Gå til innhold

Gi VHS-samlingen nytt liv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Du får " EasyCap USB Video Capture Adapter " for den nette sum av kr 115 på DealExtreme. Har kjøpt den selv og såvidt testet den (kun for å se om den fungerte). For meg fungerer den ypperlig, men ikke testet den over lengre perioder.

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5707

 

Gratis frakt forresten fra DealExtreme

 

 

EDIT: Så ikke før nå at det var software-omtale. Trodde det var selve USB enheten det var snakk om.

 

Legger på produktnavnet også slik at dette blir søkbart : -)

Endret av nicop
Lenke til kommentar

Oi, en sånn som du linka til fra deal extreme skal faen meg jeg kjøpe også. Genialt. Kan jeg legge inn de gamle barnefilmene jeg har på vhs (altså de som er filma med kamera).

 

Selve filmene jeg har på vhs driter jeg en lang mars i, kan jeg heller kjøpe nye på dvd.

 

Hvilke programmer bruker du?

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke akkurat hva som fulgte med, men tror det var et program fra Ulead.

 

Det følger også med drivere, blandt annet DirectShow drivere som gjør at du kan bruke den i et hvilke som helst videoredigeringsprogram for Windows. Jeg klarte fint å bruke den mot Adobe Flash Media Encoder som benytter seg av DirectShow drivere blandt annet.

 

Har ikke testa programmet fra Ulead.

 

Jeg har hørt såvidt at en eller annen klaga på at den ikke klart kontinuerlig bruk i mange timer pga varmegang. Har dessverre ikke fått testet ut dette.

Lenke til kommentar

Jeg investerte i Ulead MovieFactory 3 Disc Creator for noen år siden og ble skuffet. De vanlige funksjonene fungerte forsåvidt greit, men da jeg ba om automatisk kapittelgenerering hang det seg opp da det (feilaktig) prøvde å lage hundrevis av kapitler. Dessuten tar det tid å lage menyer og slikt. Når man har mange VHS-kassetter å overføre blir det en del jobb. Slike programmer er mest nyttig når man bare overfører innholdet, uten å redigere eller legge til noe som helst. Allikevel må man jo vente den tiden det tar for kassetten å spille seg ferdig.

 

Ellers synes jeg artikkelen godt kunne ha nevnt at det var med maskinvare og programvare, og at sistnevnte kun finnes for Windows. Det eneste som antyder programvaren i artikkelen er at det er et "innovativt grafisk grensesnitt".

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Affi75_*

Ikke glem at mange allerede har en harddiskopptaker stående (som strengt tatt begynner å bli noe utgått da det ikke lengre er analoge sendinger å ta opp fra) men bruk den til noe lurt da vel! Veldig enkelt å starte et opptak fra scart/video-inngang istedenfor fra en kanal. Rett på harddisk og så til DVD eller rett på DVD. Ikke vits å kjøpe noe pingle usb-dilldall og styre med alskens simple programmer og farge/gammaproblemer for å få konvertert og brent ut en disk, når du kan gjøre alt med enkle klikk på fjernkontrollen fra sofaen. Og har du tenkt å ha den stående i stua ei stund til, bruk den til mediesenter. Legg inn VHS-filmene inn på harddisken så har du de tilgjengelig på null komma niks ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en veldig lik dings på jobb (fra plextor, men regner med det er en oem dings de setter navnet sitt på).

 

Problemet med den var at den gikk varm og klikka ved lengre bruk.

Man kunne bruke den hvis man ofret en boks kjølespray på den i løpet av overføring av et 1.5timers opptak, men det er jo ganske ubrukelig.

 

Digget forøvrig de gamle plextor convertx boksene. De hadde hardware komprimering til mpeg4 (divx/xvid) også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...