger deg til og bruke vedlegg. Skal du sende, feks, bilder så synes jeg ikke mail er mer knotete. Det er jo bare usakelige argumenter.

 

Men jeg er enig i at ikke alle mobiler er like godt tilrettelagt for mail. og på noen mobiler kan være knotete og bruke. men har du en mobil som er tilrettelagt for bruk av mail er det like enkelt og bruke som sms. selv elsker jeg min e71 :love:

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Idiotisk at iGoogle ikke har dette enda...

Ikke har hva?

 

Haha! Hvite sider... Høres ut som en billig kopi, spør du meg.

 

Minner skummelt mye om da moren min fikk et tilbud om å bli oppført i Røde Sider en gang; da lo jeg godt :D

White pages er hva man kaller den vanlige telefonkatalogen i USA.

Lenke til kommentar

Hahaha push mail en farse? Jøss... Har vel aldri vært flere som er avhengig av dette enn nå? og utviklingen går ganske raskt fremover der. Selv bruker jeg både pushmail og sosiale nettverk på mobilen. Gid jeg kunne gjort unna timeregistrering der også =)

 

ontopic: gode nyheter fra google. særlig white pages.

Lenke til kommentar
*gjesp*

Lenge siden søk var spennende. Ganske overtydelig at utviklerene har gått tom for idee'er - men de må jo komme opp med noe for å forsvare jobben sin.

 

Noen ganger må man bare stoppe og si: "Det er nok nå - akkuratt passe".

Uenig med deg der. Hvorfor stoppe? ...

Det finnes bøttevis av programmer og tjenester der utviklerene til stadigheter legger på dill og dall. Ofte så er ikke det positivt. GUI blir overfyllt av features, programmet blir mer komplekst, og man får flere uønskede elementer.

For mye er ikke altid bra.

 

Det er en naturlig ting med oss mennesker at vi ikke ønsker å stoppe. For utviklere kan det bety at man må finne seg ny jobb. Ingen liker å bli arbeidsledig. En kunde/eier av programmet kan bli for oppslukt og legge for mye følelser i et program, og derfor ikke har lyst til å stoppe opp, eller har andre interesser i å fortsette utvikling.

Dette fører til at alskens "lure" features blir laget, og at noen bruker mye tid og krefter på å selge dem inn som nyttige.

MS Office anyone? Nå er ikke det det værste jeg har sett, men likefullt et godt eksempel. I 95% av tilfellene så er word 6.0 godt nok.

 

Jeg sier ikke at man skal stoppe å forske på hvordan søk kan bli bedre - men det er noe helt annet enn kun å sitte og utvikle kun for utviklingen sin del, noe artikkelen gir inntrykk av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...