Gå til innhold

Catalyst 8.12 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se link for mer information om dette:

 

http://www.hardware.no/artikler/amd_oppdat...iverpakke/66246

 

Ytelses-forbedringer

 

Flere spill viser også gode forbedringer i ytelse:

Crysis: 2-7 prosent

Crysis Warhead: 2-3 prosent

Devil May Cry 4: 1-6 prosent

Far Cry 2: 20-70 prosent med AA (avhengig om du har et low- eller high-end skjermkort), 5-10 prosent uten AA.

FEAR: 2-6 prosent

Left 4 Dead: 2-4 prosent

Lost Planet Colonies: 3-10 prosent, mest i "Area 2"

Prey: 2-5 prosent

Stalker Clear Sky. 5-10 prosent, primært på Crossfire-konfigurasjoner.

 

Første inntrykk og helheten slik jeg ser det er det; virker dette som en kanon oppgradering altså kommer bedre sent enn aldri hehe :)

Heftig annbefaler og lese alt på siden :)

Endret av Carloz89
Lenke til kommentar

Wee!

Hadde jeg ikke vært så opptatt av å lese de gjenværende 200 sidene til ex-phil eksamen om 50 timer så hadde jeg lastet ned og testet dette.

Desverre må det nokk vente til ettermiddagen 16. når jeg kommer hjem fra calculus eksamen :(

 

Noen info om dette hjelper for F@H? Og i såfall hvor mye for 4870x2? (PPD!)

Lenke til kommentar
Q5: In which formats is the ATI Proprietary Linux driver available?

A5: The Linux drivers available from our website are available in RPM format as well as a Graphical User Interface installer (operates in both text and X-windows modes). We are also in discussions with various distribution maintainers to provide our drivers in their formats using their repositories and delivery systems in the future.

 

Det må jeg si, positivt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 640x480 m/ 4-bits diplay etter oppgraderingen og måtte rulle tilbake. Ingen andre settings som fungerte, selv om de var mulige å velge i display properties.

 

Dette skjedde med forrige Catalyst-driver også.

 

Noen andre som har hatt likenende problemer eller tips på hva dette kan komme av?

Ser ved søk på nettet at andre har opplevd dette med tidligere Catalyst-drivere også, men finner ingen løsning.

 

Jeg har en Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI/HDMI/HDCP, 256bit.

 

Kjipt å ha et skjermkort som ikke takler driveroppdateringer, så alle tips tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Kanskje dette kan hjelpe på foldingen i stedet.

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/9...pport-of-opencl

Nei.

Folding bruker allerede CUDA for nV, og CAL for AMD sin del. OpenCL kommer til å ligge et abstraksjonslag over dette.

Isåfall må også hele Folding @ Home sin GPU kjerne skrives om, noe som ikke kommer til å skje det neste årene...

Hvis OpenCL vil gi tilsvarende CUDA-ytelse vil vi kunne utnytte ATI-GPU-er MYE mer. Da er det virkelig verd å skrive den om. CAL klarer ikke å utnytte ATI-GPU-er i like stor grad som CUDA kan utnytte Nvidia, det er derfor Nvidia-kort kjører bedre på dårligere maskinvare til Folding@Home.

Lenke til kommentar
Hvis OpenCL vil gi tilsvarende CUDA-ytelse vil vi kunne utnytte ATI-GPU-er MYE mer. Da er det virkelig verd å skrive den om. CAL klarer ikke å utnytte ATI-GPU-er i like stor grad som CUDA kan utnytte Nvidia, det er derfor Nvidia-kort kjører bedre på dårligere maskinvare til Folding@Home.

Huh??

Det har ikke noe med saken å gjøre.

OpenCL kommer til å bruke funksjoner i CAL for å aksessere AMD kortene. CAL utnytter AMD GPUene godt, det er ikke der problemet er.

Grunnen til at NV er mye bedre i folding enn AMD ligger i selve GPU-arkitekturen, og hvordan Folding @ Home sin GPU-kjerne er skrevet.

Lenke til kommentar
Greit. :) Men hvorfor krever ATI så mye CPU-kraft?

Dårlig optimaliserin av lese og skrive operasjoner mellom host (CPU) og device (GPU) minne tenker jeg. Dette vil nok kunne forbedre seg i nye versjoner av CAL (versjon 1.3 er i Cat 8.12) I siste release av folding for GPU bruker de CAL 1.2.1.

 

Dette vil dog ha lite å si for PPD.

Lenke til kommentar

Hm. Andre sider har listet andre forbedringstall:

 

3DMark Vantage DX10 – Performance gains of up to 5% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on HD46xx, HD4550 and HD4350.

Call of Duty: World at War DX9 – Performance gains of up to 21% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD48xx.

Crysis DX10 – Performance gains of up to 25% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx.

Crysis Warhead DX10 – Performance gains of up to 13% for Single card mode and up to 16% for Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx.

Devil May Cry 4 DX10 – Performance gains of up to 6% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx and HD38xx.

Fallout 3 – Performance gains of up to 15% for Single card mode.

Far Cry 2 DX10 – Performance gains of up to 10% for Single card mode and up to 57% in Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx and HD38xx.

F.E.A.R. DX9 – Performance gains of up to 6% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on Radeon HD4870X2 and HD4870.

Hellgate: London DX10 – Performance gains of up to 6% for Single card mode and up to 10% for Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx.

Left 4 Dead DX9 – Performance gains of up to 10% for Single card mode and up to 5% for Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4870 series.

Lost Planet Colonies DX10 – Performance gains of up to 10% for Single and Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx and HD38xx.

Prey OGL – Performance gains of up to 15% for Crossfire mode. Performance gains were noticed on Radeon HD4870 1GB products, HD46xx, HD45xx.

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky – Performance gains of up to 10% for Crossfire mode. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx and HD38xx.

Unreal Tournament 3 DX9 – Performance gains of up to 18% for Single card mode and up to 15% in Crossfire mode, especially in cases where AA is enabled. Performance gains were noticed on all Radeon HD4xxx and HD38xx.

 

Jeg har jævlig lyst til at noen med to eller flere 4870 i CF tester Crysis i DX10 i alle fall. Evt. med ett eller flere 4870X2.

 

MOAR TEST!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...