Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjenner jeg er litt lei av å høre at Nokia 5800 er så "rasende billig" og koster "halvparten av iPhone". Nokia 5800 vil koste ca 3000 kr uten abb. IPhone koster drøyt 4000 uten abb. Hvordan er multitouch funksjonen i 5800 forresten...? :whistle:

 

Kjenner jeg er litt lei av å høre at Iphone er så "utrolig" bra.

 

Hvordan er det med ekte multitasking på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med kameralys på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med mulighet til å bruke hvilket som helst 3,5mm headset på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med MMS "out of the box" med Iphone? :whistle:

Hvordan er det med video-opptak "out of the box" med Iphone? :whistle:

Hvordan er det med videresending av meldinger på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med landskapsmodus qwerty-tastatur ved sms skriving på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med utvidbart minne på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med å bytte ut batteriet på Iphone? :whistle:

Hvordan er det med å bruke Iphone som modem til pcen? :whistle:

Hvordan er det med A2DP på Iphone? :whistle:

 

Og listen er mye lenger, men tror jeg har bevist poenget mitt..

Iphone er stilig, har mye morsomt å bedrive tiden sin med, men den er ikke noe bra mobil, og har haugevis av vesentlige mangler. Og den er ikke noe ekte smartmobil.

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Greia med iphone er jo det at utviklerne virkelig står på for å løse de manglene telefonen har. Å bruke den som modem har vært mulig ganske lenge nå, btw.

 

Ja, jeg vet at mye av problemene kan bli løst med 3parts programmer, men mange av de gjør at mobilen må jailbreakes, og mange av de koster penger.

Skal man sammenligne mobiler, så må de sammenlignes "out of the box", og når det kommer til det, så er Iphone en dårlig mobil, som 5800 er overlegen på de fleste områder.

Eneste jeg liker bedre med Iphone er brukergrensesnittet. Fint å se på, og virker ganske greit å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i snart et døgn. Jeg er mer fornøyd med denne mobilen enn jeg har vært med noen annen telefon. Da kan jeg nevne KU990, N82, Iphone og SE C905. Alle telefoner har fordeler og svakheter. Men alt i alt er Nokia 5800 den mest komplette telefonen til mitt bruk. Eneste jeg kunne ønske meg var hakket bedre kamera. Feks det som sitter på N82.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg er litt lei av å høre at Nokia 5800 er så "rasende billig" og koster "halvparten av iPhone". Nokia 5800 vil koste ca 3000 kr uten abb. IPhone koster drøyt 4000 uten abb. Hvordan er multitouch funksjonen i 5800 forresten...? :whistle:

 

Kjenner jeg er litt lei av å høre at Iphone er så "utrolig" bra.

 

Hvordan er det med ekte multitasking på Iphone? :whistle:-Har aldri hatt bruk for dette.

Hvordan er det med kameralys på Iphone? :whistle:- Kameraet er ikke noe særlig å skryte av.

Hvordan er det med mulighet til å bruke hvilket som helst 3,5mm headset på Iphone? :whistle:- Ja det kan du. (på 3G versjonen)

Hvordan er det med MMS "out of the box" med Iphone? :whistle:- Nei, men det fungerer strålende om du installerer det.

Hvordan er det med video-opptak "out of the box" med Iphone? :whistle:- Går også an å installere, kvaliteten er relativt dårlig dog.

Hvordan er det med videresending av meldinger på Iphone? :whistle:-Finnes et utall sms programmer som gjør dette med mer.

Hvordan er det med landskapsmodus qwerty-tastatur ved sms skriving på Iphone? :whistle:-Dette går det også an å fikse, enten ved hack eller instalering av andre sms apps.

Hvordan er det med utvidbart minne på Iphone? :whistle:- Finnes ikke, klart minus der.

Hvordan er det med å bytte ut batteriet på Iphone? :whistle: - Kun på verksted, også en liten bakdel

Hvordan er det med å bruke Iphone som modem til pcen? :whistle:- Går helt fint, har dog aldri testet dette

Hvordan er det med A2DP på Iphone? :whistle:- Står dårlig til med det gitt!

 

Og listen er mye lenger, men tror jeg har bevist poenget mitt..

Iphone er stilig, har mye morsomt å bedrive tiden sin med, men den er ikke noe bra mobil, og har haugevis av vesentlige mangler. Og den er ikke noe ekte smartmobil.

 

Jeg tror du ikke har bevist poenget ditt i det hele tatt. Du blander brukervennlighet og speccs.

Dessuten er det rart at du har utelatt de mest negative av alt: itunes

 

Når det er sagt aner jeg at denne nokiaen er en potensiell vinner. Synd den ikke har utseende med seg.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg er litt lei av å høre at Nokia 5800 er så "rasende billig" og koster "halvparten av iPhone". Nokia 5800 vil koste ca 3000 kr uten abb. IPhone koster drøyt 4000 uten abb. Hvordan er multitouch funksjonen i 5800 forresten...? :whistle:

 

Kjenner jeg er litt lei av å høre at Iphone er så "utrolig" bra.

 

Hvordan er det med ekte multitasking på Iphone? :whistle:-Har aldri hatt bruk for dette.

Hvordan er det med kameralys på Iphone? :whistle:- Kameraet er ikke noe særlig å skryte av.

Hvordan er det med mulighet til å bruke hvilket som helst 3,5mm headset på Iphone? :whistle:- Ja det kan du. (på 3G versjonen)

Hvordan er det med MMS "out of the box" med Iphone? :whistle:- Nei, men det fungerer strålende om du installerer det.

Hvordan er det med video-opptak "out of the box" med Iphone? :whistle:- Går også an å installere, kvaliteten er relativt dårlig dog.

Hvordan er det med videresending av meldinger på Iphone? :whistle:-Finnes et utall sms programmer som gjør dette med mer.

Hvordan er det med landskapsmodus qwerty-tastatur ved sms skriving på Iphone? :whistle:-Dette går det også an å fikse, enten ved hack eller instalering av andre sms apps.

Hvordan er det med utvidbart minne på Iphone? :whistle:- Finnes ikke, klart minus der.

Hvordan er det med å bytte ut batteriet på Iphone? :whistle: - Kun på verksted, også en liten bakdel

Hvordan er det med å bruke Iphone som modem til pcen? :whistle:- Går helt fint, har dog aldri testet dette

Hvordan er det med A2DP på Iphone? :whistle:- Står dårlig til med det gitt!

 

Og listen er mye lenger, men tror jeg har bevist poenget mitt..

Iphone er stilig, har mye morsomt å bedrive tiden sin med, men den er ikke noe bra mobil, og har haugevis av vesentlige mangler. Og den er ikke noe ekte smartmobil.

 

Jeg tror du ikke har bevist poenget ditt i det hele tatt. Du blander brukervennlighet og speccs.

Dessuten er det rart at du har utelatt de mest negative av alt: itunes

 

Når det er sagt aner jeg at denne nokiaen er en potensiell vinner. Synd den ikke har utseende med seg.

 

Som skrevet i noen poster over, ja, jeg vet at mye kan fikses med programmer eller hacks, men å skulle måtte jailbreake mobilen, og også betale for å få fikset funksjoner som jeg mener bør være i en mobil rett ut av boksen, gjør Iphone til en dårlig mobil i mine øyne.

 

Dessuten, mye av disse programmene som fikser feilene er relativt nylig lansert. Dette vil si at Iphone har manglet dette siden den første Iphonen kom på markedet. Dette er også ofte programmer som ikke er støttet av Apple.

Lenke til kommentar

Amobils første test av et nytt grensesnitt, dette kan bli spennende..! :)

 

Husk å nevne at versjonen i norske butikker etter all sannsynlighet vil ha annen firmware enn test-enheten.

 

Edit: Denne modellen er jo helt OK spennende, men vi ser allerede en bit av fremtiden med N97. Venter vi til jul 09, og kanskje enda litt lenger, vil vi ha en drøss tapå-telefoner fra Nokia i flere prisklasser.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...