Gå til innhold

Glemte to kritiske feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette hullet er ifølge Microsoft ikke allment kjent, så selskapet venter nok med å fikse det frem til neste oppdateringssyklus.

 

Er det noen andre som ikke får dette til å stemme? Det står jo her mener jeg.

Vel det var ikke allment kjent.... :hmm:

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket når jeg leser dette?

Lenke til kommentar
Dette hullet er ifølge Microsoft ikke allment kjent, så selskapet venter nok med å fikse det frem til neste oppdateringssyklus.

 

Er det noen andre som ikke får dette til å stemme? Det står jo her mener jeg.

Du må åpne en 'special crafted' .wri fil for å bli angrepet. Kanskje det betyr at det ikke er særlig mange som vet hva som ligger i 'special crafted' i dette tilfellet?

 

Uansett så høres den andre sårbarheten værre ut siden den tillter drive-by-installs på fullt patchede systemer (skulle hold meg til IE6 :p )

Lenke til kommentar

Seriøst. Nå er jeg skuffet over Linuxmiljøet her. Nå har Microsoft tatt et orntli skippertak og ordna opp i mange av problemene i Windows. Hører aldri sånt om Linux.

Ikke engang '5 kritiske feil rettet i Linux'. Nå må dere skjerpe dere.

Og nå er det bare to feil igjenå rette, så er Windows perfekt. :woot:

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Seriøst. Nå er jeg skuffet over Linuxmiljøet her. Nå har Microsoft tatt et orntli skippertak og ordna opp i mange av problemene i Windows. Hører aldri sånt om Linux.

 

Kanskje fordi de oppdages så fort og kernel opdateres å gjevnt, og at vis det er en feil kan du enten gidde å fjerne den selv og at den er garantert fikset til neste patch eller vis ikke på den så blir det den etter der igjen.

Grunnen til at vi hører om dette er fordi det er feil om har vært ute lenge, ikke noe de opdaget i uke 1 og fikset da.

Imo, når opdaterer vi kernelen til Windows igjen?

Lenke til kommentar

Nå er det ganske lite hull i Linux (som i kernelen) da. De fleste hull i en GNU/Linux innstalasjon/distro (forøvrig det samme i alle OS, inkludert Windows) ligger i userspace programvare. Den store forskjellen er at et Linux-systemer er mye mindre homogent, det er mye større variasjon av programmer innstalert (også på systemnivå).

Distroer bruker forskjellige programmer og programvarekombinasjoner, eller forskjellige versjoner av samme program og i tillegg patches ofte identiske versjoner av samme program med ulike patcher. Det gjør at det er veldig lav sannsynlighet for at en enkelt feil finnes i flesteparten av eksisterende Linux innstalasjoner, slik som lett kan være tilfelle på en mer homogen platform som Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...