Gå til innhold

HP tar i bruk neste generasjons batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meget bra HP. Endelig noen som slår et slag for batterilevetid. Så dårlig batteriene er nå så står som regel den bærbare konstant plugget i veggen. Bærbar burde vært som mobil, flere dagers bruk på en lading. Dette er fullt mulig om man fokuserte litt på det i stedet for all rammen, cpu og gpu kraften.

 

nå klarer mobilen det ved at den omtrent skrur seg av når den ikke er i bruk.

 

lar du mobilen ligge der så er det kun radioen som står på, og da bruker den mesteparten av tiden bare på å lytte etter innkommende signaler fra sentralen.

 

om du bruker mobilen aktivt så får du kanskje noen timers bruk ut av den.

 

synd å lese at HP ikke har forkastet li-ion enda, for det finnes bedre løsninger på vei nå. ett "norsk" (startet av nordmenn, har vel for tiden hovedkontoret i sveits?) selskap har li-ion alternativ klart, om jeg husker rett...

Lenke til kommentar
...nå har det seg slik at vi egnetlig trenger denne rammen, cpuen og gpuen for å holde trutt med software utviklingen

Les: Windows utviklinga. Spesielt etter at det er bloata ned fra produsent eller etter kort tids bruk. :p

Men skjønner jo hva du mener.

 

Enig at batteri er noe som krever mer fokus. Jeg vil ha en pc som varer over 12 timer. (kan jo lade om natta)

 

Problemet ligger vel egentlig ikke hos PC produsentene.. Men hos fysikerne ol. Batteriteknologi er et generelt problem. Du blir rik over natta hvis du revolusjonerer den! Så sett igang!

Lenke til kommentar

Syns vi leser om nye batteri teknologier både titt og ofte. Enten varer de 10-20 ganger lengre enn dagens, eller så lades de opp på en brøkdel av tiden det tar i dag, og nå skal de tåle å lades mye fler ganger uten å ta skade av det...

 

Problemet er at vi aldri ser noen ferdige produkter, denne gangen har vi iallefall fått en dato da, det er jo positivt, men gleder meg mer til det faktisk kommer batterier med større kapasitet.

Lenke til kommentar

er vel høna og egget som alltid.

 

med andre ord, mens en prøver å finne ut hvordan en kan produsere disse nye batteriene kjapt og billig så blir det funnet ut måter å produsere eksisterende batteri-varianter kjappere og billigere...

 

er derfor det kan virke som teknologi-utvikling i dag har mer med raffinering av eksisterende teknologi heller den innføring av nyere, det er rett og slett billigere i masseproduksjonsammenheng...

Lenke til kommentar
Men batteriet er også vennlig mot miljøet, og inneholder ingen tungstoffer eller farlige kjemikalier.

 

Jeg synes det er feil måte skrive det på.

Altså, hvordan kan en plastikkbit(f.eks. et batteri av denne typen) i plenen min være bra for det som vokser der?

Uttrykket er galt i seg selv, men det er det vel bare å godta. Det er mindre skadelig for miljøet da du slipper å kjøpe tre batterier, eller det hjelper for å beholde en PC lengre. I tilleg er den jo svanemerket, som er bra.

Lenke til kommentar
Syns vi leser om nye batteri teknologier både titt og ofte. Enten varer de 10-20 ganger lengre enn dagens, eller så lades de opp på en brøkdel av tiden det tar i dag, og nå skal de tåle å lades mye fler ganger uten å ta skade av det...

 

Problemet er at vi aldri ser noen ferdige produkter, denne gangen har vi iallefall fått en dato da, det er jo positivt, men gleder meg mer til det faktisk kommer batterier med større kapasitet.

 

Men dette er vel et reelt produkt, ikke noe på forskningsstadiet.

 

Ellers betaler jeg gladelig 200 kr ekstra for raskere ladning, og slippe dårlig kapasitet på batteriet etter relativt kort tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
...

 

Men dette er vel et reelt produkt, ikke noe på forskningsstadiet.

 

Ellers betaler jeg gladelig 200 kr ekstra for raskere ladning, og slippe dårlig kapasitet på batteriet etter relativt kort tid.

 

AtW

Enig! Problemet er vel at du må kjøpe en ny maskin også da. Og det må være en HP :(

Håper flere kommer med dette etterhvert. Jeg hadde vel kjøpt et til laptopen jeg allerede har også, men det er vel bare å drømme om!

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...