Gå til innhold

Falske antivirusreklamer stoppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike reklamer har jeg ikke sett på år og dager nå i det siste.

Flash er blokkert av Adobe siden de ikke har en 64 bits Flash tilgjengelig for min "Minefield" nettleser.

 

Videre ser jeg bare [Ad] hvor reklamene skal være, skjønt å sitte med adblocker.

Men uansett, disse anti virus sakene tar ofte uerfarne brukere og det er jo de som er målgruppen.

Sitter selv på Nod32 og er det noe så fjernes det ganske raskt.

Lenke til kommentar

Var nettopp borti en kunde selv med ett slikt program installert, og det lignet så sykt mye på ett produkt ifra Microsoft og til og med jeg lurte på om Microsoft hadde klart å lansere ett antivirus program i det skjulte uten min viten.

 

Jeg forstår ihvertfall godt at over en million brukere gikk på denne scammen, for den var bættre godt gjennomført!

 

Det sier seg selv at disse som ble lurt ikke er personer med god datakunnskap som har installert både Nod32, adaware og annet snack. Men godt å vite her at noen ikke har flash installert, så dem tror at de har en bedre sikkerhet enn gjennomsnittet, GRATULERER!! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Var nettopp borti en kunde selv med ett slikt program installert, og det lignet så sykt mye på ett produkt ifra Microsoft og til og med jeg lurte på om Microsoft hadde klart å lansere ett antivirus program i det skjulte uten min viten.

 

Jeg forstår ihvertfall godt at over en million brukere gikk på denne scammen, for den var bættre godt gjennomført!

 

Det sier seg selv at disse som ble lurt ikke er personer med god datakunnskap som har installert både Nod32, adaware og annet snack. Men godt å vite her at noen ikke har flash installert, så dem tror at de har en bedre sikkerhet enn gjennomsnittet, GRATULERER!! :thumbsup:

 

Tja, Flash har jo vært kjent for sine irritasjonsmomenter og en god del av disse scam reklamene kommer i flash format.

Hos meg funker verken klikkbare linker eller noe annet, i tillegg til sikkerhetsprogrammer som egentlig er unødvendig så er jeg væpnet med det råeste sikkerhetsvåpenet som mange mangler... Ren skepsis og forsiktighet.

 

Jeg klikker ikke på saker som ser skeptisk ut, jeg ser som oftest på måten det er skrevet om det er en melding fra en kompis eller om det er ett virus som leker seg.

For en stund tilbake har jeg kjørt uten sikkerhetsprogrammer i det hele tatt for over 2 år og det gikk helt smertefritt.

Lenke til kommentar

jeg har heldigvis aldri gått på sånne feller, og fikk etter en del arbeid lært foreldre til ikke å åpne all epost de får og klikke på alle vinduer som kanskje kan se viktig ut.

 

har hatt slike programmer installert, dessverre, og har blitt mer forsiktig. Surfing på ukjente sider skjer i sandbox (foreldre og andre får bare bruke nett i sandbox), og forøvrig lar jeg ruteren (linksys wrt54gs :love:) filtrere bort reklamer og utøy fra kjente adresser.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...