Gå til innhold

VIA lanserer miniserver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, denne vekket min interesse! Hadde vært genialt å klaske inn en liten linuxdistro som serverer alt medieinnhold ut på hjemmets nettverk. Ser ikke noe problem i å bruke CF for OSet, da et CF-kort på et par giga er mer enn nok til denne oppgaven. Denne kommer til å stå høyt på ønskelista i tida som kommer :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan ytelsen er på denne C7-D CPUen? Spørsmålet er om denne er vassere enn min P3 866Mhz baserte server.

 

Dersom en synes boksen er stygg/for liten kan en jo bare kjøpe innmaten som et itx kort.

 

Har ingen direkte erfaringer, nei, men ser for meg at en god del år med utvikling gir gi deg en god del mer ytelse per watt med VIA-cpuen kontra din ganske P3.. Og en klokkefrekvens på nesten det dobbelte av det du kjører i dag må da også gi utslag i ytelsen? Google is your friend :)

Lenke til kommentar

Digg å se at bransjen endelig begynner å levere løsninger for dette segmentet. :)

 

Min selvbygde mini-filserver "FileMantiX" basert på et VIA Mini-ITX hovedkort med 1GHZ C3 og med 5 stk 250GB HD'er tok kvelden nettopp, og jeg vurderer om jeg skal bygge helt ny eller bare kjøpe nytt hovedkort. (mere plass trenger man alltid)

Workloggen ligger her for de som er intressert.

 

Men å kjøpe et sånt ferdig produkt kan jo også være aktuelt dersom prisen blir respektabel, og man får stappa inn litt flere disker :)

Lenke til kommentar

Lian-Li sitt barebone med en ekstra 3-in-2 sak. Det var på tilbud til nesten halv pris hos Netshop forrige helg.

 

Neida, jeg selger brukt hardware over en lav sko nå for å finansiere, og har ventet lenge med å skulle oppgradere S478 filserveren min.

 

Samt at jeg handler på tilbud.Har fått alle komponenter til sterkt reduserte priser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...