Gå til innhold

Harde tider i spillbransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Siden vi har økt kvaliteten på våre viktigste produktet i år må vi si oss skuffet over at høytidssalget ikke lever opp til våre forventninger. Gitt dette og de usikre økonomiske tidene tar vi nå grep for å få ned kostnadene og øke inntjeningen, forteller EA-sjef John Riccitiello.

 

:lol:

Økt kvaliteten :!:

Den var god :p

Det sister året har de faktisk gitt ut en god del kvalitets spill :) .

Lenke til kommentar
– Siden vi har økt kvaliteten på våre viktigste produktet i år må vi si oss skuffet over at høytidssalget ikke lever opp til våre forventninger. Gitt dette og de usikre økonomiske tidene tar vi nå grep for å få ned kostnadene og øke inntjeningen, forteller EA-sjef John Riccitiello.

 

Problemet ligger ikke i kvalitetsøkningen, men i balletaket EA har tatt hos kundene sine. Med stadig mer krenkende DRM systemer og nettsensur av spillet Spore har brukerene nå fått øynene åpne for hvor farlig kopi-beskyttelse egentlig er for systemene deres, det florerer nå med rapporter ute på nettet hvor SecuROm har både tatt knekken på dvd drev og eneste løsningen har vært å formatere eller å legge inn ny firmware.

 

Jeg kjenner til stadig flere brukere på pc som går heller over til å boikotte EA og andre produsenter som kun gjør livet vanskeligere for de lovlige kjøperne, spill som Dead Space og Spore var jo som kjent "cracket" nesten ved utgivelsedato så den eventuelle fortjensten EA kunnet hatt ved å forsinke piratkopieringen uteble.

 

Nei, restriktive piratkopieringsmetoder må man bli kvitt, fremtiden blir nok mer i form av achievements og online poengsum der man blir rangert for de spillene man eier og fullfører.

Flere .net tjenester vil nok øke andelen folk som ønsker å eie fordi det er både kult og gir goder.

Lenke til kommentar
– Siden vi har økt kvaliteten på våre viktigste produktet i år må vi si oss skuffet over at høytidssalget ikke lever opp til våre forventninger. Gitt dette og de usikre økonomiske tidene tar vi nå grep for å få ned kostnadene og øke inntjeningen, forteller EA-sjef John Riccitiello.

 

Problemet ligger ikke i kvalitetsøkningen, men i balletaket EA har tatt hos kundene sine. Med stadig mer krenkende DRM systemer og nettsensur av spillet Spore har brukerene nå fått øynene åpne for hvor farlig kopi-beskyttelse egentlig er for systemene deres, det florerer nå med rapporter ute på nettet hvor SecuROm har både tatt knekken på dvd drev og eneste løsningen har vært å formatere eller å legge inn ny firmware.

 

Jeg kjenner til stadig flere brukere på pc som går heller over til å boikotte EA og andre produsenter som kun gjør livet vanskeligere for de lovlige kjøperne, spill som Dead Space og Spore var jo som kjent "cracket" nesten ved utgivelsedato så den eventuelle fortjensten EA kunnet hatt ved å forsinke piratkopieringen uteble.

 

Nei, restriktive piratkopieringsmetoder må man bli kvitt, fremtiden blir nok mer i form av achievements og online poengsum der man blir rangert for de spillene man eier og fullfører.

Flere .net tjenester vil nok øke andelen folk som ønsker å eie fordi det er både kult og gir goder.

 

Kunne ikke ha vært mer enig! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...