Gå til innhold

Sniktitt: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eit spel eg misunner PS3-gjengen litt, om det leverer som lovet sjølvsagt. Eg har lese mange intervju der utviklaren lover gull og grønne skogar, men ikkje klarer å levere. Visuelt sett er det praktfult, men om historien og gameplayet held mål vil vise seg.

 

Edit: Eg måtte kommentere den der. GTA-preg? Korleis i alle dagar kom du fram til den konklusjonen?

 

Eg er ein av dei som meiner historien er det viktigaste i spel, kombinert med den grafikken så kan det bli veldig bra. Den vil nok bli linært, men at du får enkelte valg som har betydning for vidare utvikling.

 

Eit slags RPG der du har ein dialog og kan velge å svare det eine eller det andre og kjem opp i situasjonar der du kan velge sjebnen til ein person f.eks. Har høyrt den tankegangen før, men ikkje blitt heilt overbevist tidlegare.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Lurer også litt på hvordan dette kan assosieres med GTA.

 

Angående de "små" spillområdene tror jeg David Cage mente at de forskjellige scenene hver for seg ikke blir så store, men alt i sin helhet føles ganske så stort og mektig. Det er ihvertfall det jeg håper. :)

 

I og med at Fahrenheit var en sjeldent god spillopplevelse kan jeg ikke annet enn å se veldig frem til Heavy Rain!

Lenke til kommentar
Det så jo veldig lovende ut. Litt GTA-preg over det, det liker jeg!
Og likheten er at begge to foregår i en by? Hvis man går utifra at de holder seg sånn noenlunde til det samme gameplayet som i Fahrenheit, noe trailere og intervjuer tyder på, så ender ihvertfall likhetene med GTA der...
Lenke til kommentar
Kommer den bare til PS3?

 

Beklager dette er for tiden en eksklusiv tittel til PS3. Takk og lov, eksklusivitet gir ofte bedre spill i mine øyne.

 

Og til PC? Nei... PC er en døende art. DMR og Piratkopiering har skylden. Vil du spille spill av denne typen må du nok over på konsoll gitt.

Lenke til kommentar

"For å få driv i historien har Quantic Dreams satt et tak på 20 minutter for hver scene."

Hva mener journalisten her? Min tolkning er at hver scene maks varer i 20 minutter, men det må jo være feil. Det er jo ett spill man skal spille, ikke en film man skal se etter det jeg har forstått...

 

"Vi har valgt å gå motsatt vei. Ved å gjøre scenene små kan vi fokusere på detaljer og større interaktivitet."

Håper virkelig at de ikke driter seg ut på dette her!

 

Edit: Bare for PS3 /facepalm

Vel, vel, håper det blir bra for dere playstation eiere der ute..

Endret av BloodOfCrom
Lenke til kommentar
"For å få driv i historien har Quantic Dreams satt et tak på 20 minutter for hver scene."

Hva mener journalisten her? Min tolkning er at hver scene maks varer i 20 minutter, men det må jo være feil. Det er jo ett spill man skal spille, ikke en film man skal se etter det jeg har forstått...

 

En scene er et område i spillet, ikke en mellomsekvens slik du har tolket det. Under presentasjonen fikk vi blant annet se en togstasjon, en leilighet eid av en prostituert og et åsted. Vi ble lovet rundt 60-70 slike scener, og målet er at du ikke skal være lenger enn 20 minutter på hvert sted i gangen for å unngå kjedsomhet :)

Endret av Agres
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...