Gå til innhold

Windows 7 foreløpig raskere enn Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Good news everyone!" (Proffessor Hubert J. Farnsworth)

Håper de går for både optimalisering og minimalisering. De har godt av begge deler.

Du slo meg med et par sekunder på posten der ATW :p

 

EDIT: Og ikke minst et renere og mer oversiklig grensesnitt for å stille avanserte instillinger. Er så møkklei av å måtte gå 5-6-7 nivåer dypt, bla igjennom diverse faner, og trykke fortsett 3-4 ganger for å kunne stille på diverse ting i Vista.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det kommer ikke som en overraskelse at W7 yter bedre, de har jo tross alt :

 

*Optimalisert kjernekoden.

*Redusert mengden med tjenester som kjører som services ved oppstart.

*Fjernet redundant dildall.

 

I alle fall i følge rykter. Blir uansett spennende å se hva som virkelig er gjort når W7 kommer, men hvis man har fulgt med på oppdateringene i kjernen på vista så ser det nok ut som det blir en smal / middels ytelseøkning kontra vista.

 

Forhåpentligvis så kommer w7 med langt bedre nettverksytelse enn vista, noe som er et stort ankepunkt når man får kraftig redusert hastighet på minnebrikker som før greide 5-10Mb/s mot vista sin 1.5 til 3.5Mb/s

Lenke til kommentar

Tja, er også en god del andre ting som Vista må fikse på for å slå XP...

Først og fremst minneforbruk, over 1Gb forbruk på ett OS er litt for mye etter min smak, det burde være en lettvekter og istedet gi minnet til mer "Nyttige" ting enn pene farger og fancy animasjoner her og der.

 

 

Dette er dog bare bunnen av kaka, jeg har en sak som Vista irriterer meg GRENSELØST over.

Og det er nettverksdelen, den er KLIN umulig å få til å spille på nettverk med andre maskiner, det er så mye styr og krangel for å få til en Vista maskin som skal på nettverket med andre maskiner at det oftest er enklere å bare legge inn XP og kaste Vista platen i veggen.

 

Så har du Linux inspirerte UAC saken, her har MS gjort visse forbedringer ved å hviteliste noen av sine egne komponenter som gjorde det meste utslaget, bra er det men forhåpentligvis blir det enda enklere å stenge av skrotet uten å måtte ty til register hacks osv.

Det er greit å knekke hele greia i registret for meg, men mindre avhengig jeg er av registry editoren jo bedre føler jeg meg.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Tja, er også en god del andre ting som Vista må fikse på for å slå XP...

Først og fremst minneforbruk, over 1Gb forbruk på ett OS er litt for mye etter min smak, det burde være en lettvekter og istedet gi minnet til mer "Nyttige" ting enn pene farger og fancy animasjoner her og der.

 

 

Dette er dog bare bunnen av kaka, jeg har en sak som Vista irriterer meg GRENSELØST over.

Og det er nettverksdelen, den er KLIN umulig å få til å spille på nettverk med andre maskiner, det er så mye styr og krangel for å få til en Vista maskin som skal på nettverket med andre maskiner at det oftest er enklere å bare legge inn XP og kaste Vista platen i veggen.

 

Så har du Linux inspirerte UAC saken, her har MS gjort visse forbedringer ved å hviteliste noen av sine egne komponenter som gjorde det meste utslaget, bra er det men forhåpentligvis blir det enda enklere å stenge av skrotet uten å måtte ty til register hacks osv.

Det er greit å knekke hele greia i registret for meg, men mindre avhengig jeg er av registry editoren jo bedre føler jeg meg.

 

Det som desverre er så utrolig sørgelig med Vista er at den greier ikke å levere den samme brukerfølelsen til alle sammen. Utrolig mange som sliter inn i granskauen med nettverksdelen mens andre får den til å fungere helt optimalt og er ikke i nærheten av å komme bort i slike problemer som du har for eksempel.

 

Spillmessig så har jeg vært skånet for nettverksproblemer, men så spiller jeg relativt lite over nett også. Men Ut3 og et par andre fps titler fungerer helt ok.

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med å få til LAN med maskiner med Vista og noen uten så bare last ned Hamachi. Det er et virituelt nettverksprogram som lager et eget subnet. Maskinene på dette subnettet oppfører seg som om de var på samme nettverk, selv om de i virkeligheten sitter på forskjellige subnet. Det hjelper også for å få maskiner til å finne hverandre.

Vi måtte gjøre det her i leiligheten, fordi vi har 4 forskjellige subnet (trådløst, router, og 2 switcher). Alt fungerte helt fint etterpå. Hvis du skal spille FPS spill så kan det gi en smule høyere ping, men for strategispill er det helt greit.

Lenke til kommentar

Jeg har sansen for ordet "foreløpig" i overskriften, både fordi det er mye bedre å bruke norske ord i stedet for svenskenes "än så länge", men også fordi "foreløpig" åpner for muligheten for at MS roter det til igjen fra denne tidlige prototypen til ferdig produkt. Det skal ikke forundre meg om at når all grafikken og alle funksjonene er lagt inn så blir 7-eren like tung som Vista.

Lenke til kommentar

Har Windows 7 Build 6956 nå. bruker det daglig. ingen konflikter med programmer lengre slik det var i Build 68xx.

Alle vista programmer kjører uten problemer.

 

Overføringer via usb går raskere.

Mindre minnebruk ved oppstart.

IE8 Beta. fungerer ok. Mye raskere enn IE7. FX fungere utmerket.

 

Sålangt ikke oppdaget driver problemer.

 

I build 68xx var det referet til Vista Ultimate i en av kernel filene. Dette er nå endret og viser nå Windows 7 Ultimate B

 

oppstart er 5-6 sekunder raskere sammenlignet med Vista.

 

UAC kan deaktiveres enkelt slik som på Vista.

Nettverk fungerer mye bedre. nye funksjoner for nettverk.

 

utsened messig er dette mye mere likt Vista SP2.

Aero er fortsatt gjeldene. Silverlight 2, Grafisk er Windows 7 en fryd.

 

Enkel instalasjon, støtter dual opperation systems. har XP, Vista og Windows 7 på samme maskin. 1 hdd. har også benyttet denne på samme maskin som Vista da med 2 hdd. fungerer utmerket.

 

(Hele operativsystemet er optimert for å virke... no som ikke er så vanlig fra Microsoft sin side. (Personlige erfaringer) )

 

instillingene er mange og nyttige. mye fra server systemene er tatt med denne når det gjelder sikkerhet og instillings muligheter for nettverk, brukere og sikkerhet.

 

 

Kan se dette som neste skritt for bedrifter. da mange fortsatt benytter XP vil dette være den ultimate erstatter.

 

Vista kan sammenlignes med overgangs systemet Windows Milennium..

 

 

Bare å glede seg til denne kommer ut i 2009

 

post-107240-1229112524_thumb.jpg

 

post-107240-1229112568_thumb.jpg

Endret av brekke00
Lenke til kommentar

Windows 7 skal ikke lanseres før en gang i 2. halvår 2009. Det er alt for tidlig å teste et utviklingstrinn som er bortimot et år før lansering. Mye kommer til å endre seg det neste året og folk flest har uansett ikke noe nytte av resultatet før det er mulig å kjøpe det.

 

Men vi får håpe MS klarer å lage en verdig oppfølger til Windows XP snart, til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
I build 68xx var det referet til Vista Ultimate i en av kernel filene.
Hehe dette bekrefter jo hvor mye W7 er Vista R2. Men det har jo vært opplagt lenge og slik sett ikke negativt.

 

Slik sett blir "Vista R2" det jeg kommer til å kjøpe for å erstatte XP. Jeg koser meg fortsatt med spill i ny og ne og derfor blir Linux for dårlig. Selv i jobb og kontorøyemed blir man fort bundet til MS OS.

 

Linux blir vel først og fremst implementert på latop'er for min del, men da på maskiner hvor all hardware støttes og det er ikke like enkelt alltid. Samt servere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...